Gravatar

#1 sluppermand 14 år siden

Under konstruktion. Efter at have fulgt de utrolig spændende og inspirerende lister her på filmz, har jeg kastet mig over det samme projekt. Det er et farligt område jeg begiver mig ud i, da jeg er håbløs til at sammensætte lister og skifter mening alt for hurtigt. Dog vil jeg udfordre mig selv, så her vil mine 200 favoritfilm være at finde. Jeg poster de fem første imorgen.

Michael/sluppermand
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Sådan der...altid fedt med en liste, man kan blive inspireret af eller grine lidt af...:)
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

Super! Lister kan vi ikke få nok af :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 filmz-Ice 14 år siden

Respekt. Jeg kan dårlig nok lave en top 10 uden at være i tvivl. Held og Lykke :)
Gravatar

#5 MOVIE1000 14 år siden

Spændende :)

Jeg var selv igang med lave min top 150 liste 2, men jeg selvom jeg var utrolig tæt på at blive færdig, så kunne jeg se i fremtiden at jeg ikke havde tid til at se dem (Og jeg skal se dem for ellers er det bare en liste for mig :)) Men der var ca. 43 nye i min top 150, så jeg venter til næste efterår hvor der sikkert vil være flere nye iblandt eller måske ikke, for jeg fandt ret hurtigt ud af at min film stil hurtigt har ændret sig bare på et år, og at mange også af de nye bare er en god første indtryk, så jeg skal have set en del gennem igen, men det er sgu sværrere at finpudse sin top liste, end at sætte den sammen fra bunden. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 duuk74 14 år siden

Spændende. Jeg synes du er en af dem jeg tit er enig med her på filmz.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 dyg 14 år siden

Jeg har også lavet en liste, men så kom der en flok marsmænd og stjal den 5 1/4" diskette listen lå gemt på, da de manglede disketter til deres C64 :(

Hvis nogen ved, hvordan man tilkalder marsmænd, så må i gerne hjælpe!

On topic: Helt enig med de andre, det er altid lækkert med flere inspirerende lister!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 sluppermand 14 år siden

200. Mr. Bug Goes to Town (Max & Dave Fleischer; 1941)
Fantastisk morsom tegnefilm, der desværre ikke har fået samme status som diverse Disneyfilm fra 40'erne. Det er en skam, da den sagtens kan matche Disneys niveau. Indbydende univers, fantastiske musikindslag, farverige og morsomme karakterer.

199. Three Days of the Condor (Sidney Pollack; 1975)
Trods et ret forudsigeligt plot, arketypiske skurke, forbliver Pollacks spionthriller underholdende og spændende. Dialogen er morsomt skrevet og Max von Sydow er alle pengene værd, som fransk lejemorder.

198. Angels with Dirty Faces (Michael Curtiz; 1938)
En herlig lille gangsterfilm om magt, penge og uskyld. Film bliver lige lovlig preachy til tider, men James Cagney er fantastisk i hovedrollen, som skurken med et hjerte af guld.

197. Treasure of Matecumbe (Vincent McEveety; 1976)
Overset eventyrfilm fra Dsiney om en vild skattejagt i sydens USA. Kan desværre ikke skaffes på dvd, så jeg må nøjes med mit gamle vhs bånd. Peter Ustinov er hyldende morsom, som gammel hustler.

196. Primary Colors (Mike Nichols; 1998)
Vi følger en ung idealistisk mand, der bliver sat til at hjælpe en præsidentkandidat, med sin kampagne. Et rigtigt underholdende drama, med et morsomt og velskrevet manuskript. Blændende skuespilpræstationer fra, især, John Travolta.
Gravatar

#9 Skeloboy 14 år siden

#8 - hvad med at slette dine favoritfilm fra din profil? :)

Har kun set Angels With Dirty Faces af de nævnte, og den er rigtig god. Men jeg vil nu ikke sætte den på en topliste. Tegnefilmen skulle vel aldrig være inspireret af Mr. Deeds Go To Town? :)
Gravatar

#10 sluppermand 14 år siden

Skeloboy (9) skrev:
#8 - hvad med at slette dine favoritfilm fra din profil? :)

Done ;) Det er dog nogle gamle favoritter, hvor nogle af dem er røget langt ned på listen.

Skriv ny kommentar: