Jeg synes ikke at argumentet med at tysk og dansk kultur minder om hinanden, er grund nok til at tysk skulle være mere udbredt.
Lady Arwen, tak! Jeg prøvede at hentyde til det tidligere, men han ser det åbenbart ikke. Hvis man vil kæmpe for det danske sprog, vil jeg altså mene man selv skal kunne bruge det bare nogenlunde korrekt. Hans indlæg er jo fyldt med grammatiske fejl. Ikke at jeg forlanger et 100% fejlfrit sprog af ham, men en lille stavekontrol ville absolut ikke skade. Men det er nok de engelske films skyld :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg synes ikke at argumentet med at tysk og dansk kultur minder om hinanden, er grund nok til at tysk skulle være mere udbredt.
Lady Arwen, tak! Jeg prøvede at hentyde til det tidligere, men han ser det åbenbart ikke. Hvis man vil kæmpe for det danske sprog, vil jeg altså mene man selv skal kunne bruge det bare nogenlunde korrekt. Hans indlæg er jo fyldt med grammatiske fejl. Ikke at jeg forlanger et 100% fejlfrit sprog af ham, men en lille stavekontrol ville absolut ikke skade. Men det er nok de engelske films skyld :)
Hov jeg kom til at skrive debatten forkert lige ovenfor, undskyld det var en trykfejl jeg ikke lagde mærke til, og jeg skrev officele det skulle selvfølgelig også have været officiele.
Det er selvfølgelig ikke med vilje at jeg laver noget sjusk.
Lord Beef Jerky (169) skrev:
Meget skægt, at hver gang der kommer et virkeligt godt argument på bordet, så svarer Christian slet ikke... dette er enten en veludført joke eller blot en virkelig stædig person vi har med at gøre.
Jeg prøver at svarer på flest argumenter som muligt, men nu hvor vi er der hvad svarer jeg ikke på?
Batsy (173) skrev:
150# Haha tysk i USA god joke, jeg sku ikke tage dig seriøst.
Bare fordi mange tyske folk og flyttet der over skal da ikke USA lærer tysk eller have det officelt som sprog!
my oppnion er det direkte lamt.
Men nu Hvor du holder med DF er du sådan en der vil have et "rent" danmark og ud med alle immiggranter og bare udlændinge?
Men hvorfor skal engelsk være det officiele sprog istedet for det tyske? hvorfor kan det eventuelt ikke være dem begge?
Tja, jeg synes vi bør kræve konvertering af muslimer ellers er det UD af landet, de er generelt bare nogle ballademagere, læste for nyligt at der var en filipinsk kvinde der tog til saudi-barbien for at arbejde, men landet krævede at hun koverterede til islam, hun benægtede og blev voldtaget, ikke nok med det, så kommer de muslimer til Danmark og Europa og tror de ejer landet, og tror de de kan udbrede deres grimme religion, og de render rundt og tror de har rettigheder til at forfølge vores folk (jøderne)
De er kyniske fundamentalister der kun vil have krig, og kun kan finde ud af at brænde andre landes flage, endda selve landets flag som har hjulpet dem til at få asyl og få et fredeligt liv, de blander ikke bare israelske mennesker, men også uskyldige jødere (fra det land der hjulpet dem til at få et fredeligt liv) ind i den gaza konflikt, de opdrager endda børn i gaza til ikke bare at hade israelerne, men jøderne, og her så snakker vi om små børn på 4-5 årige.
Det er simpelthen for uacceptabelt at man desværre ikke længere må have lov til at gå med en kalot i mange steder i Europa længere.
Jeg vil også opfordre andre at tjekke de her links ud
Jeg er lodret uenig i alt du skriver og da du er fuldstændig umulig at diskutere med (du 'overser' simpelthen bare de ting man spørger om og brokker dig uden at se andres argumenter), vil jeg slet ikke tage denne diskussion online, men vil bare hurtigt spørge om du selv er jøde? Jeg vil nemlig selv ikke betegne jøder som 'vores folk' ifm danskere (heller ikke decideret udelukke dem dog).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#174 Nu rabler det da fuldstændig for dig - nu handler diskussionen jo lige pludselig ikke om hvorvidt vi er ved at miste det danske sprog. Men i stedet om religion. Mener du nu at vi alle bliver muslimer fordi vi ser film der ikke er synkroniseret om til dansk?
Og synes du ikke lige at du skære alle lidt for meget over en kam? Der er lige blevet lavet en undersøgelse der viser at de er 23% af de forbrydelse der bliver begået er begået af ikke-danskere... det vil sige at 77% af alt kriminalitet bliver begået af danskere!!! Du får det til at lyde som om at DK var et idylisk "Morten Koch" smørhul inden indvandrende fandt til DK og at indvandrere (især muslimske) begår alt kriminalitet, hvilket bare er gang ævl!!
#174 Du har pointer jeg absolut er enig i, men du udtrykker dig så generaliserende, omkring en hel befolkningsgruppe, at jeg må tage afstand fra dig. Du mangler fuldkommen et realistisk perspektiv.
#174 Nu rabler det da fuldstændig for dig - nu handler diskussionen jo lige pludselig ikke om hvorvidt vi er ved at miste det danske sprog. Men i stedet om religion. Mener du nu at vi alle bliver muslimer fordi vi ser film der ikke er synkroniseret om til dansk
Nej det gør jeg ikke, men jeg blev spurgt om jeg er imod udlændige, og der skal jo komme et svar.
#171 lagoni 14 år siden
#172 neran 14 år siden
:D
#173 Batsy 14 år siden
Bare fordi mange tyske folk og flyttet der over skal da ikke USA lærer tysk eller have det officelt som sprog!
my oppnion er det direkte lamt.
Men nu Hvor du holder med DF er du sådan en der vil have et "rent" danmark og ud med alle immiggranter og bare udlændinge?
#174 The Flash 14 år siden
Hov jeg kom til at skrive debatten forkert lige ovenfor, undskyld det var en trykfejl jeg ikke lagde mærke til, og jeg skrev officele det skulle selvfølgelig også have været officiele.
Det er selvfølgelig ikke med vilje at jeg laver noget sjusk.
Jeg prøver at svarer på flest argumenter som muligt, men nu hvor vi er der hvad svarer jeg ikke på?
Men hvorfor skal engelsk være det officiele sprog istedet for det tyske? hvorfor kan det eventuelt ikke være dem begge?
Tja, jeg synes vi bør kræve konvertering af muslimer ellers er det UD af landet, de er generelt bare nogle ballademagere, læste for nyligt at der var en filipinsk kvinde der tog til saudi-barbien for at arbejde, men landet krævede at hun koverterede til islam, hun benægtede og blev voldtaget, ikke nok med det, så kommer de muslimer til Danmark og Europa og tror de ejer landet, og tror de de kan udbrede deres grimme religion, og de render rundt og tror de har rettigheder til at forfølge vores folk (jøderne)
De er kyniske fundamentalister der kun vil have krig, og kun kan finde ud af at brænde andre landes flage, endda selve landets flag som har hjulpet dem til at få asyl og få et fredeligt liv, de blander ikke bare israelske mennesker, men også uskyldige jødere (fra det land der hjulpet dem til at få et fredeligt liv) ind i den gaza konflikt, de opdrager endda børn i gaza til ikke bare at hade israelerne, men jøderne, og her så snakker vi om små børn på 4-5 årige.
Det er simpelthen for uacceptabelt at man desværre ikke længere må have lov til at gå med en kalot i mange steder i Europa længere.
Jeg vil også opfordre andre at tjekke de her links ud
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92...
http://en.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_synagogue
#175 lagoni 14 år siden
#176 tiany 14 år siden
Nu rabler det da fuldstændig for dig - nu handler diskussionen jo lige pludselig ikke om hvorvidt vi er ved at miste det danske sprog.
Men i stedet om religion.
Mener du nu at vi alle bliver muslimer fordi vi ser film der ikke er synkroniseret om til dansk?
Og synes du ikke lige at du skære alle lidt for meget over en kam? Der er lige blevet lavet en undersøgelse der viser at de er 23% af de forbrydelse der bliver begået er begået af ikke-danskere... det vil sige at 77% af alt kriminalitet bliver begået af danskere!!!
Du får det til at lyde som om at DK var et idylisk "Morten Koch" smørhul inden indvandrende fandt til DK og at indvandrere (især muslimske) begår alt kriminalitet, hvilket bare er gang ævl!!
#177 filmz-Myrepip 14 år siden
#178 The Flash 14 år siden
Nej det gør jeg ikke, men jeg blev spurgt om jeg er imod udlændige, og der skal jo komme et svar.
#179 Lady Arwen 14 år siden
#180 dyg 14 år siden