Gravatar

#81 Skeloboy 15 år siden

#80 - hehe, ja, det kunne det. Der kommer lige en update mere med 5/6(eller nærmest 5½/6...)
Men ud af de 27, så er det kun 15, der er før 2000. De andre fra 2000-2009 er som følgende:

Atonement
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
Bridge To Terabithia
Cidade De Deus
Fountain, The
Laberinto Del Fauno, El
Requiem For A Dream
Sen To Chihiro No Kamikakushi
The Lord Of The Rings: Return Of The King
The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring
Wrestler, The
Ying Xiong
Gravatar

#82 Benway 15 år siden

44 - Cries And Whispers
Den er hård at overvære, meget hård. Men Bergmans film om de tre søskende er det værd.

Ja, det tør svagt antydes. Bare den lyd den syge søster giver, går lige igennem marv og ben. Det er en grum men fremragende film.

Der har været ret mange, jeg uden tøven ville give 6/6, men jeg har en følelse af, at der bliver færre og færre nu længere op af listen, vi når. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#83 Antlion 15 år siden

Pis!

Jeg kan desværre ikke tillade mig at give Kim Ki-duks film andet end 6/6. :')
Gravatar

#84 Lord Beef Jerky 15 år siden

Det Sjunde Inseglet - 5/6
E.T. - 5/6
Magnolia - 6/6
Indianer John - 6/6
Trainspotting - 4/6
Star Wars - 6/6
American History X - 3-4/6

Jes mand! Endelig en der kunne lande på 3/6 for mit vedkommende. Desværre en film jeg er ved at blive ret træt af at diskutere. Jeg siger det kort - jeg synes American History X er en anelse for utroværdig for sit eget bedste, og jeg bryder mig på ingen måde om slutningens cop-out.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#85 MMB 15 år siden

E.T. – The Extra Terrestrial 5/6
Magnolia 4/6
Indiana Jones – Jagten På Den Forsvunde Skat 6/6
Star Wars 6/6
American History X 6/6
Gravatar

#86 Skeloboy 15 år siden

Benway (82) skrev:
Der har været ret mange, jeg uden tøven ville give 6/6, men jeg har en følelse af, at der bliver færre og færre nu længere op af listen, vi når. ;)

Hehe. Jeg kan rigtig lide art house og eksperimental film osv, men det er også sjældent dem, der bliver mine favoritter.
Gravatar

#87 Benway 15 år siden

#86 Det skifer lidt for mig i perioder. Jeg har haft en rum tid, hvor jeg var særlig glad for art house-film, men jeg kan mærke, at filmsmagen i øjeblikket rykker mere mod mainstream og klassiske fortællinger. Jeg kan dog stadig lide begge dele - sålænge de er gode. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#88 Skeloboy 15 år siden

Benway (87) skrev:
sålænge de er gode. :)

Hehe, ja. Årstal og land er mindre vigtigt
Gravatar

#89 Skeloboy 15 år siden

Benway (87) skrev:
særlig glad for art house-film

Har du set noget af Alejandro Jodorowsky?
Gravatar

#90 Benway 15 år siden

Nej. Jeg har faktisk haft hans boks stående på min axel music-ønskeliste i evigheder.

Tror dog muligvis jeg engang har set noget af "El Topo" i fjernsynet, men jeg er ikke helt sikker.

Skriv ny kommentar: