Hey alle derude på filmz-forumet! Jeg ville bare høre, eftersom jeg blot synes, at have set lidt sporadisk snak om denne fantastiske serie, om der er andre hardcore-fans af denne serie, som har lyst til at tale lidt om den? Jeg vil ikke skrive en hel del, da det efterhånden er lidt sent og den slags. Men jeg har lige, for netop 2 minutter siden, afsluttet seriens allersidste afsnit. Jeg havde absolut ingen idé om, hvilken effekt det ville have på mig. Og jeg har simpelthen været helt tudefærdig det sidste kvarter, og det ser ud til, at tårene vil ingen ende tage. Ja ja, I know, det lyder barnligt, åndssvagt og gay :-) Men det var simpelthen en så fantastisk en oplevelse, at jeg simpelthen syntes, jeg ville diskutere den med andre, som måske havde haft en lignende én af slagsen?
Tja, måske er det også bare fordi det er så sent og man i forvejen er så træt, at det er let at blive ramt af et indtryk? For jer, der ikke har set serien eller givet den en ordentlig chance: gør de. Jeg så første sæson for adskillige år siden og var ikke synderligt imponeret, men har benyttet mig af de sidste mange uger til at færdiggøre serien, og boy was it worth it :-) Anyway, godnat allesammen. Snøft.
Nå, men jeg har fulgt med i serien fra afsnit 16 på TV2, og har lige set afsnit 25 på TV2 i dag. Det er virkelig en skam, det kommer så sent om natten, da jeg ikke vil have mulighed for at se det, når skolen begynder igen. Til den tid, må jeg prøve at få det optaget, selvom det eneste jeg har at optage på, er forældrenes VHS-maskine. Håber at få noget andet..
Mht. serien, så er den fantastisk! Så enkelt er det!
I afsnittet jeg lige har set, har Nate fundet ud af, at Claire har været "sammen" med andre.. Hold op, hvor var scenen med deres skænderi god! Utrolig godt velspillet og velskrevet. Bare introen til serien er perfekt. Passer perfekt til serien. Utrolig godt cast. Specielt beundringsværdige er Michael C. Hall og Mathew St. Patrick. Så vidt jeg ved, er de begge to hetero, og alligevel kysser de i næsten hver episode. Det tror jeg ikke, er noget, alle ville gøre.. I de fleste andre serier, hvor to mænd har et forhold, ser man dem knap nok kysse en gang. Med hensyn til selve skuespillet, er alle i serien fantastiske. Kan ikke rigtigt vælge en yndlingsskuespiller..
Håber bare, at når/hvis den kommer på Blu-Ray Disc eller HD-DVD, at de så også udsender den med DK subs. Det håber jeg virkelig. Ellers ender jeg vel med at købe med engelske undertekster, selvom jeg helst vil undgå det.
Fantastisk serie. Jeg forsøgte at pushe den her på siden allerede i 2003.
Jeg følger også med i genudsendelserne på TV 2, og kan med glæde konstatere, at det er en af de sjældne typer af tv-serier, som man kan gense uden at den mister noget.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Cool, at der er flere med på vognen. Men ingen andre herinde har set de sidste afsnit? Da jeg zappede forbi TV2 for nylig var det et afsnit halvvejs igennem 4. sæson de viste. Det sidste afsnit er bare så... wow.
Det er en rigtig god serie, som virkelig rykker i ens fordomme, forfængelighed og grænser.
Jeg har desværre ikke set den til ende endnu, men afgjort en serie som jeg gerne vil vide hvordan ender. Jeg genser den også på TV2 for tiden, som opvarmning til til de sidste 6 afsnit.
Jeg syntes skuespillet er rigtig godt og handlingen så forudsigelig at man hele tiden får lyst til et afsnit mere.
Jeg kan forstå at den skal vises sent pga. af emner og visse scener kan virke frastødende, men så sent som de gør nu er uacceptabelt i mine øjne.
Jeg har netop set de første 6 afsnit. Serien er en unik lille perle. Jeg købte de første sæsoner på play.com's sommerudsalg for £17.99 pr. stk. Man kan stadig få de første fire sæsoner til den pris. Jeg glæder mig til at se mere.
P.S. I en helt anden boldgade, kan jeg anbefale Grey's Anatomy, hvor jeg lige har set første sæson. Det er Friends møder ER. Serien kan købes billigt på cdwow.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Jeg ejer de to første sæsoner på R1-DVD og er helt vild med serien. Hånden på hjertet: Jeg synes faktisk det er HBO's mest komplette og stilsikre serie, og så er det faktum, at serien er færdiggjort jo et kæmpe plus og efterhånden ganske usædvanligt.
Faktisk genså jeg piloten igår sammen med min kære moder, som har brug for en ny serie, efter vi har færdiggjort femte sæson af "The Sopranos". Hun var meget positiv.
Men som sagt, "Six Feet Under" er en fantastisk morsom og gribende serie. Måske jeg snart skulle få købt tredje sæson...
Jeg synes også, at det er en rigtig god serie. De første 4 sæsoner har jeg på dvd og jeg venter bare på at finde en fornuftig pris på sæson 5. Jeg må dog indrømme, at 4. sæson ikke fængede nær så meget som de 3 foregående.
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Ellers kan boksen med alle fem sæsoner i anbefales. Det var den jeg købte. Kostede lidt over 1000 kroner hos Amazon, men for alle fem sæsoner... Men selvfølgelig også lidt af en satsning :-) Glæder mig til at høre andre meninger om det sidste afsnit på et tidspunkt.
Og apropos piloten... er jeg den eneste, som synes, at Nicolai Arcel fuldstændig har tyvstjålet bilsammenstødet fra piloten til sin start på Kongekabale? De samme vinkler... en aldrende mand, som lige ryger sin sidste cigaret (og har fået at vide af sin kone, at man ikke bør gøre det)... et pludseligt sammenstød som man knap nok ser komme....
#1 The Insider 19 år siden
Tja, måske er det også bare fordi det er så sent og man i forvejen er så træt, at det er let at blive ramt af et indtryk? For jer, der ikke har set serien eller givet den en ordentlig chance: gør de. Jeg så første sæson for adskillige år siden og var ikke synderligt imponeret, men har benyttet mig af de sidste mange uger til at færdiggøre serien, og boy was it worth it :-) Anyway, godnat allesammen. Snøft.
#2 Slettet Bruger [2379476115] 19 år siden
Nå, men jeg har fulgt med i serien fra afsnit 16 på TV2, og har lige set afsnit 25 på TV2 i dag. Det er virkelig en skam, det kommer så sent om natten, da jeg ikke vil have mulighed for at se det, når skolen begynder igen. Til den tid, må jeg prøve at få det optaget, selvom det eneste jeg har at optage på, er forældrenes VHS-maskine. Håber at få noget andet..
Mht. serien, så er den fantastisk!
Så enkelt er det!
I afsnittet jeg lige har set, har Nate fundet ud af, at Claire har været "sammen" med andre.. Hold op, hvor var scenen med deres skænderi god! Utrolig godt velspillet og velskrevet.
Bare introen til serien er perfekt. Passer perfekt til serien.
Utrolig godt cast. Specielt beundringsværdige er Michael C. Hall og Mathew St. Patrick. Så vidt jeg ved, er de begge to hetero, og alligevel kysser de i næsten hver episode. Det tror jeg ikke, er noget, alle ville gøre..
I de fleste andre serier, hvor to mænd har et forhold, ser man dem knap nok kysse en gang.
Med hensyn til selve skuespillet, er alle i serien fantastiske. Kan ikke rigtigt vælge en yndlingsskuespiller..
Håber bare, at når/hvis den kommer på Blu-Ray Disc eller HD-DVD, at de så også udsender den med DK subs. Det håber jeg virkelig. Ellers ender jeg vel med at købe med engelske undertekster, selvom jeg helst vil undgå det.
Nu vil jeg også i seng! Klokken er 04.45! -.-
#3 chandler75 19 år siden
Jeg følger også med i genudsendelserne på TV 2, og kan med glæde konstatere, at det er en af de sjældne typer af tv-serier, som man kan gense uden at den mister noget.
#4 The Insider 19 år siden
#5 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Jeg har desværre ikke set den til ende endnu, men afgjort en serie som jeg gerne vil vide hvordan ender. Jeg genser den også på TV2 for tiden, som opvarmning til til de sidste 6 afsnit.
Jeg syntes skuespillet er rigtig godt og handlingen så forudsigelig at man hele tiden får lyst til et afsnit mere.
Jeg kan forstå at den skal vises sent pga. af emner og visse scener kan virke frastødende, men så sent som de gør nu er uacceptabelt i mine øjne.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#6 chuck 19 år siden
P.S. I en helt anden boldgade, kan jeg anbefale Grey's Anatomy, hvor jeg lige har set første sæson. Det er Friends møder ER. Serien kan købes billigt på cdwow.
#7 JannikAnd 19 år siden
Faktisk genså jeg piloten igår sammen med min kære moder, som har brug for en ny serie, efter vi har færdiggjort femte sæson af "The Sopranos". Hun var meget positiv.
Men som sagt, "Six Feet Under" er en fantastisk morsom og gribende serie. Måske jeg snart skulle få købt tredje sæson...
#8 Vestas 19 år siden
#9 DarkLight 19 år siden
#10 The Insider 19 år siden
Og apropos piloten... er jeg den eneste, som synes, at Nicolai Arcel fuldstændig har tyvstjålet bilsammenstødet fra piloten til sin start på Kongekabale? De samme vinkler... en aldrende mand, som lige ryger sin sidste cigaret (og har fået at vide af sin kone, at man ikke bør gøre det)... et pludseligt sammenstød som man knap nok ser komme....