Gravatar

#51 Kruse 14 år siden

Jeg har hverken set "Get Carter" eller "The Dead Zone", men jeg støtter klart op om de tre andre. "Watchmen" er glimrende, især DC-versionen, og både "Almost Famous" og "Låt den rätte komma in" er fantastiske film som jeg holder meget af.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#52 Åkepool 14 år siden

Har ikke set "Get Carter" og er ikke specielt begejstret for "Almost famous". Men både "Watchmen", "The Dead zone" og "Låt den rätte komma in" er alle fremragende film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#53 BN 14 år siden

185: 'Get Carter' kræver et gensyn for mit vedkommende, for jeg kan ikke rigtigt huske den.

184: 'The Dead Zone' ER virkelig en aldeles fremragende film, og jeg er helt enig i de ting, de trækker frem. Jeg synes, det er Christopher Walkens bedste præstation, stærkt efterfulgt af hans rolle i 'The Deer Hunter'.

183: 'Watchmen' lider under et stort problem: Konflikterne i den er næsten alle af voldelig karakter, og da jeg ikke føler med nogen af personerne, er jeg uberørt af det der foregår. Og derfor virker volden bare overdrevet og karikeret, ja, ironisk så tegneserieagtig at den bare virker smart, opstyltet og uspændende. Det er flotte billeder, og fantasien er virkelig taget i brug, men den formår ikke at engagere mig. Ingen af personerne interesserer mig for alvor, og så kan det hele være ligemeget.

182: 'Almost Famous' er en okay/seværdig film, uden at den dog for mig skriger efter et gensyn. Jeg synes ikke, der er ret meget interessant at komme efter i den.

181: 'Låt den rätte komma in' har jeg ikke set.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#54 MOVIE1000 14 år siden

Har set Watchmen 2-3 gange men jeg er ikke rigtig blevet enig emd mig selv om jeg kan lide den eller ej, jeg må hellere se den i DC udgave.

Låt den rätte komma in var fin lavet, men lidt for stille til mig, selvom jeg var fuldt optaget af filmen da jeg se den, jeg troede hun ville hjælpe drengen mere end hvad vi så med dem som mobbede/drillede ham.

Det er så de eneste 2 jeg har set indtil videre af dem på listen :) og jeg tror at der kommeer en del flere.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#55 filmz-ab 14 år siden

hmm det er ellers en meget karakter-drevet film og det samme er bogen, og stilen er jo tegneserieagtig, voldelig og grum - jeg var alt andet end uberørt, men okay.. Du foretrækker også de superhelte film når det hele glider nemmere ned, f.eks Spider Man :-)

Men gode film Sluppermand..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#56 BN 14 år siden

a@babo (55) skrev:
hmm det er ellers en meget karakter-drevet film og det samme er bogen

Da 'The Comedian' bliver dræbt i filmens indledende scene, kender man ham ikke, og derfor er det umuligt for mig at føle noget for hans skæbne. (Slagsmålet er i sig selv meget virkningsfuldt, og jeg kan godt lide den ironiske brug af Nat King Coles gamle hit 'Unforgettable'.) Efterhånden som vi kommer længere frem i filmen finder vi ud af, at 'The Comedian' har begået et meningsløst rovmord på en vietnamesisk kvinde, og at han har tyet til voldtægt og været voldelig overfor andre kvinder. ... Ikke ligefrem ting, der kan få mig til at holde af eller med ham.

Nite Owl II er en meget vag person (og i øvrigt en ufatteligt kedelig afglans af Batman!), og det eneste lille indblik man får i hans indre, er hans følelser for Silk Spectre II.

Og Silk Spectre II? ... Nåja, hun går rundt og ser sexet ud.

Rorschach er en ekstremt voldelig person, og man kan ikke ligefrem bifalde alle de ting, han giver sig af med. Han snakker meget (jævnfør hans voice-over), men i realiteten fortæller han jo ikke meget om sig selv, men taler hele tiden om det der sker omkring ham.

Ozymandias oplever man kun på afstand, som en distingveret og distanceret herre. Så ham har jeg mildest talt også svært ved at holde af eller med. Og noget af det samme gælder Dr. Manhattan, hvis evigt filosoferende, "kloge" snak ikke bringer ham tæt på tilskueren, men snarere omvendt.

a@babo (55) skrev:
Du foretrækker også de superhelte film når det hele glider nemmere ned, f.eks Spider Man :-)

Nah, jeg foretrækker nu først og fremmest Nolans Batman-film på grund af deres større kompleksitet og det realistiske miljø. Her kan Spider-Man slet ikke være med.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#57 filmz-ab 14 år siden

Nu drillede jeg også med Spiderman, jeg kan selv lide dem.. Nu er jeg også selv mest begejstret for Nolans film, men jeg er også superglad for Watchmen..

The Comedian er ret afstumpet karakter og det samme er Rorschach, men ikke desto mindre tegnes der et portræt af disse, som måske ikke er noget kønt syn, eller noget man skal bifalde som sådan (selvom jeg nu godt kan underholdes af at se Rorschack uddele øretæver) men filmen tegner et mere foruroligende billede, end det vi er vant til at se i genren, og dette er på ingen måde de sædvanlige poppede problemstillinger, hvor kunsten ofte trækkes ned i børnehøjden. Man dykker helt ned i Rorschacks mørke sind, som går hele tilbage til barndommen.

Nite Owl II er ikke ligeså kompleks som Batman, men alligevel rummer han et mere menneskeligt side, end de andre, og en der betvivler de primitive metoder, der nu engang benyttes. Silk er måske lidt kedeligt spillet, men rollen rummer mere, da vi bl.a opdager de afsløringer om hendes far osv. Ozymandias bringer egentlig mere til historien, og rejser vel det store spørgsmål til sidst, hvorvidt målet retfærdiggør midlet. Manhatten har også flere sider, hvor vi følger hans liv før ulykken, men også efter, hvor han er blevet et redskab for regeringen, og hans evige tunge snak om filosofi bringer ham ikke tættere på os eller kærligheden, men derimod længere
.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#58 sluppermand 14 år siden

Tusidn tak for jeres kommentarer. Det er altid skønt når man finder fælles grund at stå på med hensyn til filmsmag. Det er dog også sjovt at møde modstandere på slagmarken, der hver især kæmper for deres Kubrick-favorit :)

Anyway. Jeg har desværre besluttet at sætte listen på ubestemt pause. Jeg har simpelthen for mange projekter kørende i øjeblikket og kan ikke overskue at fortsætte med listen indtil, i hvert fald næste år. Jeg vælger at fokusere udelukkende på min ansøgning til filmskolens manuskriptlinje og færdiggørelsen af min radioføjeton. Jeg hader at sige det, men nu må Filmz vente, og karrieren plejes :)

Al respekt til dem, der laver disse lister, der kræver mere arbejde end jeg nogensinde havde regnet med. Jeg lover dog at vende stærkt tilbage til listen, når jeg har tid, overskud og fået svar fra filmskolen.

Sluppermand out.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#59 MOVIE1000 14 år siden

:(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#60 evermind 14 år siden

#56 Wow, jeg er godt nok uenig med dig om Watchmen og især dine betragtninger omkring personerne, som jer ser som komplekse og spændende. Jeg skriver lige en nærmere redegørelse og smider den op her en af dagene, for det bliver nok lidt for omfattende nu, hvor sengen i forvejen kalder på mig ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: