Gravatar

#1 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

I en tid med masser af remakes, kunne jg godt tænke mig at høre jeres holdning til dette emne.

Da jeg voksede op var det almindelig med repremiere, men dette begreb er stortset uddødt, med mindre man tæller Filmhusets eller filmklub forestillinger med.

Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg, at det er langt bedre at de ofre penge på en god restaurering, end man laver en halv dårlig genfilmatisering, som vi desværre har set alt for mange af på det seneste.

Speak up guys !!!
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#2 lyspunkt 20 år siden

Jeg mener diskussionen har været oppe flere gange før, men ci kan da godt tage den igen.

I tilfælde af, at tekniske fremskridt gør at filmen kan blive bedre, eller mere troværdig, som i tilfældet King Kong er et remake klart at foretrække.
Hvis der er tale om klassikere som senest Wizard of Oz,hvor den oprindelige historie stadig holder, men hvor farver og lyd er blevet ringere i forhold til vor tids standard er en restaurering fint for mig.

Film bliver ikke automatisk bedre fordi den bliver lavet på ny.
Jeg vil til hver en tid foretrække den gamle udagve af Robin Hood, De Tre Musketerer og Dracula.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#3 filmz-Kadann 20 år siden

Som hovedregel, foretrækker jeg helt bestemt at man holder sig langt fra et remake.. i langt de fleste tilfælde, så har originalfilmen stadig en masse at byde på, så bliver den restaureret, så kan nye generationer stadig nyde den.

Men, man kan jo også sige at der kunne være en mulighed i et remake, hvis man har en dårlig eller middelmådig film med en god idé bag.. så var der jo bestemt en mulighed for at rette evt. fejl og måske komme ud med noget godt. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 Collateral 20 år siden

Jeg slutter mig til, og siger at jeg syntes restaurering er at foretrække. Remakes, skal kun laves hvis de bliver lavet på et basis af stor seriøsitet og med stor respekt for originalen... Hm.. :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 davenport 20 år siden

Mht. repræmierer, så synes jeg også det mangler i "vores tid!"
Jeg gad fx. godt at se Aliens i biocenter Kolding..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 filmz-kaotmus 20 år siden

Jeg er enig med jer andre, men... må da nok også erkende, at jeg ikke ville smide 80-100 kr for at se særligt mange repremierer... Så kunne det gøres billigere, siger I nok, men markedsføring koster jo stadig - og hvorfor sætte en repremiere op, hvis man kan tillade sig at tage og tjene flere penge på et remake?
Gravatar

#7 elwood 20 år siden

Singin in the Rain og The Adventures of Robin Hood, er mine ynglings eksempler på hvad en god Restaurering, kan gøre for en film, så derfor foretrækker jeg det, fremfor et remake.

Tør slet ikke tænke tanken om et singin in the rain remake, hvis det blev lavet sku det hvertfald være Ewan McGregor i rollen som Don Lockwood. Men nej den film skal ikke remakes.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-Bruce 20 år siden

30-50'erne havde Irving Berlin, Ira og George Gershwin. Mothers of all musical music. Der var grundlaget ligesom lagt for standarden. Uanset hvor god musical musik man laver idag, er det niveau svært at leve op til. Tilsæt så lige Fred Astaire og Gene Kelly.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 elwood 20 år siden

Hehe og så har man noget stort som aldrig vil blive overgået.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 DarkLight 20 år siden

#9, nej. Man har noget der kan få selv en doped-up cracked-out caffein-addict til at sove.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: