Gravatar

#11 duuk74 11 år siden

The Outer Limits.
Fringe.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 Herrguth 11 år siden

Her er lidt titler til inspiration:

Altered (2006) - sci-fi gys, som jeg dog ikke synes er specielt vellykket, men som dog får god omtale nogle steder.

Gattaca (1997) - rigtig god film.

Monsters (2010)

La planéte sauvage (1973) - animeret sci-fi.

Phantoms (1998) - Dårligt, men underholdende sci-fi gys.

Mac and Me (1988) - 80'er familie sci-fi, som næsten er ren kopi af E.T.

Flight of the Navigator (1986) - Lidt mere 80'er familie-sci-fi. God underholdning, dog nok mest pga. nostalgi

Cocoon (1985) / Cocoon: The Return (1988)

*batteries not included (1987) - Mere 80'er nostalgi

Nowhere (1997) - syret og anderledes.

Enemy Mine (1985) - sci-fi med Dennis Quaid

The Ewok Adventure (1984) / Ewoks: The Battle for Endor (1985)

Masters of the Universe (1987)

Hvis du er til kortfilm, så synes jeg du skal se Phil Mulloys "Intolerance"-trilogi.
Jeg har lavet YouTube-links her:

[url=

[url= II: The Invasion[/url]

[url= III: The Final Solution[/url]
Gravatar

#13 squid delicious 11 år siden

Spike Jonze har også lavet en ret fed kortfilm om robotter. Check it out: [url= Here[/url]
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#14 lyspunkt 11 år siden

#7 Sanctuary er udmærket men som det ofte sker er de første 2-3 serier klart de bedste.
Når det nu ikke kun er high concept sci-fi så kan jeg da også lige nævne den engelske Primeval der også er bedst de første serier er bedst indtil de hopper oven en haj og laver en alternativ tidslinie. Serien er blevet genoplivet i en US-udgave som jeg ikke har set.
Den engelske Misfits om nogle unge lømler der får superkræfter et også et kig værd, og Ja de første 2 sessonner er bedst.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#15 Slettet Bruger [3799111805] 11 år siden

Her er nogle gode titler, der vistnok ikke er blevet nævnt, taget fra min IMDb-profil:

Soylent Green - Chuck Heston er the man og han har alligevel rocket en del god sci-fi i sin karriere. Filmen citeres stadig blandt film- og sci-fi-nørder.

Westworld - En skaldet cowboy-robot, der går amok. Det kan man vist kun elske.

Forbidden Planet - Rendyrket sci-fi, en virkelig god film og med Leslie Nielsen, før han blev gråhåret.

Pandorum - Ikke verdens mest originale film nogensinde, men den har en del gode øjeblikke, habilt skuespil og flotte effekter.

Logan's Run - En sci-fi-klassiker, fornemme effekter og en interessant historie.

Time After Time - H.G. Wells jager Jack The Ripper igennem tiden.

The Blood of Heroes - Også kendt som Sallows Helte på dansk, eller Salute of the Jugger. En VHS-klassiker, der var tilstede i alle lejebutikker i sin tid.

Colossus: The Forbin Project - Baseret på bogen "Colossus" om en supercomputer, der slippes løs og tingene begynder stille og roligt at gå galt.

Appleseed - En ret habil anime-fætter, virkelig flot. Jeg har set den seneste udgave, der vistnok er et remake af en tidligere filmatisering. Den er vistnok også lavet som manga.

Journey to the Center of the Earth - Well, bogen er en klassiker og det denne udgave af filmen også.

The Last Man on Earth / The Omega Man - Samme historie, to forskellige filmatiseringer og remaket igen med Will Smith i I Am Legend. The Omega Man er endnu en af Chuck Hestons gode sci-fi-titler.

Titan A.E. - En virkelig god animationsfilm, der aldrig helt har fået den anerkendelse, den fortjener og jeg håber, at den en dag kommer på BD.

Final Fantasy: The Spirits Within - filmen har vist ikke meget med spillet at gøre, men kan man leve med det, er det faktisk en ret habil historie og en virkelig flot film.

eXistenZ - Syret, kvalmende scener og alt andet, hvad man forventer fra David Cronenberg. Én af en lille håndfuld film, der alle kom omkring 1999 og havde næsten samme tema som The Matrix, nok mere tilfældigt end noget andet

The Thirteenth Floor - Ligesom ovenstående, har den næsten samme tema som The Matrix, udkom i 1999, men en ret undervurderet film.

Dark City - Den har næsten først fået liv på blu-ray, hvor den er virkelig flot. Igen et tema, der minder meget om The Matrix, lavet i 1998 og The Matrix brugte vist samme kulisser. Man kunne sagtens lave en filmdag med The Matrix, Dark City, The Thirteenth Floor og eXistenZ, hvilket ville være ret fedt.

Leviathan - Også lidt af en VHS-klassiker. Den kom samtidig med The Abyss og bliver vist ofte sammenlignet med denne, men dette er en noget andet film, mere i retning af Alien, både undervurderet og underholdende.

Delicatessen - Det er fransk, absurd og festligt!

Red Planet / Mission to Mars - Stærkt undervurderede film fra 2000, jeg kan godt lide begge og et ret godt eksempel på, at man behandler et emne i en film og pludselig dukker der flere op med næsten samme emne, ligesom Dark City mv. ovenfor.

The Andromeda Strain - et fremmed virus kommer til Jorden og vi følge en gruppe videnskabsmænd, der prøver at redde menneskeheden.

The Day the Earth Stood Still - Endnu en sci-fi-klassiker, remaket for få år siden. Alle kender vist robotten og ikke mindst "klaatu barada nikto".

The New Barbarians - Billig, postapokalyptisk, fjollet, italiensk og stærkt underholdende. Og der er en virkelig upassende voldtægtsscene.

Equilibrium - Historien er et ripoff af et par af de største sci-fi-bøger derude og actionscenerne står på skuldrene af The Matrix, men filmen er stadig stærkt underholdende, ikke mindst pga. Bale i hovedrollen.

Death Race 2000 - Endnu en billigt udseende sci-fi-film, men for satan, den er underholdende. Death Race, remaket, er faktisk også overraskende underholdende, selvom det primært er en dum actionfilm.

Stargate - Filmen der fødte tre tv-serier, hvor den ene kørte i 10 år. Ikke blandt eliten mht. sci-fi, men man kan bestemt finde værre film.

Lost in Space - Baseret på den gamle 60'er-serie af samme navn, virkelig flotte effekter, selv i dag. En stærkt undervurderet film, som jeg er ret glad for og et virkelig stærkt cast.

Galaxy Quest - En af de bedste Star Trek-film, der er lavet.

Cube - En flok mennesker er spærret inde i, hvorfor ved de ikke, men må overleve ved at bevæge sig fra rum til rum og opdage hemmeligheden bag deres fængsel.

Strange Days - Skrevet af Cameron, instrueret af Kathryn Bigelow og med Ralph Fiennes. Det burde faktisk være lidt af en vindende kombo. Ikke helt, men det er tæt på. En af de film, der har det med at gå lidt i glemmebogen.
Gravatar

#16 Slettet Bruger [3799111805] 11 år siden

lyspunkt (14) skrev:
Den engelske Misfits om nogle unge lømler der får superkræfter et også et kig værd, og Ja de første 2 sessonner er bedst.

Misfits er på min liste, jeg har set det meste af første sæson og den er lovende. :)
Gravatar

#17 lyspunkt 11 år siden

Bruno (16) skrev:
Misfits er på min liste, jeg har set det meste af første sæson og den er lovende. :)

Første sæson et.fremragende men desværre forlader hovedpersonen den. 2. Sæson holder men så går det helt galt men andre kræfter og tidslinie.
I øvrigt ret sigende at én af de medvirkende får en voldsdom og bliver idømt samfundstjenest IRL
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#18 colocho 11 år siden

Continuum - Terrorister og en kvindelig betjent, fra år 2077 ender ved et uheld(?) i vores tid, og fortsætter kampen her. Intelligent serie, der ligesom Battlestar Galactica ikke er bange for, at tage ømfindtlige emner under kærlig behandling. Kan findes på Netflix.
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#19 Slettet Bruger [3799111805] 11 år siden

colocho (18) skrev:
Continuum - Terrorister og en kvindelig betjent, fra år 2077 ender ved et uheld(?) i vores tid, og fortsætter kampen her. Intelligent serie, der ligesom Battlestar Galactica ikke er bange for, at tage ømfindtlige emner under kærlig behandling. Kan findes på Netflix.

Ja, det er en ret habil serie. Jeg så lidt af den, mens jeg havde adgang til HBO Nordic og forventede faktisk, at den blev lukket, selvom den har potentiale, men kan se, at den stadig lever, så det er jo ret fedt.
Gravatar

#20 colocho 11 år siden

Yup, nyder den i fulde drag, synes specielt den kvindelige hovedrolle gør det godt, selv om jeg har svært ved at abstrahere fra hendes lighed med Jodie Foster i Silence of The Lambs.. :)

http://cdn2-www.craveonline.com/assets/uploads/201...
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.

Skriv ny kommentar: