Gravatar

#11 filmzkim 14 år siden

Uuh, den her liste, må faktisk være den, der ville ligne min egen mest indtil videre.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 14 år siden

#10 De Utrolige er fantastisk! Klart min favorit Pixar. Jeg synes dog Toy Story er bedre end Finding Nemo, selvom de begge er gode.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 BN 14 år siden

I forhold til min egen Top 200 er jeg helt sikker med på 'Collateral' .... og formentlig også 'Enemy of the State' (er ikke sikker endnu, da der er en stor bunke film, jeg mangler at inddrage og holde op mod hinanden). Jeg er også ret sikker på 'Gøgereden', for selvom jeg skylder mig selv et gensyn med den (har ikke set den siden den ene gang i 1980'erne), så husker jeg den ret godt - fremragende film.

Jeg kan også godt lide 'Unbreakable' og 'Wall-E', men ingen af dem føles uundværlige (har ikke købt dem, og måske bliver det kun 'Wall-E'), så jeg ved heller ikke her, om de er med på min Top 200 eller ligger længere nede.

Hverken 'City of Angels' og 'Before the Devil Knows You're Dead' siger mig noget. 'Crash' synes jeg var en anstrengende omgang med enkelte gode scener. 'Predator' er vel en okay popcorns-film, men ikke et must i min bog.

'Saw' er den eneste af de ti film jeg ikke har set, og konceptet er også for tyndt til at fænge mig. Nogen intelligent, dyb eller tankevækkende massemorder-film á la 'Se7en' eller 'Silence of the Lambs' har jeg bestemt ikke indtryk af, at det er - og det er MIT krav/kriterium til denne genre.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 14 år siden

#13 Det er der jo så mange, der mener at Saw er.. altså intelligent, dyb og tankevækkende. Du bør nok give den en chance alligevel. Jeg synes det er en slem omgang hø, men der er tydeligvis mange der synes det modsatte.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Åkepool 14 år siden

Jeg synes "Saw" er rigtig god og pudsigt nok sammenlignede jeg den med "Se7en" da den kom frem, ikke at den når den til sokkeholderne, men der var noget ved den, der førte mine tanker i den retning. Og Saw 2 - 5 (som er dem jeg har set) er en bunke lort (undskyld MOVIE1000).
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 14 år siden

Åkepool (15) skrev:
Og Saw 1 - 6 er en bunke lort (nevermind MOVIE1000).

Nå nå, agreed =ol
Gravatar

#17 Åkepool 14 år siden

Hov hov du, ikke manipulere :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 14 år siden

#17 Undskyld, den var meget svær at holde fingrene fra.
Gravatar

#19 Riqon 14 år siden

bn (13) skrev:
Jeg kan også godt lide 'Unbreakable' og 'Wall-E', men ingen af dem føles uundværlige (har ikke købt dem, og måske bliver det kun 'Wall-E'), så jeg ved heller ikke her, om de er med på min Top 200 eller ligger længere nede.

bn (13) skrev:
'Crash' synes jeg var en anstrengende omgang med enkelte gode scener. 'Predator' er vel en okay popcorns-film, men ikke et must i min bog.

Lægger mærke til, at "uundværlig" går igen som kriterium... men hvad havde en top150 været uden et par popcornsfilm, man sagtens kunne have undværet :-P Af og til er det det, jeg har mest brug for, så de må bestemt komme med.

#14 - Så langt vil jeg ikke trække den. En psykopat som Jigsaw vil automatisk inspirere spørgsmål, og filmen forsøger at give ham et lidt twisted motiv, men det er bestemt ikke filmens fokus på samme måde som i Se7en, hvor John Doe siger: "I'm nobody, it's my work that matters" (eller noget lignende). Saw er en decideret skrækfilm uden større intentioner i min vurdering.

Åkepool (15) skrev:
Og Saw 2 - 5 (som er dem jeg har set) er en bunke lort

Enig, dog så jeg kun til og med 3'eren.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 14 år siden

#19 Det er da altid noget, at vi er enige om, at Saw ikke er mere end blot tom underholdning. Dog er jeg forholdsvis sikker på, at intruktørens intentioner var, at skabe en eftertænksom horrorfilm, hvor morderens motiver kunne skabe debat af tilhængerne. Det er en af de mange grunde til, at jeg synes den fejler, for det virker som om, at den tager sig selv dybt seriøs, imens jeg blot synes, at det er tom underholdning der er forholdsvist skidt udført. Men det at den er skidt udført, er naturligvis hovedårsagen til, at jeg ikke bryder mig om den.

Skriv ny kommentar: