Gravatar

#1 Riqon 9 år siden

Jeg kommer ikke med nogen top100 (sådan én har jeg vist lavet engang), men til gengæld har jeg arbejdet nogle timer på dels at oprette en blog, dels at skrive dens første artikel.

Det bliver en blog, som udover at handle om film, vil afspejle mine personlige interesser, bl.a. teologi, etik og filosofi. Jeg forbeholder mig selvfølgelig retten til både at være arrogant og bedrevidende. :)

Bloggen: Film fra oven
Første artikel: Det trygge liv i Marvel-universet

Hvad med jer andre - har I blogs eller hjemmesider, hvor I skriver ting?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [2936615500] 9 år siden

Udmærket artikel, jeg tror dog ikke, at Marveluniverset nødvendigvis er så sikkert, selvom filmene lader til at være sådan indtil videre.

Først og fremmest er der en stor tradition i Marvel-universet for at lade folk overtage nogle af rollerne - Mange har båret Captain America-uniformen, Spider-Man er p.t. to forskellige personer, i de to sideløbende universer der kører i tegneserierne, Thors rolle overtages af en kvinde i tegneserierne i løbet af efteråret og har været overtaget af et rumvæsen, der ligner en hest (jep, I kid you not).

Dertil kommer, at filmene peger i retning af en stor event, præcis ligesom i tegneserierne. Folk har flere gange kommenteret på skurkene i Disney/Marvel-filmene, at de måske ikke er så interessante/faretruende og efter min bedste overbevisning, er det fordi at der stille og roligt skrues op for fareniveauet.

Thanos er blevet vist i både "The Avengers" og nu i "Guardians of the Galaxy", hvilket tyder på, at han kunne være the big cheese, som Avengers møder, sammen med GotG i "Guardians 2", da vi jo allerede ved, at Ultron bliver skurken i "Avengers 2".


Skuespillerne bliver ældre og deres kontrakter løber ud, RDJ er så småt på vej ud, da han selv mener, at han er for gammel til action, mens der er nye skuespillere og helte på vej.

Baseret på tegneserierne..

.. vil jeg mene, at det vil give rigtig god mening at slå Steve Rogers ihjel i "Captain America 3" og lade rollen gå til The Winter Soldier - det er hvad der sker i tegneserieuniverset. War Machine kan sagtens overtage rollen som Iron Man, det har også rod i tegneserierne. Det kan endda være, at trækket med en Thor som kvinde i tegneserien, er et bevidst valg, som man vil overføre til filmens univers, hvilket essentielt ville være en kæmpestor fuck-finger til Warner/DC, hvis de ikke får Wonder Woman til at fungere - lad eksempelvis Jaimie Alexander (Sif) overtage hammeren og blive tordengudinde. Ant-Man, Dr. Strange, The Vision, The Scarlet Witch og Quicksilver er på trapperne, så her har vi sgu et helt nyt hold af helte, der kan føre "The Avengers" videre.


Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 9 år siden

#2 Jeg tror, at Thanos bliver gemt til Avengers 3, hvor Guardians kommer dem til undsætning. Nu må vi se...

EDIT - hov, synes lige det var lidt frækt af mig ikke at kommentere bloggen. Fin artikel - godt at jeg er citeret! Kys!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 T. Nielsen 9 år siden

Riqon skrev:
Jeg forbeholder mig selvfølgelig retten til både at være arrogant og bedrevidende. :)
Du er arrogant og bedrevidende, men du kan bære det;) Fin blok, god artikel!
Baby, it's cold outside
Gravatar

#5 Riqon 9 år siden

#2 - Hypotetisk mulig udvikling, men som du påpeger, så er dette Marveltegneserierne, og her vises der (i hvert fald foreløbig) langt mere mod end på lærredet. Men jeg ville hilse udviklingen velkommen.

bruno (2) skrev:
Det kan endda være, at trækket med en Thor som kvinde i tegneserien, er et bevidst valg, som man vil overføre til filmens univers, hvilket essentielt ville være en kæmpestor fuck-finger til Warner/DC, hvis de ikke får Wonder Woman til at fungere - lad eksempelvis Jaimie Alexander (Sif) overtage hammeren og blive tordengudinde.


Chris Hemsworth kom med en interessant joke til Comic-con, da han blev spurgt om, hvad han kunne tænke sig at gøre med Thor-karakteren, som ikke var blevet gjort endnu. Han svarede "gøre ham til en kvinde" og tilføjede: "I think it's gonna be my oscar moment". :p

Lord Beef Jerky (3) skrev:
Kys!


Aww.

#4 - Thnx.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 Slettet Bruger [2936615500] 9 år siden

Tja, de skal jo slippe af med skuespillerne på en eller anden måde, når deres kontrakter udløber og det er nok ikke en god plan bare at udskifte dem alle. :)
Gravatar

#7 Kyllingebenet 9 år siden

Du skriver skide godt, og synes også at det var spændende læsning. :)
Mental striptease..
Gravatar

#8 Collateral 9 år siden

Riqon (1) skrev:
Hvad med jer andre - har I blogs eller hjemmesider, hvor I skriver ting?


Jeg skriver her på min personlige blog.

-

God opsætning, behagelige blog at kigge på og vedkommende indhold :) Og så synes jeg det er et godt navn du har fundet på. Slås selv lidt med at finde på noget andet og mere håndgribeligt til min blog.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 9 år siden

#8 "The Bloginator"! You're welcome...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 Kyllingebenet 9 år siden

Cockblog.cum ?
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: