Gravatar

#1 filmz-Bruce 20 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 pulse83 20 år siden

Overordentlig interresant læsning. Hvis artiklen holder stik, vil de nye formater være dødsdømt, næsten fra starten.

Men i al min naivitet, nægter jeg simpelthen at tro på at producenterne vælger at sende et så mangelfuldt produkt på gaden uden en habil løsning på problemet. Men er det tilfældet, vil det ramme producenterne selv, i sidste ende. Jeg tvivler på at folk vil investere i et produkt, der risikerer at være ubrugeligt efter mindre end et års brug.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

"Money Makes the world go around ..."

Skremmende ja, men også lidt sjovt at se hvordan der altid kæmpes i starten og alligevel ender de med at arbejde sammen om et format, som nemmest og billigst kommer ud til så mange som muligt.

Se blot hvordan fx VHS vandt først vandt over Video 2000 og siden Betamax selvom begge systemer faktisk var bedre end VHS på flere punkter, så pga af der var flere film mm. på/til VHS vandt det i det lange løb.

Eller selvom om LaserDisc havde en langt bedre kvalitet, så slog de aldrig igennem i Europa fordi man ikke kunne optage på systemet.

Eller da VHS kom ud i Letterbox i starten uhhha nej det var forkert... næææ vi skulle have Pan & Scan udgaver som kunne fylde hele pladsen for man skulle jo udnytte hele pladsen.

Så desværre tabte kunsten til for del for underholdningen og masse salg :-(
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 davenport 20 år siden

Det er i sandhed skræmmende læsning.
Jeg tror også de dødsdømmer deres produkter fra starten ved det her, men der er jo altid et marked. Der vil altid være nogen der skal være med fra starten, koste hvad det vil. (Jeg kender da et par stykker)
Det med at de blokere afspilleren, er simpelthen noget af det værste jeg har hørt. Når jeg køber et produkt, vil jeg fanme have kontrol over det. Jeg skal ikke dikteres af et selskab. Det er sku ikke 1984 (endnu!!)
:(
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 filmz-Bruce 20 år siden

#4 Det blivet et lille marked, hvis det er deres løsning. Så bliver skalering af almindelige dvd'ere bare et endnu mere fornuftigt alternativ og så kan de sidde og nulre hinandens bagdele og citere Wall Street: "Greed is good". De tjener MEGA formuer på film efter dvd er kommet også selv om der findes pirat kopiering. Men skid på, at den lovlige bruger skal fanges i systemet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-vassago 20 år siden

##: Nu er letterboxed jo næsten mindsr ligeså crappy som pan&scan, skal man vælge en film hvor der er skæret i siderne, eller skal man vælge en film hvor linierne nærmest er halveret :)

Spændende artikel, men absolut det vildest tænkelige worstcase scenario, jeg vil vædde hjemmebiffen på at det aldrig bliver aktuelt, og nu er HD jo ikke kun skiver med film, men også TV, hjemmevideo, amatør-video - og det skal man glæde sig til.

Og skulle det blive aktuelt med en så avanceret kopi-beskyttelse fra filmselskaberne side, så nægter jeg at tro på at en eller anden geek, som f.eks Jon, ikke har fundet en 'løsning' på problemet inden der er gået et uger, måneder max. Man kan simpelthen ikke holde noget sikret medmindre det er en lukket cirkel. Det har jo forsøgt gang på gang, først med regionskoderne, anti-kopi software, specielle discs, DRM og så videre, og det er altid blevet brudt.

Jeg har som sådan ikke noget imod kopieringsbeskyttelse, men der skal jo også være en grænse.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 El vez 20 år siden

DRM er så vidt jeg ved ikke blevet brudt.

T2:EE med en MS DRM licenceret HD udgave kan jeg ikke længere afspille, da de har blokeret for muligheden for at opdatere licencen via en proxy (selv en anonym en) - nu SKAL man residere i USA for at kunne afspille skiven, det er fandme ikke særlig fedt :|

Jeg har prøvet at lede efter en løsning men har ikke fundet frem til noget endnu.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 davenport 20 år siden

#6 - Jeg tror bare at de vil gå meget langt efterhånden for at beskytte materialet. Du har ret i at man altid finder en måde at omgå sikringen på, men hvorfor skal de kriminelle diktere dagsordenen?

øh, hvem er jon?
Gravatar

#9 filmz-ZOPTIKEREN 20 år siden

#8 - davenport
Jon er højest sandsyndligt Jon Lech Johansen bedre kendt som dvd-jon.
Gravatar

#10 davenport 20 år siden

Var det ham med den forretning, hvor man blev snydt så det drev?

Skriv ny kommentar: