Her er de største lortefilm, jeg har set færdig. Der er mange langt værre film, jeg ikke har kunnet se til ende, eller som jeg har glemt, fordi de fik mindre omtale og bare passerede mig som forglemmelige ... men syntes i hvert fald lige, det kunne være sjovt at lave en bund30, nu da man også har lavet en topliste.
Så hvad gør en film rigtig dårlig?
Well. Hvis man har set frem til den og håbet på, den var god, men så viser sig at være dårlig, så er det klart, at den opleves som endnu dårligere. Men på det punkt blir det naturligvis meget subjektivt...
Men lad os så sige, at én ting, der i hvert fald gør en film ualmindelig dårlig, er, når man fornemmer, at den prøver på noget, der mislykkes. En ambitiøs lortefilm er så at sige dårligere end en uambitiøs lortefilm. "Gothika" er én af de største møgfilm, jeg har set, fordi det virker til, den vil en hel masse, men den falder virkelig helt igennem.
En anden ting er, når filmen prøver at finde lette løsninger og bruge midler og effekter og værktøjer, der allerede er gået inflation i -- og så alligevel lykkes det ikke. Et eksempel er "Transformers: Revenge of the Fallen", hvor Bay brugte ufattelig mange penge på effekter, men om noget gjorde det bare det hele endnu værre. Eller "Hostel", der brugte patter for at tiltrække og indvolde for at skræmme, men i stedet blev det hele bare kvalmende ulækkert og utiltalende.
Bare for at øge forvirringen lidt: Nr. 1 er den værste, nr. 2 den næstværste, osv..
1. Gothika 2. Saw III 3. Highlander II: The Quickening 4. Hostel 5. Saw II 6. Big Momma's House 7. Alien vs. Predator: Requiem 8. Event Horizon 9. Dragonfly 10. Batman & Robin 11. Vanilla Sky 12. P.S. I Love You 13. The Break-Up 14. Crank 15. The Number 23 16. The Heartbreak Kid 17. Transformers: Revenge of the Fallen 18. Bad Boys 2 19. The Legend of Zorro 20. National Treasure: Book of Secrets 21. Eagle Eye 22. Terminator 3: Rise of the Machines 23. Planet of the Apes 24. Charlie's Angels 25. Basic 26. Final Fantasy: The Spirits Within 27. Eragon 28. Jumper 29. The Golden Compass 30. The Phantom Menace
Denne liste er puttet sammen ret hurtigt, og det er muligt, jeg lige vil redigere den, hvis der kommer nogle gode forslag til værre film end disse (som jeg har set).
The only way to beat a troll is to not play their game.
#2 - Ja, det var Burtons. Syntes den originale var fremragende -- hvilket nok også er med til at styrke mit had til Burtons sjælløse, plothullede version. Jeg kunne dog nok godt sige nogle pæne ting om den også... God make-up.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Wow, når jeg ser dén liste, tænker jeg, at du burde se nogle film som R.O.T.O.R., Nattens Engel, House of the Dead og Ninja Cheerleaders ...
Ikke, at du på nogen måde har inkluderet nogen af mine yndlingsfilm på din liste, men jeg kan faktisk se indtil flere film, jeg synes var ganske okay med den ganske udmærkede Event Horizon som det største justitsmord blandt ovenstående.
Men som altid: Smag og behag! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Der er et par stykker af dem, jeg har det helt ok med... men generelt set giver jeg dig ret.
Gothika (2/6) Saw III (2/6) Highlander II: The Quickening (3/6) - come on, 3'eren var da langt være. Hostel (4/6) - jeg har det glimrende med Eli Roth... manden har en tilpas ironisk distance til alt han laver. Saw II (2/6) Alien vs. Predator: Requiem (1/6) Event Horizon (4/6) - instruktørens eneste gode film skaber en fin stemning, men vil altid være i skyggen af, at den kunne have været meget bedre, hvis man lige havde gået det sidste skridt i fortællingen Dragonfly (1/6) - ville også være på min top 30 worst movies Batman & Robin (2/6) - Schwarzenegger gjorde filmen en smule morsom, synes Batman Forever er langt værre Vanilla Sky (3/6) - originalen er naturligvis langt bedre, men filmen her har da sine kvaliteter også. Crank (3/6) - adrenalinpumpende hjernedød action der er hurtig glemt, men underholdende imens man ser den. The Number 23 (2/6) The Legend of Zorro (1/6) - rart at se, at jeg ikke er den eneste der hadede hvert et øjeblik Eagle Eye (2/6) Terminator 3: Rise of the Machines (3/6) - så prøv at se Terminator: Salvation... jeez! Planet of the Apes (1/6) Charlie's Angels (3/6) - fjollet og dum, men alligevel kan jeg ikke lade mig fornærme for meget, af film der alligevel ikke vil tages seriøst Basic (1/6) Final Fantasy: The Spirits Within (2/6) Jumper (2/6) The Golden Compass (3/6) - plottet går for hurtigt, men jeg var alligevel jævnt underholdt af fortællingen The Phantom Menace (3/6) - en god film der bliver ødelagt af Jake Lloyd og Jar Jar Binks... damn you, Lucas!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 Riqon 15 år siden
Så hvad gør en film rigtig dårlig?
Well. Hvis man har set frem til den og håbet på, den var god, men så viser sig at være dårlig, så er det klart, at den opleves som endnu dårligere. Men på det punkt blir det naturligvis meget subjektivt...
Men lad os så sige, at én ting, der i hvert fald gør en film ualmindelig dårlig, er, når man fornemmer, at den prøver på noget, der mislykkes. En ambitiøs lortefilm er så at sige dårligere end en uambitiøs lortefilm. "Gothika" er én af de største møgfilm, jeg har set, fordi det virker til, den vil en hel masse, men den falder virkelig helt igennem.
En anden ting er, når filmen prøver at finde lette løsninger og bruge midler og effekter og værktøjer, der allerede er gået inflation i -- og så alligevel lykkes det ikke. Et eksempel er "Transformers: Revenge of the Fallen", hvor Bay brugte ufattelig mange penge på effekter, men om noget gjorde det bare det hele endnu værre. Eller "Hostel", der brugte patter for at tiltrække og indvolde for at skræmme, men i stedet blev det hele bare kvalmende ulækkert og utiltalende.
Bare for at øge forvirringen lidt: Nr. 1 er den værste, nr. 2 den næstværste, osv..
1. Gothika
2. Saw III
3. Highlander II: The Quickening
4. Hostel
5. Saw II
6. Big Momma's House
7. Alien vs. Predator: Requiem
8. Event Horizon
9. Dragonfly
10. Batman & Robin
11. Vanilla Sky
12. P.S. I Love You
13. The Break-Up
14. Crank
15. The Number 23
16. The Heartbreak Kid
17. Transformers: Revenge of the Fallen
18. Bad Boys 2
19. The Legend of Zorro
20. National Treasure: Book of Secrets
21. Eagle Eye
22. Terminator 3: Rise of the Machines
23. Planet of the Apes
24. Charlie's Angels
25. Basic
26. Final Fantasy: The Spirits Within
27. Eragon
28. Jumper
29. The Golden Compass
30. The Phantom Menace
Denne liste er puttet sammen ret hurtigt, og det er muligt, jeg lige vil redigere den, hvis der kommer nogle gode forslag til værre film end disse (som jeg har set).
#2 Bony 15 år siden
"Event Horizon", "Vanilla Sky", "Crank" og "Planet of the Apes" (Burtons?) fandt jeg nu sådan ok underholdende. :)
#3 BN 15 år siden
Shame on you, riqon ... shame on you.
;-D
#4 filmz-Bruce 15 år siden
#5 Riqon 15 år siden
#6 Riqon 15 år siden
#7 BN 15 år siden
FIXED!
#8 evermind 15 år siden
Ikke, at du på nogen måde har inkluderet nogen af mine yndlingsfilm på din liste, men jeg kan faktisk se indtil flere film, jeg synes var ganske okay med den ganske udmærkede Event Horizon som det største justitsmord blandt ovenstående.
Men som altid: Smag og behag! :)
#9 Lord Beef Jerky 15 år siden
Gothika (2/6)
Saw III (2/6)
Highlander II: The Quickening (3/6) - come on, 3'eren var da langt være.
Hostel (4/6) - jeg har det glimrende med Eli Roth... manden har en tilpas ironisk distance til alt han laver.
Saw II (2/6)
Alien vs. Predator: Requiem (1/6)
Event Horizon (4/6) - instruktørens eneste gode film skaber en fin stemning, men vil altid være i skyggen af, at den kunne have været meget bedre, hvis man lige havde gået det sidste skridt i fortællingen
Dragonfly (1/6) - ville også være på min top 30 worst movies
Batman & Robin (2/6) - Schwarzenegger gjorde filmen en smule morsom, synes Batman Forever er langt værre
Vanilla Sky (3/6) - originalen er naturligvis langt bedre, men filmen her har da sine kvaliteter også.
Crank (3/6) - adrenalinpumpende hjernedød action der er hurtig glemt, men underholdende imens man ser den.
The Number 23 (2/6)
The Legend of Zorro (1/6) - rart at se, at jeg ikke er den eneste der hadede hvert et øjeblik
Eagle Eye (2/6)
Terminator 3: Rise of the Machines (3/6) - så prøv at se Terminator: Salvation... jeez!
Planet of the Apes (1/6)
Charlie's Angels (3/6) - fjollet og dum, men alligevel kan jeg ikke lade mig fornærme for meget, af film der alligevel ikke vil tages seriøst
Basic (1/6)
Final Fantasy: The Spirits Within (2/6)
Jumper (2/6)
The Golden Compass (3/6) - plottet går for hurtigt, men jeg var alligevel jævnt underholdt af fortællingen
The Phantom Menace (3/6) - en god film der bliver ødelagt af Jake Lloyd og Jar Jar Binks... damn you, Lucas!
#10 evermind 15 år siden
Men rart at se, at jeg ikke er ene om at kunne lide Hostel. :)