Se dete rdet her der er sjælen i Matrix triologien. Disse fantastiske diskutioner, hvorfor skal der være 85% action og 15% filosofi i filmen og hvorfor skal de 15 minutter være så kedelige? Den måde filmene tager eksistens grundlaget op - lever menneskerne for maskinerne eller lever maskinerne for menneskerne - og når den er sådane symbiotisk forhold mellem menneske og maskine, hvorfor kan vi så ikke leve sammen. Jeg hælder mest til cyrons forklaring men kan også godt se spørgmålet omkring hvorfor den udvalgte og hans 23 udvalgte ikke kan huske tidligere Anomalys? Alle i Zion ved at der er en udlagt i Matrixen - hvor ved de det fra, medmindre det er blevet fortalt gennem generationer eller fremgår af deres religion. Derveder der ved også gået noget videre mellem generationerne. Måske er nuværende Anomaly så gammel at der ikke ernoget direkte efterlevende af tidligere Anomaly.
Men hvis Zion ikke er et andet lager af The Matrix, hvorfor kan Neo så stoppe maskinerne i den rigtige verden ? - Den eneste forklaring er vel, at han jo er et program/menneske hybrid, og derfor har specielle kræfter i den virkelige verden - men det lyder noget langt ude..
For mig at se er den eneste forklaring at det som Zionisterne kalder "the real world" dvs Zion er endnu et matrix... hvis Neo er et normalt menneske i det der skal forestille vores fremtid, kan han umuligt standse maskinerne på den måde han gør i slutningen af reloaded.
Derfor må det være et matrix inde i the matrix, Zion er altså et Matrix for de 1 procent der træffer et valg ikke at være en del af the matrix. For at snyde dem, "vækkes de til live" og tror nu at de ikke længere er i et matrix... selvom de faktisk er det.
The Matrix bliver reloaded jævnligt, ved at den sidste anomali (the one) vender tilbage til "kilden" og vælger de 23 mennesker fra The Matrix som skal "vækkes" og befolke Zion. Derefter dør The One, med profetien om at han vender tilbage på et tidspunkt... og hele cyklussen gentager sig.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Blev i til efter rulleteksterne, og så teaser til revolutions Wow der bliver tryk på i den. man ser kamp mellem maskiner og menneskerne i zion, og en rewfuld smiths. Oraklet hørte man også
"I den første film siger Morpheus at han selv blev befriet af hvad der lyder som den forrige Anomaly."
han siger vist bare at den forrige anomaly befriede "de første" og ikke nødvendigvis Morpheus
En anden lille ting: Det med smith..det tror jeg ikke er planlagt fra maskinernes side og mon ikke Smith bevirker, at den Cyklus folk snakker om, ikke bliver gentaget endnu en gang, og at menneskene derved bliver helt befriet i film 3?
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Hvad havde hende skurken med fransk accent at gøre i filmen...kvinden i hvidt..og de 2 tvillinger?
de siger ikke mig meget, og de forsvinder hurtigt igen..
håber vi får dem at se i 3'eren..ellers synes jeg det virker lidt overflødigt med de karakterer... hmm..hvis jeg ikke tager meget fejl, så døde de 2 tvillinger i eksplosionen...ikke?
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Han er en tidligere version af the one fra en af de ældre versioner af matrix.
Jeg forstår det ikke som, at Zion er "en matrix i matrixen". Zion er et sted for den ene procent som af en eller anden årsag ikke passer ind i systemet. Når byen er vokset sig for stor, reloades matrix, Zion udslettes og the One vælger en ny befolkning og det hele gentager sig.
Denne gang har maskinerne bare ikke regnet med Neo, han begynder at kunne føle maskinerne uden for the matrix, noget der bestemt ikke er meningen.
Det er også først efter at Smith har frigjort sig fra systemet, at han kan "overtage" Banes krop og tage telefonrøret og dermed et exit fra matrix og ind i the real world.
Der er dog stadig mange løse ender og jeg håber, at de får samlet godt op på dem i 3'eren.
Jeg tror ikke det sker jævnligt..kommer an på om du mener 100-200 år er jævnligt?
The One profetien er noget maskinerne har skabt, så de er sikre på at den pågældende anomalitet (The One), gør som han skal gøre. Hvorfor synes Oraklet, at kunne forudsige ting; det kan hun heller ikke præcist (pga. af menneskers uregelmæssige valg) men fordi hun kender "The One's" vej/path til Kilden, kan hun "forudsige" det.
De er alle rogue programs, altså løsrevne programmer - mange har taget eksil hos Merovingian, hvor Agenter ikke kan finde dem. The Keymaker er jo også sådan et, og det er derfor at Agenter straks går efter ham. I filmen kalder de ham også "the exile". Tvillingerne er spøgelser, fyren Persephone er vareulv (hun skyder ham med en sølvkugle) Spørgsmålet er: Hvem er Merovingian? - hvorfor siger Persephone: "He was like you once" til Neo?
Jeg tror også at Mr. Smith's frisættelse er noget nyt i denne cycle af The Matrix..
#11 Spanner 21 år siden
/me sparker sig selv
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#12 21 år siden
#13 filmz-cycron 21 år siden
Se lige #10...
Men hvis Zion ikke er et andet lager af The Matrix, hvorfor kan Neo så stoppe maskinerne i den rigtige verden ? - Den eneste forklaring er vel, at han jo er et program/menneske hybrid, og derfor har specielle kræfter i den virkelige verden - men det lyder noget langt ude..
#14 azathoth 21 år siden
Derfor må det være et matrix inde i the matrix, Zion er altså et Matrix for de 1 procent der træffer et valg ikke at være en del af the matrix. For at snyde dem, "vækkes de til live" og tror nu at de ikke længere er i et matrix... selvom de faktisk er det.
The Matrix bliver reloaded jævnligt, ved at den sidste anomali (the one) vender tilbage til "kilden" og vælger de 23 mennesker fra The Matrix som skal "vækkes" og befolke Zion. Derefter dør The One, med profetien om at han vender tilbage på et tidspunkt... og hele cyklussen gentager sig.
#15 filmz-Wacker 21 år siden
Agent Smith: Welcome back mr. Anderson....
http://www.samarit.dk
#16 Skobbolop 21 år siden
og til #3..du siger:
"I den første film siger Morpheus at han selv blev befriet af hvad der lyder som den forrige Anomaly."
han siger vist bare at den forrige anomaly befriede "de første" og ikke nødvendigvis Morpheus
En anden lille ting:
Det med smith..det tror jeg ikke er planlagt fra maskinernes side og mon ikke Smith bevirker, at den Cyklus folk snakker om, ikke bliver gentaget endnu en gang, og at menneskene derved bliver helt befriet i film 3?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#17 Skobbolop 21 år siden
Hvad havde hende skurken med fransk accent at gøre i filmen...kvinden i hvidt..og de 2 tvillinger?
de siger ikke mig meget, og de forsvinder hurtigt igen..
håber vi får dem at se i 3'eren..ellers synes jeg det virker lidt overflødigt med de karakterer... hmm..hvis jeg ikke tager meget fejl, så døde de 2 tvillinger i eksplosionen...ikke?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#18 21 år siden
#19 21 år siden
Han er en tidligere version af the one fra en af de ældre versioner af matrix.
Jeg forstår det ikke som, at Zion er "en matrix i matrixen". Zion er et sted for den ene procent som af en eller anden årsag ikke passer ind i systemet. Når byen er vokset sig for stor, reloades matrix, Zion udslettes og the One vælger en ny befolkning og det hele gentager sig.
Denne gang har maskinerne bare ikke regnet med Neo, han begynder at kunne føle maskinerne uden for the matrix, noget der bestemt ikke er meningen.
Det er også først efter at Smith har frigjort sig fra systemet, at han kan "overtage" Banes krop og tage telefonrøret og dermed et exit fra matrix og ind i the real world.
Der er dog stadig mange løse ender og jeg håber, at de får samlet godt op på dem i 3'eren.
dolle
#20 filmz-cycron 21 år siden
Jeg tror ikke det sker jævnligt..kommer an på om du mener 100-200 år er jævnligt?
The One profetien er noget maskinerne har skabt, så de er sikre på at den pågældende anomalitet (The One), gør som han skal gøre. Hvorfor synes Oraklet, at kunne forudsige ting; det kan hun heller ikke præcist (pga. af menneskers uregelmæssige valg) men fordi hun kender "The One's" vej/path til Kilden, kan hun "forudsige" det.
De er alle rogue programs, altså løsrevne programmer - mange har taget eksil hos Merovingian, hvor Agenter ikke kan finde dem. The Keymaker er jo også sådan et, og det er derfor at Agenter straks går efter ham. I filmen kalder de ham også "the exile". Tvillingerne er spøgelser, fyren Persephone er vareulv (hun skyder ham med en sølvkugle)
Spørgsmålet er: Hvem er Merovingian? - hvorfor siger Persephone: "He was like you once" til Neo?
Jeg tror også at Mr. Smith's frisættelse er noget nyt i denne cycle af The Matrix..