Altid sjovt når alle ikke er enige, og altid rart at se nogen brænde for sin sag og argumentere grundigt. Særligt Fætter Guf er altid meget grundig med sine indlæg, må jeg sige. Men jeg holder nu fortsat på mit! :-)
I rest my case, simplthen en fantastisk Bedrift, og ja med hensyn til Mr. Freeze skal man bare se Heart of Ice, fantastisk afsnit med Mr. Freeze, her føler man virkelig hvor uretfærdig han har været behandlet af omverden.
Mr. Freeze: The snow is beautiful, don't you think? Clean. Uncompromising. Batman: ...and cold. Mr. Freeze: Like the swift hand of vengeance. Batman: I saw what happened to your wife. I'm sorry. Mr. Freeze: I'm beyond emotions. They've been frozen dead in me. Batman: That suit you wear... a result of the coolant? Mr. Freeze: Very good... a detective to the last. I can no longer survive out of a sub-zero environment. Tonight I mean to pay back the man who ruined my life... our lives. Batman: Even if you have to kill everyone in the building to do it? Mr. Freeze: Think of it Batman. To never again walk upon a summer's day with a hot wind in your face and a warm hand to hold. Oh yes, I'd kill for that. (edit)
Hmm men for at være on topic skuffene Klassiker, hmm jeg har ikke så mange lige pt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
@2001 folkene: Jeg skal ellers lige love for at jeg fik sat gang i en større diskussion der, hvorefter jeg så tilsyneladende stak halen mellem benene :) Jeg har været uden net her i Julen, så har ikke kunnet følge med.
Jeg kan se at jeg er oppe imod ret dårlige odds i den debat her. Mit argument står dog stadig: Rent visuelt er der ingen tvivl om at 2001 er en flot film og den er i høj grad ældet med ynde. Det er selve stilen jeg ikke forstår. Det sindsygt langsomme pace. De meget stive personer, og jeg kan høre at alle ser det som en stor styrke i filmen at Bowman ikke så meget som blinker i reaktion på at hans eneste ven bliver skudt ud i rummet med iltslangen klippet, men det virker bare ikke overbevisende for mig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#115 Heller ikke efter at du har fået en række bud på hvorfor det forholder sig sådan?
Jeg skal da gerne indrømme, at jeg har set en del klassikere, som jeg ikke helt har forstået eller har tænkt at det og det giver ikke mening, for så at ændre mening efter at have læst noget litteratur om filmene, debatteret med folk etc.
Problemet var for mig at jeg simpelthen ikke "tror" på hans reaktion i den scene. Hvis Kubrick har ment noget med det synes jeg ikke han forklarer det godt nok. Måske giver jeg den et forsøg igen en af dagene, når nu I allesammen er så enige. Jeg har trods alt brugt en del skejser på den fine Blu-Ray udgivelse. Men indtil videre er jeg ikke imponeret.
#117: Jeg kan slet ikke følge dig. Han gør ALT hvad der står i hans magt for at redde makkeren. Selvom det må være næsten klart, at makeren allerede er død, bevæger Bowman sig flere kilometer væk fra moderskibet, selvom dette i sig selv formentlig må være meget risikalbelt for ham selv. Jeg synes at hans ansigstudtryk, da han kommer tilbage og finder ud af, at HAL ikke vil lukke ham ind, siger rigtig meget, omend han ikke giver en fuldstændigt vild Hollywood-reaktion. Tænk på, at han er alene. Mange 'Hollywood-scener med reaktioner fra karakterer, der er alene, er jo mest til ære for filmpublikumet.
#118: Nu er det faktisk scenen inden han flyver efter ham jeg snakker om. Og jeg beder ikke om en "fuldstændig vild Hollywood reaktion". Men hele stemningen i filmen virker som om at det er en fuldstændig hverdags-ting for ham at folk forsvinder ud i intetheden.
#111 BN 18 år siden
Sådan skal det lyde! ;-)
#112 filmz-DocDoom 18 år siden
#113 elwood 18 år siden
I rest my case, simplthen en fantastisk Bedrift, og ja med hensyn til Mr. Freeze skal man bare se Heart of Ice, fantastisk afsnit med Mr. Freeze, her føler man virkelig hvor uretfærdig han har været behandlet af omverden.
Mr. Freeze: The snow is beautiful, don't you think? Clean. Uncompromising.
Batman: ...and cold.
Mr. Freeze: Like the swift hand of vengeance.
Batman: I saw what happened to your wife. I'm sorry.
Mr. Freeze: I'm beyond emotions. They've been frozen dead in me.
Batman: That suit you wear... a result of the coolant?
Mr. Freeze: Very good... a detective to the last. I can no longer survive out of a sub-zero environment. Tonight I mean to pay back the man who ruined my life... our lives.
Batman: Even if you have to kill everyone in the building to do it?
Mr. Freeze: Think of it Batman. To never again walk upon a summer's day with a hot wind in your face and a warm hand to hold. Oh yes, I'd kill for that. (edit)
Hmm men for at være on topic skuffene Klassiker, hmm jeg har ikke så mange lige pt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#114 filmz-DocDoom 18 år siden
#115 gi-jones 18 år siden
Jeg kan se at jeg er oppe imod ret dårlige odds i den debat her. Mit argument står dog stadig: Rent visuelt er der ingen tvivl om at 2001 er en flot film og den er i høj grad ældet med ynde. Det er selve stilen jeg ikke forstår. Det sindsygt langsomme pace. De meget stive personer, og jeg kan høre at alle ser det som en stor styrke i filmen at Bowman ikke så meget som blinker i reaktion på at hans eneste ven bliver skudt ud i rummet med iltslangen klippet, men det virker bare ikke overbevisende for mig.
#116 Michael Andersen 18 år siden
Jeg skal da gerne indrømme, at jeg har set en del klassikere, som jeg ikke helt har forstået eller har tænkt at det og det giver ikke mening, for så at ændre mening efter at have læst noget litteratur om filmene, debatteret med folk etc.
#117 gi-jones 18 år siden
#118 filmz-DocDoom 18 år siden
#119 gi-jones 18 år siden
#120 filmz-DocDoom 18 år siden