Gravatar

#1 davenport 19 år siden

gammel tråd

Vi skal til at flytte. Huset vi skal bebo, er rimeligt gammelt, og de der har boet der før, har oplevet sære ting.
De har bla. beskrevet en lille pige, der går igen. (gys!)

Jeg skal bruge en "uddriver" i Kolding området, for jeg skal ikke rende ind i en lille pige, hvis jeg skal på lokum om natten!

Er der nogen der kender/har hørt om nogen der kan den slags her omkring?
Frank Munkø er jo væk...

Det må gerne være billigt, og jeg tror ikke udlejeren vil spytte penge i en exorcisme...

Ja, jeg er ikke blevet sindsyg.. Men som den gamle tråd beretter om, så har jeg løbet ind i den slags før, og har ikke lyst til det igen..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 chandler75 19 år siden

Du kan jo starte med at ringe til dem her.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 davenport 19 år siden

Havde næsten forventet det ;)

Men jeg er faktisk seriøs....
Gravatar

#4 chandler75 19 år siden

Du kan også prøve ham her... eller hende her.

(Ok, skal nok lade være med at spamme din tråd mere, davenport... ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 davenport 19 år siden

Ha ha, bare ok ;D
Gravatar

#6 gi-jones 19 år siden

#5: Har du prøvet de gule sider?

Jeg må indrømme, som jeg vist også gjorde klart i den gamle tråd, at jeg ikke tror på den slags. No offense intended.

Det sagt så er jeg en stærk tilhænger af at det ikke er alting vi mennesker kan forklare. Grunden til at jeg ikke tror på spøgelseshistorier er, at de alle har så dybe psykologiske undertoner, at det for mig er en ganske logisk slutning at det er ting der kommer fra vores eget hoved. Og hjernen, og dens funktioner, er jo netop en af de ting i naturen vi ved mindst om. Hallucinationer, tvangstanker og -handlinger er ikke noget der er forbeholdt psykisk syge. Det er mentale hullahop spring som vi alle har grundlaget for.

Jeg vil således vove den påstand at det kommer fra vores eget hovede, hvilket også giver en meget bekvem forklaring på hvorfor nogle mennesker har større tendens til at "se spøgelser" end andre; simpelthen fordi vi som mennesker har forskellige måder at håndtere vores minder, traumer, tab og så videre.

Giv mig én anden god forklaring på at davenport til stadighed oplever disse ting, og at jeg aldrig har oplevet det mindste.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 chandler75 19 år siden

Jeg er enig, selvom det kunne være spændende hvis der virkelig fandtes spøgelser og hvis vi selv kunne komme tilbage og skræmme folk som davenport i efterlivet...

Hvem kender ikke det når man har set en rigtig uhyggelig film, står og børster tænder, og så er sikker på at man kan mærke noget stå bag en... tilføj underlige lyde, løsthængende spindevæv der strejfer dig, osv., og så har du et spøgelse.
Gravatar

#8 jessup 19 år siden

Han er tunet ind på det overnaturlige:)

Pascal Boyer har foreslået fire udsagn om mennseket der er nødvendige for at vi ikke tror på det overnaturlige og religiøse:

Only allow clear and precise thoughts to enter your mind.
Only allow consistent thoughts.
Consider the evidence for a claim before accepting it.
Only consider refutable claims.

Selvom dette er utopisk betyder det ikke at vi alle er religiøse eller overtroiske men bare at vi er stærkt modtagelige for det.
This is just until June
Gravatar

#9 davenport 19 år siden

Nu er jeg sådan set ligeglad med om det er i mit hovede eller om det er ægte. Faktum er at der skal komme en og fjerne det.
Om det så er sindets magt, at man tror på det, eller der virkeligt bliver fordrevet et spøgelse, er for såvidt også irrelevant.

Jeg har oplevet meget, men jeg kan ikke forklare det. Det er sikkert ikke en død der fedter rundt, men det har været uhyggeligt, da det stod på. Så hellere få det væk med de forhåndværende midler.

Jeg er sikker på at jeg ville pølle slemt ned af benene, hvis der kom en lille pige i hvid kjole vandrende gennem stuen... Måske mens man så Poltergeist... =:o
Gravatar

#10 Winniepooh 19 år siden

Kan du ikke selv jage hende væk ved simpelthen at fortælle hende at hun er uønsket.

Jeg ved ikke om det er muligt, men det var da et forsøg hver hvis du oplever nogen hændelser du ikke kan forklare i huset. Og fatter hun så ikke en hentydning kan du tilkalde professionel hjælp.

Personligt ved jeg ikke helt hvad jeg tror på. Jeg synes at det er vanvittigt spændende at læse om og se programmer som åndernes magt. Men jeg har ikke lyst til at have en oplevelse der får mig til at tro. Jeg vil hellere leve i lykkelig uvidenhed om den slags.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House

Skriv ny kommentar: