En af de mest omdiskuterede filmgenrer herinde og ofte en genre som folk enten elsker eller hader...sådan var det i hvert fald før i tiden - nu er der ofte mange som enten elsker eller hader hhv. de gamle spoof-film á la "Airplane!" og de nye á la "Epic movie"
Så jeg gad godt at vide; hvilke spoof film synes folk er sjove og hvilke er så absolut rædselsfulde :) Og er der nogle der kan anbefales - eller anbefales at man holder sig fra.
Mine favoritter: "Airplane!" "Hot shots" (især 1'eren) "Naked Gun"-filmene "Robin Hood - Men in tights" "Spaceballs" "Austin Powers"-filmene "Dødbrigende Måben"
De værste: "Epic Movie" "Date Movie" "Scary Movie" (Både 1'eren og 2'eren havde nogle moments) "Plump Fiction" (my God!) "Shriek if you know what I did Friday the 13th" (Endnu værre end de andre tilsammen)
Har ikke engang tænkt mig at se "Meet the Spartans"
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#1 Jeg er generelt enig. Jeg synes dog at Scary Movie 1 og 3 (har ikke set 4) var ret gode. Udover dem der allerede er nævnt, kan jeg nævne: Gode: High Anxiety Dracula - Dead and Loving it Blazing Saddles Young Frankenstein Top Secret Silence of The Hams (Ondskabens Højnes)
Dårlige: Fatal Instinct
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg vil nu sige jeg var godt underholdt af den første scary movie film, da denne fulgte lidt af de samme ting som gjorde Hot Shots 1 god: altså holde sig forholdsvis kun til den film den tog udgangspunkt i (her scream). Jeg var bleven godt træt af Scream filmene da scary movie udkom, så jeg kunne godt lide scary movie 1...... men så synes jeg personligt at scary movie serien gik fra at være en sjov lille film til at være én af de værste film-serie ever. Og så kom hele bølgen i den bølge (date movie, epic movie, etc.). Jeg hader virkelig de spoof-film. De har ikke sin egen historie/plot, men gør kun nar af andre populære film konstant.
Hot Shots filmene, Høj Pistol føring og de første scary movie film havde i det mindste sin egen historie. Dengang sidst i 80erne, først i 90erne var spoof film sjove. I de senere år er de virkelig bleven dårlig kvalitetsmæssigt. Eller sådan er mit syn på det, ihvertfald.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
#3 Arhh. Hvordan kunne jeg glemme Spy Hard?! Fantastisk film. Når nu vi taler om Leslie Nielsen, så var der jo også Wrongfully Accused.
Jeg hører som sagt også til dem der mener at Scary Movie 3 var god. Det har nok også noget at gøre med at den var instrueret af David Zucker, som sammen med Jerry Zucker, Pat Proft og Jim Abrahams samlet har lavet bl.a Høj Pistolføring, Hot Shots, Højt at Flyve samt Top Secret.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Dengang sidst i 80erne, først i 90erne var spoof film sjove. I de senere år er de virkelig bleven dårlig kvalitetsmæssigt. Eller sådan er mit syn på det, ihvertfald.
Fuldstændig enig! For mit vedkommende stoppede det dog med 'Hot Shots Part Deux', som var ret god, men også led under en smule metaltræthed.
#1 wimmie 17 år siden
Så jeg gad godt at vide; hvilke spoof film synes folk er sjove og hvilke er så absolut rædselsfulde :)
Og er der nogle der kan anbefales - eller anbefales at man holder sig fra.
Mine favoritter:
"Airplane!"
"Hot shots" (især 1'eren)
"Naked Gun"-filmene
"Robin Hood - Men in tights"
"Spaceballs"
"Austin Powers"-filmene
"Dødbrigende Måben"
De værste:
"Epic Movie"
"Date Movie"
"Scary Movie" (Både 1'eren og 2'eren havde nogle moments)
"Plump Fiction" (my God!)
"Shriek if you know what I did Friday the 13th" (Endnu værre end de andre tilsammen)
Har ikke engang tænkt mig at se "Meet the Spartans"
#2 frahm-2 17 år siden
Jeg er generelt enig. Jeg synes dog at Scary Movie 1 og 3 (har ikke set 4) var ret gode.
Udover dem der allerede er nævnt, kan jeg nævne:
Gode:
High Anxiety
Dracula - Dead and Loving it
Blazing Saddles
Young Frankenstein
Top Secret
Silence of The Hams (Ondskabens Højnes)
Dårlige:
Fatal Instinct
#3 Confused101 17 år siden
Tja' Monty Python's film, og specielt Holy Grail og Life Of Brian er jo såvidt også genre-spoofs.
For nylig er der også Family Guys Blue Harvest, som er et syn værd.
Weird Al's UHF er både en normal film, og en spoof, men er klart anbefalingsværdig.
Nå ja Not Another Teen Movie, var nu o.k.
#4 Æsop9000 17 år siden
Hot Shots filmene, Høj Pistol føring og de første scary movie film havde i det mindste sin egen historie. Dengang sidst i 80erne, først i 90erne var spoof film sjove. I de senere år er de virkelig bleven dårlig kvalitetsmæssigt. Eller sådan er mit syn på det, ihvertfald.
#5 Killkaj 17 år siden
#6 frahm-2 17 år siden
Arhh. Hvordan kunne jeg glemme Spy Hard?! Fantastisk film.
Når nu vi taler om Leslie Nielsen, så var der jo også Wrongfully Accused.
Jeg hører som sagt også til dem der mener at Scary Movie 3 var god. Det har nok også noget at gøre med at den var instrueret af David Zucker, som sammen med Jerry Zucker, Pat Proft og Jim Abrahams samlet har lavet bl.a Høj Pistolføring, Hot Shots, Højt at Flyve samt Top Secret.
#7 BN 17 år siden
Fuldstændig enig! For mit vedkommende stoppede det dog med 'Hot Shots Part Deux', som var ret god, men også led under en smule metaltræthed.
#8 Martindan 17 år siden
ved godt han også har haft seriøse roller, men jo ikke det man vil huske ham for.
hvor mange andre kan prale af sådan en karriere?
#9 elwood 17 år siden
[url= Nielsen lufter ud[/url]
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10 El vez 17 år siden