Gravatar

#51 El vez 21 år siden

#50 - Matrix in Matrix er der vel for at selvom menneskene tror de kommer ud af Matrix til den virkelige verden, er de stadig hooked up, og bliver ved med at give maskinerne energi.
Mht Individualiteten er der jo nogle der mener mennesker er unikke ved fødslen.

Uanset hvilken teori man vil holde sig til ændrer det ikke på at Revolutions efter min mening er en kedelig og uinteressant film især sammenlignet med den første Matrix film. For meget tåbelig dialog, ingen tydelig kærlighed mellem personerne, alt for lange, uinteressante og ugennemtænkte actionscener. Det holder bare ikke.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#52 filmz-psmadsen 21 år siden

Lige min opfattelse Neo og MatrixinMatrix teorien.
Der er imo kun 1 matrix, og grunden til Neo kan alt hans hokus i den rigtige verden er at han er et "übermenneske". Vi må jo huske på at alle menneskene er fremstillet af maskinerne, de er IKKE født. Set fra det grundlag syntes jeg ikke det er så svært at forestille sig at maskinerne har ændret lidt på the one. De har indbygget(eller kodet om man vil) en forbindelse mellem the one og maskinerne, og vi ser ham jo faktisk heller ikke på et tidspunkt gøre noget overmenneskeligt mod normale mennesker eller andet der ikke har med maskinerne at gøre. Hans kræfter er der men han skal selv finde ud af at bruge dem og grunden til det går galt første gang er som sagt fordi han først lige har fundet ud af at bruge dem og derfor er for svag til at holde sig kørende. Grunden til han så er plugged til the matrix mens han ligger i "koma" er jo så bare fordi han har sin überkode og derfor ikke behøver at være plugged in for at være i the matrix. Alt det i maskinernes by og det med Smith i form af bane hvor han kan se selvom han er blind er da ikke så ulogisk. Hvem siger han skal se med hans øjne? Han er jo trods alt den udvalgte så det er da vel ikke så svært at forestile sig at han kan se i form af hans tro.
Altså kort og godt. Der er IKKE en matrix i the matrix, neo er bare konstrueret som et overmenneske...
hehe
Gravatar

#53 filmz-tomsommer 21 år siden

Til dem som keder sig lidt, eller savner en holdbar teori, kan jeg anbefale at læse http://forums.matrixfans.net/showthread.php?s=b226...
Gravatar

#54 filmz-Yasw 21 år siden

#51 - Ja, mennesker er individuelle ved fødslen, men nu er der ikke tale om en fødsel. Snarere en mekanisk kloning. De producerer dem vel alle ens, måske bortset fra køn, men det giver bare ingen mening at de i en sådan produktion skulle skabe et unikt menneske hver gang.
Gravatar

#55 filmz-Funkymonkey 21 år siden

Wauw ham fyren forklarer det bedre end jeg kunne håbe på, at formulere det.
Må sgu have taget et stykke tid at skrive :)
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#56 filmz-MartinNH 21 år siden

#53 Tak for linket.. det ku' meget vel være sådan det hang sammen :)

#57 21 år siden

Niks - togføreren skulle være Charon, færgemanden som fragtede de døde til dødsriget.
Gravatar

#58 filmz-phalanx 21 år siden

fuck
de fleste af jer overfortolker på det pinligste
get a grip
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#59 Skobbolop 21 år siden

#58 ok

#60 filmz-Zikor4 21 år siden

Nice diskution her, jeg læste det ham personen skrev i det link #53 kom med, det var fandme nice!

Skriv ny kommentar: