Gravatar

#11 elwood 20 år siden

#10 Det så din mening 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 DarkLight 20 år siden

Øv. Jeg plejer ellers altid at udtale mig med andres mening...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 20 år siden

#10 Se så ville løsningen måske være at droppe koffeinen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 NightHawk 20 år siden

Restaurering, Ja tak :)

Remake, Absolut NEJ TAK :(

Der kan umuligt herske nogen tvivl om at en restaurering og en repremiere er hvad de gamle film fortjener og ikke at blive ligegyldig gjordt og overfladisk filmatiseret af selvoptagede Spielberg wannabees, der fokusere mere på effekter og lækre produktioner.

Man ku i flæng ridse følgende dårlige remakes op imod de gode og så er der vist ikke rigtigt mere at komme efter, for dem som elsker de nye versioner.

Først de gode : "Dawn of the Dead", "Cape Fear", (dog ikke helt vellykket), A Perfect Murder,(der trods alt er lavet en hel del om i forhold til den gamle) og....tjaa, det var vist det.

Så skod-filmene : "The Fog", "Shaft", "Texas Chainsaw Massacre", "Psycho", "Gone in 60 seconds", "King Kong -1976" og listen ku fortsætte i det uendelige.

Det kan da godt være at folk, med de nye udgvaver opsøger de gamle på DVD bagefter. Men der er også ligså stor ja måske enda større chance for at, film startende fans og andre ikke nørder, ikke gider at bruge tid på lede efter dem.

De skal da ha chancen for at nyde de originale film og os andre ku sagtens hoppe en tur i biffen og se dem igen. Har selv været så heldig at se "Vertigo" i den ny restaurerede udgave i biografen. Det var sgu fedt at se James Stewart i stort format og noget man ku ønske filmbranchen ville gøre noget oftere!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 kill the bills 20 år siden

Det er dejligt at se gamle film naar de er blevet restureret, men jeg har heller ikke noget imod remakes. Hvis der er en mulighed for at man kan bringe naaet til filmen man ikke kunne dengang, men stadig ikke blive opslugt af cgi, og holde sig til historien og have respekt for det man laver saa maa de gerne for min skyld.
Gravatar

#16 filmz-kaotmus 20 år siden

Det er jo ikke fordi folk flokkes om repremierer som 1900 som ellers er et af de store mesterværker i europæisk film...
Gravatar

#17 elwood 20 år siden

Oceans Eleven med Cooney og Co. var et godt remake synes jeg, den havde charmen fra den oprindelige med the Ratpack.

Selv om jeg stadig er vild med slutningen på den oprindelige frodi den er så vil ikke sige uvendtede men aligevel lidt overraskene 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 stefsims 20 år siden

NEEEEEEEEEJJJJJJ... Så stopper de.....
Har lige læst her at der går rygter om remakes af Alfred Hitchcock’s Fuglene, Evil Dead, Halloween og Fredag den 13.
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 20 år siden

#16 Har der været repremiere på den? Troede kun der fandtes et skod print af den?

#18 Sjovt det altid er gysere som remakes! Men det har nok noget med at gøre, at de uvist af hvilken grund altid ender op med at være profitable, selv om de stinker af den værste bæverbæ. Der må være et stort publikum til skod.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 stefsims 20 år siden

#19 Ja, det er nok derfor. Generelt er der godt nok mange gysere der er værre end en gnu på rugbrød.

Jeg googlede lidt på Fuglene og fandt dette.
Der står så at Fuglene ikke er en remake, men en filmatisering af den novelle, der inspirerede den kære Hitchcock til at lave fuglene.
Men det redder jo ligesom ingenting. Det er så bare et "undercover" remake.
That movie has warped my fragile little mind.

Skriv ny kommentar: