Gravatar

#31 BN 15 år siden

Lord Beef Jerky (28) skrev:
2'eren er en forbedring i kraft af et bedre og tættere skrevet manuskript, og mere leg og løssluppenhed fra hele holdet.

Særdeles enig. :-)

2'eren får det optimale ud af Peter Parker's splittelse mellem hverdag/kærlighedsliv og superhelte-rollen, på både en humoristisk og spændende måde. 2'eren er den mest følelsesmæssigt medrivende af alle tre film, og den indeholder den hidtil bedste skurk spillet særdeles veloplagt af Alfred Molina. Og så kan jeg godt lide den eftertænksomme slutning
Kirsten Dunst's vemodige ansigtsudtryk
, især i betragtning af, at man jo skulle tro, at alt nu var godt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Skeloboy 15 år siden

Har ikke set Spiderman 3...

Spiderman 1, 2/6
Spiderman 2, 1/6

Ingen grund til at se 3'eren.
Gravatar

#33 Bony 15 år siden

#32 - At dømme efter dine karakterer til de to første, ville du nok også ryge på en minus karakter til treeren. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#34 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg vælger også bare lige at sortere lidt i din liste og fremhæve dem jeg er uenige med dig i ;)

Riqon skrev:
1. Gothika

Det er muligvis ikke den mest originale gyser, der nogensinde er produceret, men jeg har lokket tre forskellige ungpiger i fordærv med den film kørende - come on, det må fandme være et godt gys, hvis jeg virker som det sikre valg !

Riqon skrev:
8. Event Horizon

Det forstår jeg slet slet ikke. I mine øjne er denne her en genialitet.. Og det er endda uden jeg helt kan sætte en finger på hvorfor.. :D

Riqon skrev:
11. Vanilla Sky

Faktisk synes jeg det her er en dårlig film.. Måske ikke ligefrem en af de 30 dårligste ever, men stadig ret dårlig! Det sjove er dog, at jeg faktisk synes rigtigt godt om den første gang jeg så den. Et par år efter synes jeg så min daværende kæreste skulle se den, og efter filmen sad jeg bare og undrede mig over hvad helvede jeg fandt godt ved den første gang :)

Riqon skrev:
15. The Number 23

Jeg ved godt, at jeg står helt alene med denne her. Men jeg synes altså godt om den. Jeg har læst alle de negative ting, der har været skrevet herinde angående den film, og meget af det kan jeg endda nikke genkendende til.. Men alligevel synes jeg altså godt om den :) Guilty pleasure, I guess..

Riqon skrev:
20. National Treasure: Book of Secrets

Faktisk lidt "same story" som med The Number 23.. Jeg synes rigtig godt om de her "follow-the-clues"-film, og selvom jeg ikke synes at 2'eren her er lige så god som den første National Treasure, så er jeg stadig ovenud tilfreds med at der stadig bliver lavet sådanne film - også med hollywood-budgetter..

Riqon skrev:
21. Eagle Eye

Indrømmet - jeg husker ikke filmen så godt, og efter et gensyn herhjemme skifter jeg måske mening.. Men jeg husker, at jeg, efter at have set den i biffen, var meget godt tilfreds, trods et par kæmpe plothuller (eller var det bare tekniske fejl? Don't remember)... Men vil ikke forsvare den for meget, da jeg, som sagt, ikke rigtigt husker den.. Husker den dog som værende langt bedre end minimum 30 andre film jeg har set ;)

Riqon skrev:
25. Basic

Så denne her første gang omborg på et tog fra Barcelona til Alicante - spansksynkroniseret og hele moletjavsen.. Fattede absolut ikke en brik.. Så den så et par uger efter igen, denne gang med engelsk tale.. Fattede stadig ikke en brik.. Men alligevel har jeg set den en 3 gange efterfølgende.. Den tiltaler mig af en eller anden grund.. Tror måske blot det er Samuel L Jackson, som jeg har en ualmindelig stor svaghed for..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 Riqon 15 år siden

#34 -

Tak for ærligheden. Tillad mig at gå lidt ind i dine fantastiske argumenter :D

honodelloce (34) skrev:
Det er muligvis ikke den mest originale gyser, der nogensinde er produceret, men jeg har lokket tre forskellige ungpiger i fordærv med den film [Gothika] kørende - come on, det må fandme være et godt gys, hvis jeg virker som det sikre valg !

At du har kunnet få dem til at se den in the first place kunne tyde på, at de allerede havde en eller anden svaghed for dig, tro det eller la' vær' ;)

honodelloce (34) skrev:
Det forstår jeg slet slet ikke. I mine øjne er denne her [Event Horizon] en genialitet.. Og det er endda uden jeg helt kan sætte en finger på hvorfor.. :D

En genial måde at gøre mig pissesur og skuffet på er hvad det er!

honodelloce (34) skrev:
Jeg ved godt, at jeg står helt alene med denne her. Men jeg synes altså godt om den [The Fucking No. 23]. Jeg har læst alle de negative ting, der har været skrevet herinde angående den film, og meget af det kan jeg endda nikke genkendende til.. Men alligevel synes jeg altså godt om den :) Guilty pleasure, I guess..

Jeg er ikke sikker på, om jeg overhovedet har læst noget om den -- jeg tror, jeg vadede lige i fælden uden at være blevet advaret. Min anmeldelse.

honodelloce (34) skrev:
Jeg synes rigtig godt om de her "follow-the-clues"-film, og selvom jeg ikke synes at 2'eren her er lige så god som den første National Treasure, så er jeg stadig ovenud tilfreds med at der stadig bliver lavet sådanne film - også med hollywood-budgetter..

Mit største problem med 2'eren var, at jeg virkelig kedede mig. Og jeg fornemmede, at det gjorde skuespillerne i filmen også. Det er ikke en Disneyfilm værdigt.

honodelloce (34) skrev:
Indrømmet - jeg husker ikke filmen [Ørnens Øje] så godt, og efter et gensyn herhjemme skifter jeg måske mening.. Men jeg husker, at jeg, efter at have set den i biffen, var meget godt tilfreds, trods et par kæmpe plothuller (eller var det bare tekniske fejl? Don't remember)...

Okay, her er min anmeldelse af Eagle Eye:

http://dfilm.pointblog.dk/Eagle-Eye.html skrev:
Én replik fangede mig, da jeg så traileren. "It makes no sense" ("Det giver ingen mening"). Netop denne replik passer vældig godt ind i traileren til en film, hvis plot er ualmindelig ulogisk og fjollet. Inden man ved af det, sidder man med en paranoid sci-fi thriller, hvor man bliver aflyttet via fremmedes mobiltelefoner, selv hvis de er slukkede. Alle apparater i verden viser sig at være tilsluttet et netværk, og den centrale server ligger under Jorden i Washington D.C..

Det værste ved denne film er ikke, at den er en konspirationsfilm, men at den tager et plot så overvældende overdrevet og tilsvarende grinagtig så utrolig dybt seriøst. Den kan ikke engang trøste sig med gode skuespilpræstationer, for man kommer aldrig rigtig under huden på hverken Michelle Monaghan's eller Shia LaBeouf's karakterer. Håbløst tidsspilde. Filmen har elementer, der også ses i Die Hard 4.0 og I, Robot, men begge disse to film er langt, langt bedre. Eagle Eye får i hvert fald kun én stjerne i min bog. Det betyder "undgå".

honodelloce (34) skrev:
Så denne her [Basic] første gang omborg på et tog fra Barcelona til Alicante - spansksynkroniseret og hele moletjavsen.. Fattede absolut ikke en brik.. Så den så et par uger efter igen, denne gang med engelsk tale.. Fattede stadig ikke en brik..

Hehe, good one :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#36 McPeter 15 år siden

Jeg synes altså også ret godt om Event Horizon. Ved godt slutningen "stikker lidt af" i forhold til den ellers utroligt solide stemningsopbyggende første halvdel, men jeg synes bestemt ikke den hører til på en stinker-liste.

Planet of the Apes - jeg går ikke ud fra du snakker om originalen? For den er da i hvert fald ikke en stinker.

The Golden Compas synes jeg var et udemærket bud på en børne/ungdomsfilm og jeg kunne faktisk bedre lide den end Narnia.

Bad Boys 2 er ganske vist ikke lige så god som 1'eren men husker den da stadig som udemærket popcorn underholdning.

Nu er det ikke fordi disse film er mesterværker - men synes bare ikke de hører til i bunden af bunden. :-) Resten af filmene har jeg ikke set eller også så er jeg netop meget enig i at de er stinkere... (Crank - wtf den er bare dårlig!)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#37 Riqon 15 år siden

McPeter (36) skrev:
Planet of the Apes - jeg går ikke ud fra du snakker om originalen? For den er da i hvert fald ikke en stinker.

Læs tråden ;P men svaret er nej. Originalen er fantastisk :)

McPeter (36) skrev:
Bad Boys 2 er ganske vist ikke lige så god som 1'eren men husker den da stadig som udemærket popcorn underholdning.

1'eren burde nok egentlig også være på listen... ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#38 McPeter 15 år siden

#37 - gider da ikke læse alt det pladder... :-P

Og fy! Bad Boys er sgu' en fantastisk actionfilm!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#39 Lord Beef Jerky 15 år siden

Næh, Bad Boys er en crappy actionfilm!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#40 Kruse 15 år siden

"Bad Boys 1" er en under middel actionfilm, der måske på en god dag kan blive til okay tømmermandsunderholdning.

Men "Bad Boys 2" er en af de absolut kedeligste actionfilm jeg nogensinde har set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: