Gravatar

#201 Benway 15 år siden

Så den og kunne rigtig godt lide den. Jeg skal dog nok lige fordøje den - hvilket man for øvrigt altid skal med Rohmers film. Jeg elsker den måde, at man vitterlig ikke føler at handlingen er styret på nogen måde. Hver scene kan udvikle sig i alle mulige retninger. Jeg fik lyst til at gense "A Vinter's Tale" - hvor Pascal også indgår som samtaleemne - og i det hele taget lyst til at se mere af ham. Det kunne være man skulle spare sammen til den Criterion-boks. :)

Og hvor er det dog suverænt, at DR K sender den slags film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#202 Skeloboy 15 år siden

Ja, det er rimelig fedt...jeg er bare rigtig, rigtig ringe til at se film på TV...tildels fordi jeg glemmer det, tildels fordi man ikke lige kan smutte i køkkenet og hente ting...:)

Og apropos Rohmer

Og Chabrol

Er svært at lade være med at købe dem...
Gravatar

#203 Antlion 15 år siden

Ja, det er dejligt med nogle atypiske film på dansk TV!

rockysds (200) skrev:
Dominik Graf er jeg ubekendt med.

Så er "Der Rote Kakadu" i hvert fald det ideelle sted at starte. Overvej det! :)
Gravatar

#204 rockysds 15 år siden

Jeg ville bestemt gerne give filmen et kig, men jeg er ikke hjemme den her lørdag aften. Hvis den dukker op igen, og tiden er der, er jeg dog klar.

Mht. i aften må jeg sige, at jeg ærgrer mig lidt over, at visningen af "Sex and Lucia" på DR HD (kl. 20.45) overlapper med "One, Two, Three", da det begge er film, jeg gerne vil have fanget, men som det står, må jeg "nøjes" med Wilder-filmen. Det er dog et luksusproblem, jeg kan leve med. Altid godt med udvalg. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#205 Benway 15 år siden

#204 Hæ, hæ. Har lidt samme kvaler. Jeg havde helt glemt, hvor bøvlet det er at planlægge tid efter, hvad der bliver vist i tv, hvilket nok siger noget om, hvor sjældent det normalt er, jeg ser andet end nyhederne i fjernsynet. Jeg har allerede efter et afsnit svært ved at få fulgt med i Berlin Alexanderplatz, der kommer om fredagen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#206 mr gaijin 15 år siden

Jeg er også dårlig til at se TV. Mon ikke at samtlige TV-kanaler om ti år-femten dropper streaming af alt, hvad der ikke er live. Mon ikke at TV i stedet bliver til en slags hjemmeside, der uploader nye videoer, som man kan se på alle tider af døgnet. Live-streaming vil nok altid eksistere, men tidsbestemt streaming af gamle optagelser bliver nok ikke ved med at være populært.

Edit: Ved nærmere eftertanke, så dropper de det nok ikke. Så mange generationer er vokset op med streaming, så det hænger nok ved af nostalgiske årsager. Men rent praktisk er det overflødigt allerede nu. I hvert fald for mit vedkommende.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#207 Antlion 15 år siden

#204:

Fredags- og lørdagsfilm går jeg desværre også for det miste glip af, da jeg altid er ude i weekenden! Det forekommer dog også ofte i hverdagene, da sendetidspunkterne ikke stemmer overens med min dagsorden.

Denne lørdag skal jeg dog slappe helt af, efter en (sandsynligvis 'hård') fødselsdag om fredagen, og derfor har jeg afsat tid til et par genforeninger med nogle tidlige Bresson-film, samt Dominik Graf-filmen fra DR K!
Gravatar

#208 Antlion 15 år siden

SVT2 viser Stanley Kubricks 1971 film, "A Clockwork Orange", i aften kl. 22:30!
Gravatar

#209 bullettooth 15 år siden

tror jeg nupper war of the worlds i HD iaften :-)
Gravatar

#210 filmz-jonasgr 15 år siden

"The Spy Who Came in from the Cold" i aften klokken 21:00 på DR K

Hvis det flasker sig, skal jeg nok selv glemme at se den, men for dem der husker det er det en ganske habil spionthriller.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: