Gravatar

#1 Outbound Sith 17 år siden

Jeg er bange for, at Nordisk Film ikke har tænkt sig at sætte "Wall*E" op i Imperial, og hvis det alligevel skulle ske, så bliver det højst sandsynligt med dansk tale.

Valget mellem Imperial på dansk eller Sal Røv i Palads på engelsk er, hvad jeg betegner som en skæbne værre end døden for en film, der ser så imponerende ud, som "Wall*E" gør.

Så jeg foreslår, at alle fra Kjøwenhawn og omegn sender en venlig men bestemt mail til BioZonen ([email protected]) og beder om, at de viser "Wall*E" med det originale, engelske lydspor - og helst digitalt - i Imperial mindst én gang, så vi i det mindste har chancen for at se filmen i en sal, der yder den retfærdighed.

Her er den mail, jeg selv lige har sendt:

"Til BioZonen.

Jeg har i lang tid glædet mig til at se Pixar’s nye animationsfilm ”Wall*E” i den bedste kvalitet (digital) i den bedste biograf (Imperial). Der er dog mange andre film, der kæmper om Imperials ene sal, så jeg frygter, at ”Wall*E” måske slet ikke bliver sat op der.

Efter at have set den nyeste danske trailer til filmen, er jeg desuden blevet nervøs for, at hvis det glædelige skulle ske, at ”Wall*E” bliver vist i Imperial, så bliver det med danske stemmer, og det ville jeg være MEGET ked af. De danske stemmer er sikkert fine, men det originale engelske lydspor vil altid være bedre. Både fordi det er sådan filmen er tænkt oprindeligt, og fordi mange af de sproglige finurligheder går tabt i en oversættelse.

Så derfor: Hvis ikke det i forvejen er planen at vise ”Wall*E” i Imperial med engelsk tale, så lav i det mindste bare én event-forestilling med en original, digital ”Wall*E” i Danmarks største biograf.

Fordi Pixar’s narrativt mest ambitiøse og visuelt mest imponerende film til dato fortjener det!"

Som nævnt: [email protected]
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Hvor har du dine info fra?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 Outbound Sith 17 år siden

Jeg har ingen solid info om noget som helst.

Men man kan tælle sig frem. "Wall*E" har premiere fredag i uge 35. Mummy 3 har premiere fredag i uge 32, og den bliver enten afløst af "Wanted" i uge 34 (som næppe bliver hevet ned igen efter en uge), eller den bliver hængede indtil "Wall*E" har premiere.

Kandidaten får premiere samme dag som "Wall*E", og selvom den er fra SF Film og ikke Nordisk Film, så er den mere oplagt til Imperial end "Wall*E" på engelsk.

Så hvis de viser "Wall*E" i Imperial, så taler logikken for, at det bliver i den danske udgave, og det gider jeg personligt ikke se.

Og den originale udgave kommer næppe heller op i en sal i Palads, som er til at holde ud...
Fox Mulder
Gravatar

#4 PredatorX 17 år siden

De foregående Pixar film har heller ikke gået i Imperial særlig længe. Og mon ikke de viser Wall-E på dansk om formiddagen, og engelsk efter 18 som har været tilfældet tidligere???
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 Outbound Sith 17 år siden

Could be. Men hvis de har andre planer, er det nu, der skal rykkes, hvis de planer skal påvirkes...
Fox Mulder
Gravatar

#6 Outbound Sith 17 år siden

Svar fra BioZonen:

"Hej Thomas

’Wall-E’ kommer helt sikkert til København i originalversionen. Det er dog endnu ikke afgjort, om den vil blive vist i Imperial. Til gengæld arbejdes der på at få en digital version af filmen til landet.

Med venlig hilsen

Søren, kino.dk"

Det lyder som Sal Røv i Palads, medmindre de får fat i den digitale version, som de så er tvunget til at vise i en af de store Palads-sale (eller er det kun sal 1?).

De kan forhåbentlig ikke skifte lydsporet ud på en digital version...
Fox Mulder
Gravatar

#7 Winniepooh 17 år siden

Her er hvad jeg lige har sendt dem:

Hej Biozonen.

Sætter I Wall*E op i Imperial? Og hvis ja viser I den så også i originalvers. med engelsk tale?

Jeg ser meget frem til denne film men må desværre indrømme at jeg lider af Palads fobi. Jeg håber derfor at I giver filmen den biograf som alle oversøiske anmelderser siger den gør sig fortjent til.

I de gode gamle dage var det så godt som 100 % sikkert at man kunne regne med at den nye Pixar film fik premiere i Imperial og at de sene forestillinger var på engelsk og jeg husker bestemt der er sådan jeg har set fx. Finding Nemo og Incredibles. Men det var ikke tilfældet med Ratatouille og ny frygter jeg for Wall*E's skæbne.

Jeg ser frem til et svar og håber ikke jeg bliver skuffet.

Med venlig hilsen
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#8 McPeter 17 år siden

Hvilke biografer ud over Imperial har iøvrigt digital visning i københavn?

Hvordan står det til med Cinemaxx sal 1 fx? Så vidt jeg husker er den ikke digital, men kan jo være jeg tager fejl.

Lider bestemt også af Palads fobi...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 The Insider 17 år siden

Kun sal 1 i Palads, Imperial og en eller anden sal i Århus (Biocity?) kan vise digitalt herhjemme. Hvem hævdede, at Danmark ikke var på forkant med teknologien? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 17 år siden

Man skal vist til at holde øje med denne og så se om man kan finde billig billetter og få en god London tur samtidig. Det er vist ikke indenfor landets grænser, at vi skal se innovation i biografoplevelser, selvom 110 kr. for en billet, er særdeles innovativt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: