#10 Den er da netop også helt uhyrlig, men den er sateme underholdende. Jeg var flad af grin, da de begyndte på det der med aliens og hvad ved jeg. 3'eren er dog bare boring as shit, og jeg har ikke set videre derfra... er faktisk usikker på om der overhovedet er en 4'er og en 5'er.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Highlander II: The Quickening (3/6) - come on, 3'eren var da langt være.
3'eren? Hvilken 3'er? Så langt nåede jeg vist ikke. ;-)
Lord Beef Jerky (9) skrev:
Hostel (4/6) - jeg har det glimrende med Eli Roth... manden har en tilpas ironisk distance til alt han laver.
Fint nok. Jeg har heller ikke noget problem med ham så -- bare hans film ;) Jeg er lettet over, at han alligevel ikke kom til at instruere Stephen King's "Cell".
Event Horizon (4/6) - instruktørens eneste gode film skaber en fin stemning, men vil altid være i skyggen af, at den kunne have været meget bedre, hvis man lige havde gået det sidste skridt i fortællingen
Jeg husker den faktisk ikke så godt, husker bare jeg var virkelig "pissed off" på slutningen, der virkede til at komme ud af den blå luft og skrige "AAARGH HELVEDE!!" ind i hovedet på én. Hvordan kan det overhovedet kaldes en historie?
Dragonfly (1/6) - ville også være på min top 30 worst movies
Burde måske nok egentlig ha' været nr. 1. Jeg har endda set den med commentary, det er morsomt at høre Tom Shadyac kommentere på sit makværk og løbende undskylde for de ting, der mislykkedes.
Vanilla Sky (3/6) - originalen er naturligvis langt bedre, men filmen her har da sine kvaliteter også.
Jeg kender så ikke originalen. Men generelt er jeg i en slags kronisk protest imod alle historier, der ender med
"og så fandt han ud af, at det hele bare var en ond drøm". Igen ser man et eksempel, der prøver på noget, som klart mislykkes. Da Tom Cruise's karakter hopper fra bygningen er man intet mindre end totalt ligeglad med, hvad han vågner op til.
The Legend of Zorro (1/6) - rart at se, at jeg ikke er den eneste der hadede hvert et øjeblik
Jeg havde det ellers fint med den første...
Terminator 3: Rise of the Machines (3/6) - så prøv at se Terminator: Salvation... jeez!
Det har jeg. Den er dette makværk langt overlegen imho.
The Golden Compass (3/6) - plottet går for hurtigt, men jeg var alligevel jævnt underholdt af fortællingen
Bogen er sådan set glimrende, og det er dens efterfølgere også (til trods for forfatterens smålumske intentioner). Men filmen havde, som du antyder, et elendigt pace, og dens historie var slet ikke så medrivende som i bogen, og karaktererne var blevet ganske utiltalende hele bundtet. Det er ikke så meget filmens kvalitet i sig selv, jeg er sur over, som det er dens drab på sit forlæg. (Jeg kunne dog godt lide isbjørnekampen.)
The Phantom Menace (3/6) - en god film der bliver ødelagt af Jake Lloyd og Jar Jar Binks... damn you, Lucas!
Ville gerne sige mere om denne, hvis ikke det var fordi jeg allerede havde haft en lang diskussion med bn i en Indiana Jones-tråd ;) Men [url= fyr[/url] siger det efter min mening ganske godt. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
#12 Praise yourself lucky hvad angår Highlander 3.
Mht. Vanilla Sky
synes jeg faktisk at slutningen var noget tvetydig. Den kan vel sagtens fortolkes som den også lægger op til, men der er masser af hints undervejs, der fortæller, at det hele måske ikke alligevel er en drøm, og det var netop det jeg hæftede mig ved i slutningen.
Mht. Terminator-kampen, synes jeg bestemt at 3'eren er langt overlegen. Den har nogle forholdsvist intense actionscener, og i bund og grund føltes det stadig som en Terminator-filmen. Salvation er en lang og tom historie uden indhold og uden action... jeg har sjældent kedet mig så meget under en sci-fi/action film.
Mht. The Golden Compass har jeg aldrig læst bøgerne (og kommer nok heller aldrig til det), men jeg synes stadig filmen havde sine kvaliteter... hovedsageligt et visuelt betagende univers, men som du også selv siger, var isbjørnekampen fænemonal. Tempoet er dog altødelæggende... havde man haft styr på dette, havde filmen sikkert fået 4-5/6 af mig.
Mht. The Phantom Menace er det vist heller ikke en diskussion vi behøver tage op... den kommer sikkert mange gange i fremtiden =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg gider ikke kommentere alle bøgerne individuelt, men hvis det her er dun top 30 over de værste film, du har set, så ser du generelt ikke mange dårlige film. ;)
Vanilla Sky, The Phantom Menace, National Treassure 2, Planet of the Apes finder jeg alle over middel.
Generelt rangerer jeg også de film du nævner alt lige fra kedelig til dårlig til direkte elendig. Dog er jeg ikke enig med hensyn til Vanilla Sky, som jeg synes er ganske fin. Og jeg kan regne ud at du ikke har set Saw IV, da den er endnu værre end de to elendige som du nævner.
Dog mener jeg næsten at Batman & Robin kan vinde nogle point på at være så dårlig at den er sjov.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#19 Den ville i hvert fald passe perfekt til din liste. Jeg tror jeg så den 3 gange, fordi jeg simpelthen ikke troede på, at Burton kunne lave en SÅ dårlig film. Men det kunne tydeligvis godt lade sig gøre.
#11 Lord Beef Jerky 15 år siden
#12 Riqon 15 år siden
3'eren? Hvilken 3'er? Så langt nåede jeg vist ikke. ;-)
Fint nok. Jeg har heller ikke noget problem med ham så -- bare hans film ;) Jeg er lettet over, at han alligevel ikke kom til at instruere Stephen King's "Cell".
Jeg husker den faktisk ikke så godt, husker bare jeg var virkelig "pissed off" på slutningen, der virkede til at komme ud af den blå luft og skrige "AAARGH HELVEDE!!" ind i hovedet på én. Hvordan kan det overhovedet kaldes en historie?
Burde måske nok egentlig ha' været nr. 1. Jeg har endda set den med commentary, det er morsomt at høre Tom Shadyac kommentere på sit makværk og løbende undskylde for de ting, der mislykkedes.
Jeg kender så ikke originalen. Men generelt er jeg i en slags kronisk protest imod alle historier, der ender med
Jeg havde det ellers fint med den første...
Det har jeg. Den er dette makværk langt overlegen imho.
Bogen er sådan set glimrende, og det er dens efterfølgere også (til trods for forfatterens smålumske intentioner). Men filmen havde, som du antyder, et elendigt pace, og dens historie var slet ikke så medrivende som i bogen, og karaktererne var blevet ganske utiltalende hele bundtet. Det er ikke så meget filmens kvalitet i sig selv, jeg er sur over, som det er dens drab på sit forlæg. (Jeg kunne dog godt lide isbjørnekampen.)
Ville gerne sige mere om denne, hvis ikke det var fordi jeg allerede havde haft en lang diskussion med bn i en Indiana Jones-tråd ;) Men [url= fyr[/url] siger det efter min mening ganske godt. :)
#13 Riqon 15 år siden
Kender dem heldigvis ikke :) og dog, "Nattens Engel" lyder da bekendt.
#14 Lord Beef Jerky 15 år siden
Mht. Vanilla Sky
Mht. Terminator-kampen, synes jeg bestemt at 3'eren er langt overlegen. Den har nogle forholdsvist intense actionscener, og i bund og grund føltes det stadig som en Terminator-filmen. Salvation er en lang og tom historie uden indhold og uden action... jeg har sjældent kedet mig så meget under en sci-fi/action film.
Mht. The Golden Compass har jeg aldrig læst bøgerne (og kommer nok heller aldrig til det), men jeg synes stadig filmen havde sine kvaliteter... hovedsageligt et visuelt betagende univers, men som du også selv siger, var isbjørnekampen fænemonal. Tempoet er dog altødelæggende... havde man haft styr på dette, havde filmen sikkert fået 4-5/6 af mig.
Mht. The Phantom Menace er det vist heller ikke en diskussion vi behøver tage op... den kommer sikkert mange gange i fremtiden =)
#15 MMB 15 år siden
Vanilla Sky, The Phantom Menace, National Treassure 2, Planet of the Apes finder jeg alle over middel.
#16 Lord Beef Jerky 15 år siden
#17 Kruse 15 år siden
Dog mener jeg næsten at Batman & Robin kan vinde nogle point på at være så dårlig at den er sjov.
#18 Skeloboy 15 år siden
Spiderman 2 mangler, synes jeg...
#19 filmz-Bruce 15 år siden
#20 Lord Beef Jerky 15 år siden