Så er jeg ankommet i Odense igen...det blev til 40 koncerter...
Dem, som ikke var planen, så jeg 4: Malk de Kojin Gossip Lee Ranaldo Spleen United The Roots
Fra planen blev det: Redwood Hill Baddat For Trubbel Ulige Numre Cerekloth Governor of Alaska Araabmuzik Analogik Today Is The Day The Cure Trash talk Apparatjik Red Fang Dalglish Baroness Hank3 The Cult Of The Wand And The Moon Devildriver Jørgen Teller Gentleman & The Evolution Crowbar First Aid Kit Tune-Yards Refused Cold Specks Staff Benda Bilili Bruce Springsteen Warbringer Dr. John Behemoth Machine Head Nasum Amadou & Miriam Shlohmo Björk
Min egen lille Roskilde Festival dagbog...med oplevelser bands :) - indledningsvis skal det siges, at jeg tæller en koncert som set, når jeg har set 15 minutter...
Lørdag Fik sovet ad helvede til, fordi min nabo valgte at spille højt musik fra 2-4...for første gang nogensinde, og min kæreste skulle op kl. 5, fordi hun skulle arbejde fra 9-17 på festivalen. Nuvel...vækkeuret ringer kl. 9, jeg bliver hentet kl. 9.30 og vi er ved festivalen kl. ca. 11. De 7 timer går fint med de dertil medbragte pølsehorn og dåseøl.
Vi får vores plads på J, jeg mødes med kæresten, og grunden den dårlige nattesøvn er vi i seng kl. 22.
Søndag Teltet er for småt, luftmadrassen pisseringe, men fuck det! man er på Roskilde Festival :)
Det er kun mig og kæresten, der er i lejren, så vi bruger formiddagen på at se pladsen lidt(hun har aldrig været der før), og kl. 16.00 går vi op til Pavilion Junior for at se musik. Redwood Hill spiller overrasket fedt, og det er klart noget mædl, jeg skal holde øje med. Baddat For Trubbel er næste band, og trods god energi, er det ikke min type punk. Ulige Numre var faktisk også skuffende, og vi valgte at bruge tiden på drinks i Terraza Bar i stedet. Efter en masse drinks, røg jeg i seng ved en 24-tiden. Indtil videre holdte min plan om mindre alkohol og mere musik meget godt :)
Mandag Kan ikke rigtig huske, hvad mandag blev brugt på...udover noget heftigt død, Cerekloth, som indtil videre var årets bedste koncert. Og lidt lejrbesøg...
Tirsdag Dagen oprandt, hvor jeg havde en tequila-date med Wangsgaard. Så fik ikke set noget musik på Pavilion-scenen. Men efter 1½ time var tequilaen væk...ligeså kæresten, der tog hjem...Spleen United begyndte deres 24-timers koncert, men efter et par timer, var det knapt så spændende mere.
Onsdag Fik set Governor of Alaska, som var en sindssyg mand på guitar og en sindssyg mand på trommer...egentlig meget fedt, men en forsanger havde klart musikken. Og fik set afslutningen på Spleen United
Torsdag Dagen, hvor pladsen åbnede! Maven havde det fint, benene havde det fint og alt var godt! Startede lidt senere med at drikke. Gad ikke storme ind på pladsen, men gik i stedet over til Apollo for at se Araabmuzik - og det var fandeme sindssygt. Er ikke til den slags elektronisk, men han kunne sgu nogen tricks. Har aldrig set så mange dåseøl flyve i luften på en gang!
Vi tog til åbningen af Orange for at se Kellermensch. God energi, fesen musik...Det var dog ikke dårligere end Analogik, som jeg huskede som lidt mere festligt. Men især Today Is The Day var ringe! Noget af det dårligste metal, jeg har set længge. Faktisk dårligere end Soulfly til Copenhell...Det var snart tid til et af de ventede bands, så vi skulle kun lige se giraffen, The cure - og heldigvis, for det var også noget pis! Men t ilgengæld var hardcore-bandet Trash Talk voldsomt godt! Og voldsomt - han hoppede ret meget ud til publikum for at gå helt amok, og de korte sange var sprængfyldt med energi. Gik glip af noget old-school reagge, fordi jeg skulle mødes med kæresten, som havde vagt fra 16-24. Vi så lidt af Apparatjik, som vel egentlig var ok, men stod ikke alt for godt, så missede meget af det visuelle.
Fredag En snigende festivaltræthed nærmede sig, og det gjorde det ikke bedre, at Red Fang-koncerten stoppede pga. manglende lyd! og at jeg ikke var så vilde med dem, som jeg troede. Det var en lang dag, hvor sidste band skulle spille kl. 2.45. Jeg gik over til minimalistisk electro på Gloria - Dalglish, men det var lidt for stenet i længden. Tilbage til Baroness, som var bedre end Red Fang. Jeg gik overfor at se lidt af Gossip, som er musik, jeg ikke rigtig kan lide. Men endte med at danse lidt for mig selv. Som kom Hank3 på. Som han sagde, ville han putte "the dick back in dixie and the cunt back in country" - og det gjorde han...coutry med dobbeltpedal er et hit. Og efter skiftet til decideret dødsmetal gik mange - men jeg synes det var fedt ;) Det var The Cult til gengæld ikke...derfor gik jeg over til det stille, dystre band, Of The Wand And The Moon, som var så fedt, at jeg blev nødt til at købe en t-shirt med dem. Devildriver var som den slags musik nu er...Her mødte jeg en kammerat, der tog mig med til Lee Ranaldo - og det skal han godt nok have tak for! Total fed koncert. Jeg daffede alene over til jazzen med Jørgen Teller - en sindssyg oplevelse! Fuck, en vild omgang musik, de spillede. Gentleman & The Evolution var kærlighedsreggae til livet og folket! Jeg skulle mødes med en kammerat, og derfor stod jeg og så lidt af Malk De Kojin - og jeg synes virkelig det er sygt ringe...som i virkelig, virkelige ringe...det var Crowbar desværre også.
Efter 13-14 timer på pladsen, var det tid til at komme i seng...
Lørdag Kæresten havde vagt fra 00-08, så blev vækket kl. 8.30, da hun kom tilbage til teltet...ikke helt tilfreds med det...festivaltrætheden var kommet, og tanker om at tage hjem sneg sig ind. Derfor var det bydende nødvendigt at tage en stol med på pladsen, så man kunne sidde ned. De to hippie-søstre, First Aid Kit, som spiller dejlig naiv musik, kunne ikke hjælpe på det. Det kunne Tune-Yards heller ikke...men det var eddermame mærkeligt. For det meste ikke på den gode måde. Men, men! Nu var det tid til et af årets højdepunkter! Ikke kun på Roskilde...faktisk et af årtiets højdepunkter! Refused - og de kom, de så, de sejrede! Fuck, det så fedt, som man kunne håbe på! Videre fra det til doom-soul med Cold Specks, der var kræs for øregangene. Derfra over til det polioramte band i rullestol fra Congo, Staff Benda Bilili - som igen leverede en fest. Og nu var det tid til giraffen, Bruce Springsteen - der var propfyldt, og som jeg forventede, fandt jeg det noget kedeligt. Derfor tog vi til old school thrash mædl med Warbringer, og det var fandeme fedt! Desværre måtte jeg give op derefter, så gik glip af et par bands.
Søndag Jeg slap lidt af om lørdagen, fordi Björk var meget vigtigt for at få hørt...men tilbuddet om en bil hjem, var meget fristende! Jeg modstod dog, og begyndte dagen med Dr. John - ganske lækkert at høre noget lidt rock fra en svunden tid. Derefter stod den på ild, omvendt brændende kors og corpse-paint til Behemoth - og det er jo et stinkende fedt metalbands! Det er Machine Head, og de gjorde alt, hvad de kunne...men please, Roskilde Festival...ikke metal på Orange Scene! Lyden var fandeme ringe! Der blev igen skruet op for metallen til Nasum - vel egentlig ok, men kunne næsten ikke mere...og stadig 3 timer til Björk. Amadou og Miriam blev set stille og rolig på en stol...det var lidt skuffende og malplaceret på Orange. Over til Shlohmo for at slå ventetiden ihjel - ren mac-show...og NU var det tid til Björk! Fik lidt optur over, at jeg kunne komme igennem...fik tilgengæld nedtur over, at jeg ikke kom ind i pitten, for folk ude bagved var meget, meget irriterende og larmende. Men fed koncert og ventetiden værd. I seng lige bagefter
Mandag Vågnede kl.7, var i Odense kl. 10
In conclusion: En del fesne koncerter på Orange, men ikke nogen, hvor jeg ikke havde forventet det. Jeg er blevet for gammel til så mange dage på festival i telt - er glad for, at vi lå på J(som er silent & Clean), men jeg er bestemt ikke for gammel til at høre en masse musik på pladsen. Roskilde har fingeren på pulsen, og behøver for min skyld ikke de helt store navne. Jeg kan dog frygte, at det Sunny Beach-jeg-vil-ha-krævende-publikum ikke forstår det, og at Roskilde vil tabe publikum. Roskilde er for alle, det er klart, men det er mest for musikinteresserede og ikke folk, der bare vil feste i lejren i døndrift.
#121 Lord Beef Jerky 12 år siden
Thursday
(17:00 Araabmuzik @ Cosmopol)
17:45 Maïa Vidal @ Gloria
18:00 Shins @ Arena
20:00 Today Is The Day @ Odeon
21:00 The Cure @ Orange
Friday
(12:00 Weedeater @ Odeon)
(14:00 Red Fang @ Odeon)
16:00 Baroness @ Odeon
17:00 Gossip @ Orange
18:00 Hank3 @ Odeon
19:30 The Cult @ Orange
(21:00 DevilDriver @ Arena)
22:30 Jack White @ Orange
(01:00 Niki & The Dove @ Odeon)
(01:00 Malk De Koijn @ Orange)
(02:45 Crowbar @ Odeon)
Saturday
(13:00 Dry The River @ Odeon)
15:00 First Aid Kit @ Odeon
(16:00 Alison Krauss @ Arena)
17:00 The Roots @ Orange
18:00 Refused @ Arena
20:00 M83 @ Arena
21:00 Bruce Springsteen @ Orange
23:00 Bon Iver @ Arena
(01:00 Liturgy @ Pavilion)
(01:30 Mew @ Orange)
Sunday
(14:00 Dr. John @ Arena)
16:30 Behemoth @ Arena
(17:00 The Barons Of Tang @ Pavilion)
17:30 Machine Head @ Orange
18:30 Nasum @ Odeon
(19:30 Amadou & Mariam @ Orange)
20:30 Alabama Shakes @ Odeon
22:00 Björk @ Orange
Dermed har jeg nu et clash mellem Maïa Vidal og The Shins... jeg tror jeg snupper Vidal, og hvis det er kedeligt, smutter jeg over til The Shins.
#122 Wangsgaard 12 år siden
Men er blev jo også drukket masser af fadøl :P Kan faktisk ikke huske hvorlang tid vi var om det men vi sad da i over 6 timer :)
#123 Skeloboy 12 år siden
#124 Lord Beef Jerky 12 år siden
#125 Skeloboy 12 år siden
#126 Lord Beef Jerky 12 år siden
#127 Zombi 12 år siden
Hvorfor så overhovedet tage afted???
#128 Lord Beef Jerky 12 år siden
#129 Skeloboy 12 år siden
Dem, som ikke var planen, så jeg 4:
Malk de Kojin
Gossip
Lee Ranaldo
Spleen United
The Roots
Fra planen blev det:
Redwood Hill
Baddat For Trubbel
Ulige Numre
Cerekloth
Governor of Alaska
Araabmuzik
Analogik
Today Is The Day
The Cure
Trash talk
Apparatjik
Red Fang
Dalglish
Baroness
Hank3
The Cult
Of The Wand And The Moon
Devildriver
Jørgen Teller
Gentleman & The Evolution
Crowbar
First Aid Kit
Tune-Yards
Refused
Cold Specks
Staff Benda Bilili
Bruce Springsteen
Warbringer
Dr. John
Behemoth
Machine Head
Nasum
Amadou & Miriam
Shlohmo
Björk
Mere senere...nu mad, bad, lur...
#130 Skeloboy 12 år siden
Lørdag
Fik sovet ad helvede til, fordi min nabo valgte at spille højt musik fra 2-4...for første gang nogensinde, og min kæreste skulle op kl. 5, fordi hun skulle arbejde fra 9-17 på festivalen. Nuvel...vækkeuret ringer kl. 9, jeg bliver hentet kl. 9.30 og vi er ved festivalen kl. ca. 11. De 7 timer går fint med de dertil medbragte pølsehorn og dåseøl.
Vi får vores plads på J, jeg mødes med kæresten, og grunden den dårlige nattesøvn er vi i seng kl. 22.
Søndag
Teltet er for småt, luftmadrassen pisseringe, men fuck det! man er på Roskilde Festival :)
Det er kun mig og kæresten, der er i lejren, så vi bruger formiddagen på at se pladsen lidt(hun har aldrig været der før), og kl. 16.00 går vi op til Pavilion Junior for at se musik. Redwood Hill spiller overrasket fedt, og det er klart noget mædl, jeg skal holde øje med. Baddat For Trubbel er næste band, og trods god energi, er det ikke min type punk. Ulige Numre var faktisk også skuffende, og vi valgte at bruge tiden på drinks i Terraza Bar i stedet. Efter en masse drinks, røg jeg i seng ved en 24-tiden. Indtil videre holdte min plan om mindre alkohol og mere musik meget godt :)
Mandag
Kan ikke rigtig huske, hvad mandag blev brugt på...udover noget heftigt død, Cerekloth, som indtil videre var årets bedste koncert. Og lidt lejrbesøg...
Tirsdag
Dagen oprandt, hvor jeg havde en tequila-date med Wangsgaard. Så fik ikke set noget musik på Pavilion-scenen. Men efter 1½ time var tequilaen væk...ligeså kæresten, der tog hjem...Spleen United begyndte deres 24-timers koncert, men efter et par timer, var det knapt så spændende mere.
Onsdag
Fik set Governor of Alaska, som var en sindssyg mand på guitar og en sindssyg mand på trommer...egentlig meget fedt, men en forsanger havde klart musikken. Og fik set afslutningen på Spleen United
Torsdag
Dagen, hvor pladsen åbnede! Maven havde det fint, benene havde det fint og alt var godt! Startede lidt senere med at drikke. Gad ikke storme ind på pladsen, men gik i stedet over til Apollo for at se Araabmuzik - og det var fandeme sindssygt. Er ikke til den slags elektronisk, men han kunne sgu nogen tricks. Har aldrig set så mange dåseøl flyve i luften på en gang!
Vi tog til åbningen af Orange for at se Kellermensch. God energi, fesen musik...Det var dog ikke dårligere end Analogik, som jeg huskede som lidt mere festligt. Men især Today Is The Day var ringe! Noget af det dårligste metal, jeg har set længge. Faktisk dårligere end Soulfly til Copenhell...Det var snart tid til et af de ventede bands, så vi skulle kun lige se giraffen, The cure - og heldigvis, for det var også noget pis! Men t ilgengæld var hardcore-bandet Trash Talk voldsomt godt! Og voldsomt - han hoppede ret meget ud til publikum for at gå helt amok, og de korte sange var sprængfyldt med energi. Gik glip af noget old-school reagge, fordi jeg skulle mødes med kæresten, som havde vagt fra 16-24. Vi så lidt af Apparatjik, som vel egentlig var ok, men stod ikke alt for godt, så missede meget af det visuelle.
Fredag
En snigende festivaltræthed nærmede sig, og det gjorde det ikke bedre, at Red Fang-koncerten stoppede pga. manglende lyd! og at jeg ikke var så vilde med dem, som jeg troede. Det var en lang dag, hvor sidste band skulle spille kl. 2.45. Jeg gik over til minimalistisk electro på Gloria - Dalglish, men det var lidt for stenet i længden. Tilbage til Baroness, som var bedre end Red Fang. Jeg gik overfor at se lidt af Gossip, som er musik, jeg ikke rigtig kan lide. Men endte med at danse lidt for mig selv. Som kom Hank3 på. Som han sagde, ville han putte "the dick back in dixie and the cunt back in country" - og det gjorde han...coutry med dobbeltpedal er et hit. Og efter skiftet til decideret dødsmetal gik mange - men jeg synes det var fedt ;) Det var The Cult til gengæld ikke...derfor gik jeg over til det stille, dystre band, Of The Wand And The Moon, som var så fedt, at jeg blev nødt til at købe en t-shirt med dem. Devildriver var som den slags musik nu er...Her mødte jeg en kammerat, der tog mig med til Lee Ranaldo - og det skal han godt nok have tak for! Total fed koncert. Jeg daffede alene over til jazzen med Jørgen Teller - en sindssyg oplevelse! Fuck, en vild omgang musik, de spillede. Gentleman & The Evolution var kærlighedsreggae til livet og folket! Jeg skulle mødes med en kammerat, og derfor stod jeg og så lidt af Malk De Kojin - og jeg synes virkelig det er sygt ringe...som i virkelig, virkelige ringe...det var Crowbar desværre også.
Efter 13-14 timer på pladsen, var det tid til at komme i seng...
Lørdag
Kæresten havde vagt fra 00-08, så blev vækket kl. 8.30, da hun kom tilbage til teltet...ikke helt tilfreds med det...festivaltrætheden var kommet, og tanker om at tage hjem sneg sig ind. Derfor var det bydende nødvendigt at tage en stol med på pladsen, så man kunne sidde ned. De to hippie-søstre, First Aid Kit, som spiller dejlig naiv musik, kunne ikke hjælpe på det. Det kunne Tune-Yards heller ikke...men det var eddermame mærkeligt. For det meste ikke på den gode måde. Men, men! Nu var det tid til et af årets højdepunkter! Ikke kun på Roskilde...faktisk et af årtiets højdepunkter! Refused - og de kom, de så, de sejrede! Fuck, det så fedt, som man kunne håbe på! Videre fra det til doom-soul med Cold Specks, der var kræs for øregangene. Derfra over til det polioramte band i rullestol fra Congo, Staff Benda Bilili - som igen leverede en fest. Og nu var det tid til giraffen, Bruce Springsteen - der var propfyldt, og som jeg forventede, fandt jeg det noget kedeligt. Derfor tog vi til old school thrash mædl med Warbringer, og det var fandeme fedt! Desværre måtte jeg give op derefter, så gik glip af et par bands.
Søndag
Jeg slap lidt af om lørdagen, fordi Björk var meget vigtigt for at få hørt...men tilbuddet om en bil hjem, var meget fristende! Jeg modstod dog, og begyndte dagen med Dr. John - ganske lækkert at høre noget lidt rock fra en svunden tid. Derefter stod den på ild, omvendt brændende kors og corpse-paint til Behemoth - og det er jo et stinkende fedt metalbands! Det er Machine Head, og de gjorde alt, hvad de kunne...men please, Roskilde Festival...ikke metal på Orange Scene! Lyden var fandeme ringe! Der blev igen skruet op for metallen til Nasum - vel egentlig ok, men kunne næsten ikke mere...og stadig 3 timer til Björk. Amadou og Miriam blev set stille og rolig på en stol...det var lidt skuffende og malplaceret på Orange. Over til Shlohmo for at slå ventetiden ihjel - ren mac-show...og NU var det tid til Björk! Fik lidt optur over, at jeg kunne komme igennem...fik tilgengæld nedtur over, at jeg ikke kom ind i pitten, for folk ude bagved var meget, meget irriterende og larmende. Men fed koncert og ventetiden værd. I seng lige bagefter
Mandag
Vågnede kl.7, var i Odense kl. 10
In conclusion: En del fesne koncerter på Orange, men ikke nogen, hvor jeg ikke havde forventet det. Jeg er blevet for gammel til så mange dage på festival i telt - er glad for, at vi lå på J(som er silent & Clean), men jeg er bestemt ikke for gammel til at høre en masse musik på pladsen. Roskilde har fingeren på pulsen, og behøver for min skyld ikke de helt store navne. Jeg kan dog frygte, at det Sunny Beach-jeg-vil-ha-krævende-publikum ikke forstår det, og at Roskilde vil tabe publikum. Roskilde er for alle, det er klart, men det er mest for musikinteresserede og ikke folk, der bare vil feste i lejren i døndrift.
Over and out ;)