Gravatar

#71 wimmie 14 år siden

Jeg var også rigtig glad for "Dr. Parnassus" :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#72 dyg 14 år siden

Kættere! Brazil er det eneste rigtige svar.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#73 lyspunkt 14 år siden

Ja, personligt er jeg jo meget glad for hans rolle som Dr.Doctor i Spies Like Us ;-)

Jeg synes nu nok vi er kommet lidt langt tilbage. Nok er Jeanne d'Arch vel egentlig det rigtige svar, men da jeg ikke har set den andet i klip, må jeg nok sige Vampyr/Vampier som jeg svagt kan huske at have set i en tysk synkroniseret udgave på ZDF.

Lad os blive i gysergenren: Vincent Price ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#74 wimmie 14 år siden

House on Haunted Hill - en rolle som han i den grad huskes for og passer perfekt til :D

Jake Gyllenhaal?
Gravatar

#75 tiany 14 år siden

Har meget svært ved at vælge mellem Zodiac og Donnie Darko. Men i sidste ende bliver det Zodiac da det er en fantastisk film og super skuespil.

David Morse ?
Valar morghulis
Gravatar

#76 Skeloboy 14 år siden

#75 - også enhelt suveræn birolle-skuespiller! Den er svær, men jeg tager en lille outsider, og siger The Long Kiss Goodnight. Han spiller rollen som skurk med en tilpas afmålthed.

Endnu en birolleskuespiller, som heldigvis har fået hovedroller nu(og den er svær):

Philip Seymour Hoffman?
Gravatar

#77 frankdrebin 14 år siden

25th Hour

Lækker film, en af mine yndlings! Edward Norton, Barry Pepper og Philip Seymour Hoffman har en god kemi, og især Hoffman spiller rigtig rigtig godt :)

Er også vild med ham i The Big Lebowski! ;)

Peter Stormare?

Gravatar

#78 tiany 14 år siden

Svenskeren der altid blive castet som russer (eller øst-europæer) i de amerikanske film - han er heldigvis meget mere.

Hamilton
En overbevisende svensk spion-thriller med Mark Hamill som skurk - klasse.

Instruktør Cameron Crowe ?
Valar morghulis
Gravatar

#79 Herrguth 14 år siden

Almost Famous! En af mine absolutte favoritfilm. Jeg elsker hele stemningen i filmen, og at man kan mærke Crowes kærlighed til hver eneste af rollerne i filmen.
Jeg kan dog også godt lide både Jerry McGuire, Elizabethtown og Vanilla Sky, men ingen af dem når Almost Famous til sokkeholderne.

Joe Dante?
Gravatar

#80 wimmie 14 år siden

Gremlins! Hvad ellers? Jo, The Burb's og Gremlins 2 er også dejligt stemningsfulde film men ellers har han altså ikke et prangende resumé ;)

Kevin Kline?

Skriv ny kommentar: