Gravatar

#391 MMB 15 år siden

Følgende er 6/6:
147. Gøgereden
110. El laberinto del fauno
86. Raiders of the Lost Ark
82. The Shawshank Redemption
81. Indiana Jones and the Last Crusade
74. American History X
51. Fight Club
34. The Empire Strikes Back
29. The Lord of the Rings: The Return of the King
27. The Lord of the Rings: The Two Towers
26. Hotel Rwanda
23. Memento
16. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
14. The Dark Knight
8. Gladiator
5. Forrest Gump
2. The Lion King
1. Rain Man

Hele 18 af dine 150 film giver jeg 6/6, hvilket er ret mange. Generelt synes jeg også din filmsmag er helt i top med bortset fra nogle undtagelser! :)
Gravatar

#392 Locke 15 år siden

Ved hurtigt gennemløb:

De bedste

6/6
The Godfather, The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Raiders of the Lost Ark, El laberinto del fauno, Monsters Inc.

Savner The Godfather - Part II på din liste

5/6
11. Dead Poets Society, Memento, Batman Begins, The Untouchables, Aliens, Fight Club, Minority Report, Crouching Tiger, Hidden Dragon, Children of Men, Indiana Jones and the Last Crusade, The Shawshank Redemption, 12 Monkeys, Der Untergang, Dawn of the Dead, Ben-Hur

Fede film hele bundtet

De dårligste

3/6
Bruce Almighty, A Beautiful Mind, The Curious Case of Benjamin Button, Juno, Superbad
Man on the Moon, Training Day, K-PAX, Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith,
Sphere, Jerry Maguire, Air Force One, Lord of War, The Village, Secret Window, City of Angels

Jeg så ikke noget specielt i disse film og kendetegnende ved dem tror jeg også kun jeg har set hver af dem én gang. Blev specielt skuffet over Benjamin Button, da jeg ellers er helt vild med Finchers film.

Som Skeloboy skriver, så ser det ikke ud til, at du har så mange klassikere (gamle film) og World Cinema på din liste. De siger heller ikke mig så meget (dog tror jeg nok, der ville indsnige sig nogle franske film, hvis jeg lavede en top x liste engang). Derfor vil jeg med det i mente lige komme med et par forslag til film, som jeg ikke ved om du har set eller bare vejet og fundet for lette: "LA. Confidential" og "Narc".
LA. Confidential er på min top 3 sammen med de 2 Godfather film og jeg synes den har det hele. God historie og interessante karakterer og den er utrolig velspillet. Oscaren til Bassinger skulle bare lige være givet til Russell Crowe istedet.
Narc er udfra at du har Training Day på listen og her synes jeg Narc slår den med flere længder.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#393 Riqon 15 år siden

#392 -

Godfather part II ... den siger mig ikke nær så meget som 1'eren. Jeg syntes ikke, det skiftende zap mellem Michael og Vito Corleone fungerede særlig vellykket. Det, der gjorde mig så glad for 1'eren, var Michaels forvandling fra amerikansk patriot til sin fars arvtager, og jeg synes egentlig, slutningen på den historie var helt perfekt. Resten kunne man have ladet være op til dem, der så filmen, og så havde den efter min mening stået stærkere.

Jeg har set L.A. Confidential engang, men jeg kan ikke rigtig huske den, så jeg må se den igen på et tidspunkt. Jeg tvivler dog på, den rykker særlig langt op. Jeg har ikke set Narc.

Det lader til, at de, der har mest imod Benjamin Button, er dem, der havde de største forventninger til den. Den har en Fincher-forbandelse over sig. Prøv at glemme Se7en og fortæl mig så, hvad du synes ;)

Der er ikke noget decideret had til World Cinema fra min side, det er bare at jeg ikke har set ret mange af dem. (Du vil bemærke, jeg heller ikke har nogen danske titler på listen.) Klassikere er heller ikke det, jeg ser mest af, og grundet udviklingen indenfor filmmediet, så har jeg også svært ved at sammenligne dem med nyere film. Det bliver noget med at sige "The Third Man er bedre end Godfather, når man tager i betragtning, hvornår den blev lavet", og det har jeg slet ikke forstand på, hvilke faktorer jeg så skulle tage hensyn til i min vurdering...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#394 Antlion 15 år siden

Bedste

1. "The Thing" (5+/6)
2. "One Flew Over the Cuckoo's Nest"
3. "The Godfather"
4. "Alien"
5. "Requiem for a Dream"
6. "The Shining"
7. "Master and Commander: The Far Side of the World"
8. "El laberinto del fauno"
9. "The Lion King"
10. "Amadeus"

Dårligste

"Titanic" (2/6)
Gravatar

#395 Riqon 15 år siden

#394 - Jeg skulle lige til at sige, at Titanic ikke var på listen...men det er den jo ;)
Gravatar

#396 Åkepool 15 år siden

Listen over de bedste film på din liste, udover T2 som jeg har nævnt, er:

The Godfather.
The Matrix.
Gladiator.
Jurrasic park.
E.T.
District 9 (satser på at den også holder om 5 år).
The Empire strikes back.
The Terminator.
The Untouchables.
The Abyss.
Aliens.
Back to the future.
Minority report.
American history X.
Stargate.
Iron man (satser også på at den holder).
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith.
Raiders of the lost arc.
Spider-man.
Dumb and dumber.
The Sixth sense.
Hold op der er mange fede film på din liste.
Alien.
Men in black.
Robocop.
Groundhog day.
Planet of the apes.
Predator.
Gøgereden.

Og så var der mange lige under den bunke jeg lige har skrevet.

Og de dårligste, uden egentlig at være specielt ringe:

A Beautiful Mind.
Cast away.
Regarding Henry.
Apt pupil.
American Psycho.
Eternal sunshine of the spotless mind.
Mars attacks!
K-PAX.
Children of men.
Thirteen days.
Secret window.
Crash.

Og minsandten, der var en stinker:

Borat.

Jeg mangler at se 25 film fra listen.
Din liste er så absolut den jeg er mest enig med.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#397 Riqon 15 år siden

#396 - Tak for bidraget :) har bare lige én ting at tilføje:

Åkepool (396) skrev:
Raiders of the lost arc.

Ark! Ikke arc, vel? Nej, det hedder ark... med k, altså. Er du med? Godt så ;)
Gravatar

#398 Lord Beef Jerky 15 år siden

#397 Underligt... den stavefejl kom jeg også til at lave engang, selvom jeg er udmærket ved, hvad den hedder. Måske er det er filmz-forbandelse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#399 evermind 15 år siden

#398 Det er bokaens forbandelse, der har ramt jer!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#400 Riqon 15 år siden

#398 - Hehe, ja, husker nemlig jeg også korrigerede det dengang ;) Men "arc" er selvfølgelig også et ord, f.eks. story arc. Jeg tvivler dog på, at det var den, Indy var på jagt efter.

Skriv ny kommentar: