Ja, er sgu glad for at det blev til Northside billetter fremfor Roskilde. Er normalt ikke meget for at gi' Treo ret - men det er sgu lidt af en fallit-erklæring. Det er i hvert fald en noget vag profil de efterhånden har. Næste år stiller de sikkert et legeland op og forsøger at stjæle lidt af Skanderborg-festivalens publikum.
Som allerede nævnt lidt, så har Roskilde gennem de sidste 10-15 år præsenteret bands som fx Lil Wayne, Robbie Williams, Aqua, Lily Allen, Nelly Furtado, Tiësto og Avril Lavigne. Og dette uden at jorden er gået under, eller festivalen pludselig har ændret sig radikalt.
Nej, måske ikke, jeg synes at Northside har ramt min smag bedre, så har kastet mine penge efter dem i år - havde Roskilde formået at hive Daft Punk op af hatten, så havde det måske set anderledes ud.
Som allerede nævnt lidt, så har Roskilde gennem de sidste 10-15 år præsenteret bands som fx Lil Wayne, Robbie Williams, Aqua, Lily Allen, Nelly Furtado, Tiësto og Avril Lavigne. Og dette uden at jorden er gået under, eller festivalen pludselig har ændret sig radikalt.
Præcis - Jay-Z, Kanye West etc. etc.
Personligt er jeg helt ligeglad med Northside. Og jeg tror egentlig ikke, at de to genrer-festivaler, Northside og Copenhell(som for i øvrigt ligger samme weekend) er en konkurrence for Roskilde. Fuck da om Rihanna kommer. Der kommer altid masser af pis musik på Roskilde, men der kommer også altid utrolig meget fedt. It ain't over till the fat lady sings ;)
Tommy Kristensen (24) skrev:
havde Roskilde formået at hive Daft Punk op af hatten, så havde det måske set anderledes ud.
Men hvorfor i datid? Der mangler sådan ca. 100 navne til Roskilde, og heraf 3-4 hovednavne...
Desuden er det lidt svært at sammenligne de to festivaler. Roskilde er med fest fra lørdag-mandag, 150+ bands og ikke-kommercielt, mens Northside er 32 bands(i 2012), ingen teltplads og rent kommercielt.
Northside(og Copenhell) er utroligt fede arrangementer, men Roskilde er stadig i en liga for sig selv...
Northside smed da også lige Gogol Bordello på programmet i dag. Jeg er færdig med at forsvare Roskilde, det er sateme noget af et program de har på Northside nu!
Tilgengæld ligner det at Roskilde offentliggører Dillinger Escape Plan imorgen, og med Animal Collective også på programmet, så snupper jeg begge festivaler. Jeg håber også stadig på Bowie... der går jo rygter som bare pokker.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Northside smed da også lige Gogol Bordello på programmet i dag. Jeg er færdig med at forsvare Roskilde, det er sateme noget af et program de har på Northside nu!
Hvorfor skal det være enten eller?
Roskildes problem er vel lidt, at de har haft de store bands. Med undtagelse af Flaming Lips, som var på Roskilde i 2007, så har alle hovednavnene på Northside spillet på Roskilde fra 2009 og frem.
Tror dog ikke på Bowie. Bandet vil, Bowie vil ikke.
#28 Det er det da heller ikke! Jeg tager som sagt begge festivaler. Roskildes program havde dog set meget bedre ud med The Knife, Gogol Bordello, Flaming Lips, Bloc Party, Trentemøller, Kaizers Orchestra og/eller Band Of Horses. Northside virker bare som en langt mere ambitiøs festival end Roskilde lige pludselig, da den vokser hurtigt år for år, finder et meget målrettet program og hiver alle de rigtige navne i land. Roskilde derimod har med diverse skøre udtalelser bevist, at de igennem de seneste 3-5 år, ikke aner hvilken retning de skal tage. Jeg er absolut glad for et mere målrettet program fra deres side i år, Rihanna passede måske bedre ind sidste eller forrige år, men fred være med det. Jeg håber bare snart de kommer ud af deres identitetskrise, da det har været "min" festival igennem 18 år, og jeg har været skuffet over både program og publikum igennem deres identitetskrise.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#29 - synes netop ikke, at Roskilde skal være målrettet med programmet. Mangfoldigheden er styrken.
Og ja, deres udtalelser, som ikke rigtig er blevet til noget(heldigvis) har været tossede. Tror deres problem er, at publikum har forandret sig. Fra at være et musikelskende rockpublikum, er det blevet til en ungdomsrejse.
#21 dyg 11 år siden
#22 Tommy Kristensen 11 år siden
#23 Høegh 11 år siden
#24 Tommy Kristensen 11 år siden
#25 Lord Beef Jerky 11 år siden
#26 Skeloboy 11 år siden
Præcis - Jay-Z, Kanye West etc. etc.
Personligt er jeg helt ligeglad med Northside. Og jeg tror egentlig ikke, at de to genrer-festivaler, Northside og Copenhell(som for i øvrigt ligger samme weekend) er en konkurrence for Roskilde. Fuck da om Rihanna kommer. Der kommer altid masser af pis musik på Roskilde, men der kommer også altid utrolig meget fedt. It ain't over till the fat lady sings ;)
Men hvorfor i datid? Der mangler sådan ca. 100 navne til Roskilde, og heraf 3-4 hovednavne...
Desuden er det lidt svært at sammenligne de to festivaler. Roskilde er med fest fra lørdag-mandag, 150+ bands og ikke-kommercielt, mens Northside er 32 bands(i 2012), ingen teltplads og rent kommercielt.
Northside(og Copenhell) er utroligt fede arrangementer, men Roskilde er stadig i en liga for sig selv...
#27 Lord Beef Jerky 11 år siden
Tilgengæld ligner det at Roskilde offentliggører Dillinger Escape Plan imorgen, og med Animal Collective også på programmet, så snupper jeg begge festivaler. Jeg håber også stadig på Bowie... der går jo rygter som bare pokker.
#28 Skeloboy 11 år siden
Hvorfor skal det være enten eller?
Roskildes problem er vel lidt, at de har haft de store bands. Med undtagelse af Flaming Lips, som var på Roskilde i 2007, så har alle hovednavnene på Northside spillet på Roskilde fra 2009 og frem.
Tror dog ikke på Bowie. Bandet vil, Bowie vil ikke.
#29 Lord Beef Jerky 11 år siden
#30 Skeloboy 11 år siden
Og ja, deres udtalelser, som ikke rigtig er blevet til noget(heldigvis) har været tossede. Tror deres problem er, at publikum har forandret sig. Fra at være et musikelskende rockpublikum, er det blevet til en ungdomsrejse.