#31: Mener du, at fordi du ikke kan se det morsomme i en joke, bør den ikke fortælles? Siden er for alle, ikke tilpasset den enkelte brugers personlige behov, hvilket da også ville være lidt af en opgave. Når du går i Tivoli, er der jo heller ingen, der vrider armen om på dig og fører dig op i den rutschebane, du bliver dårlig af. Men den er der stadig - og der er nogle, som hygger sig udmærket med den.
Man kan altid sætte spørgsmål ved, om ikke rutschebanen er mere relevant i Tivoli, end spam-tråden er på nærværende side. Then again - størstedelen af filmz' tråde emmer af irrelevante indfald, som for en vis del er noget af hyggen ved filmz. Meget af small-talken herinde er også unødvendig, men der er nu altså nogle, undertiden jeg selv, der hygger os meget godt med den alligevel.
Det "morsomme" kan altid stilles til diskussion, og vi har da øjensynlig forskellige meninger om, hvad der er "sjovt". Eksempelvis synes jeg ikke, der er meget at grine af, når du beder mig om at skaffe en billig E.T. for dig, men ikke kan finde ud af at tone rent flag og fortælle mig, at du ikke er interesseret alligevel. Selv om jeg bad dig sætte pengene ind på forhånd, og jeg selvfølgelig bare kunne lade være med at købe filmen, til jeg havde dem i hånden, er det sgu da irriterende hele tiden at skulle tjekke sin bankkonto for, om de er gået ind. Det kan måske i hvert fald i MINE øjne godt anfægte det billede, som du (på f.eks. denne tråds bekostning) forsøger at give af dig selv som voksen og ansvarlig filmz-bruger. -
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#34 om en joke bør fortælles eller ej skal jeg ikke kunne bedømme... det var heller ikke det jeg mente, men jeg synes stadig den her tråd fremstår som ligegyldigt spam på et ellers seriøst forum (uden at være FOR seriøst). Jeg har altid været vild med filmz.dk foraet pga. den seriøsitet der var at finde, samtidig med at man godt kunne more sig, og fordi standarden i forhold til ande fora jeg tidligere har deltaget i, er langt højere... Som du selv siger så er der self. en masse "unødvendigt" smalltalk, men jeg synes bare at den her tråd er for latterlig.. bare min mening.... som jeg også skrev i #31... just like #20 men IGEN.. hver vores smag..
og med hensyn til ET. boksen, så undskylder jeg da at jeg ikke har fået underettet dig, men for at undskylde (:D), så havde jeg virkelig ikke regnet med at du gad tjekke din konto inden du havde fået en bekræftelse med en evt. adresse.. jeg undskylder igen for misforståelsen, hvilket jeg synes det var...
Det har dog stadig intet med min mening om denne tråd at gøre...
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#37: Jeg betragter skam også filmz som et seriøst forum og har aldrig, heller ikke med denne tråd, sigtet til at sænke standarden ( - nogle skal så nok efter denne udtalelse hævde, at jeg sigter væsentligt bedre, end jeg rammer...!).
"Spredehaglstilsvining Deluxe" er mit udtryk for en ironisk distance til alle de skældsord, der undertiden fyger gennem luften på diskussionsfora som dette. Seriøst, så ender indholdet i nogle tråde på et sådant plan, at der lige så godt kunne oprettes en tråd specielt til det formål. Som jeg tidligere har skrevet, kom ideen til mig, efter at jeg et par gange havde forsøgt at bede folk om at tage sig sammen i diskussionen om 'Billeder fra "Resident Evil: Apocalypse"'. Min oprindelige formulering (#66) lød noget i retning af:
"Spekulerer lige på, om det ikke er ca. nu, at folk burde udveksle mail-adresser, så de rent uforstyrret kan kaste diverse skældsord efter hinanden.
Sagt på en anden måde: Get a room, folks!
Ellers må jeg oprette en tråd på tagwallen, der hedder "Spredehaglstilsvining Deluxe - nu gratis!", hvor I kan fortsætte..."
Da slog det mig, at jeg lige så vel kunne lave tråden til de vrede unge mennesker fra "RE:A"-diskusen, så de kunne få lidt kvalitetstid i fred for os andre.
Jeg ændrede derfor den sidste del af indlægget til:
"Jeg har til anledningen oprettet en tråd på tagwallen, der hedder "Spredehaglstilsvining Deluxe - nu gratis!", hvor I kan fortsætte..."
Af en eller anden grund fandt de bare ikke rummet. :( Det gjorde derimod en del andre af filmz' brugere, og hoveddelen af deltagerne lader både til at kunne se trådens ironiske distance og hygge sig. Og et par enkelte giver endda udtryk for, at det letter... ironi eller ej. :) I bund og grund er det min fornemmelse, at brugerne af tråden i reglen ikke er folk, som i forvejen befinder sig på et verbalt gulvniveau, men derimod personer, der ellers er velfungerende og seriøse brugere af siden. Personer, som både kan se det morsomme i tråden og fyre deres svadaer af med glimt i øjet. Det kan godt være, det er en ren spamtråd, men jeg tror ikke, den vækker et eller andet slumrende i allerede velfungerende filmz-brugere (hvis de da findes? :P), som bliver begyndelse på enden for filmz som et seriøst forum.
Som du selv siger: Smag og behag. Elsk tråden eller had den eller elsk at hade den. Den er her!
Forts.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#31 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#32 Morbid 21 år siden
Og nu er min kaffe blevet kold... ARGH MAN!!!1
#33 nakalay 21 år siden
#34 evermind 21 år siden
Man kan altid sætte spørgsmål ved, om ikke rutschebanen er mere relevant i Tivoli, end spam-tråden er på nærværende side. Then again - størstedelen af filmz' tråde emmer af irrelevante indfald, som for en vis del er noget af hyggen ved filmz. Meget af small-talken herinde er også unødvendig, men der er nu altså nogle, undertiden jeg selv, der hygger os meget godt med den alligevel.
Det "morsomme" kan altid stilles til diskussion, og vi har da øjensynlig forskellige meninger om, hvad der er "sjovt". Eksempelvis synes jeg ikke, der er meget at grine af, når du beder mig om at skaffe en billig E.T. for dig, men ikke kan finde ud af at tone rent flag og fortælle mig, at du ikke er interesseret alligevel. Selv om jeg bad dig sætte pengene ind på forhånd, og jeg selvfølgelig bare kunne lade være med at købe filmen, til jeg havde dem i hånden, er det sgu da irriterende hele tiden at skulle tjekke sin bankkonto for, om de er gået ind. Det kan måske i hvert fald i MINE øjne godt anfægte det billede, som du (på f.eks. denne tråds bekostning) forsøger at give af dig selv som voksen og ansvarlig filmz-bruger.
-
#35 evermind 21 år siden
#36 SpielbergFreak 21 år siden
#37 Skobbolop 21 år siden
men IGEN.. hver vores smag..
og med hensyn til ET. boksen, så undskylder jeg da at jeg ikke har fået underettet dig, men for at undskylde (:D), så havde jeg virkelig ikke regnet med at du gad tjekke din konto inden du havde fået en bekræftelse med en evt. adresse.. jeg undskylder igen for misforståelsen, hvilket jeg synes det var...
Det har dog stadig intet med min mening om denne tråd at gøre...
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#38 SpielbergFreak 21 år siden
#39 evermind 21 år siden
"Spredehaglstilsvining Deluxe" er mit udtryk for en ironisk distance til alle de skældsord, der undertiden fyger gennem luften på diskussionsfora som dette. Seriøst, så ender indholdet i nogle tråde på et sådant plan, at der lige så godt kunne oprettes en tråd specielt til det formål. Som jeg tidligere har skrevet, kom ideen til mig, efter at jeg et par gange havde forsøgt at bede folk om at tage sig sammen i diskussionen om 'Billeder fra "Resident Evil: Apocalypse"'. Min oprindelige formulering (#66) lød noget i retning af:
"Spekulerer lige på, om det ikke er ca. nu, at folk burde udveksle mail-adresser, så de rent uforstyrret kan kaste diverse skældsord efter hinanden.
Sagt på en anden måde: Get a room, folks!
Ellers må jeg oprette en tråd på tagwallen, der hedder "Spredehaglstilsvining Deluxe - nu gratis!", hvor I kan fortsætte..."
Da slog det mig, at jeg lige så vel kunne lave tråden til de vrede unge mennesker fra "RE:A"-diskusen, så de kunne få lidt kvalitetstid i fred for os andre.
Jeg ændrede derfor den sidste del af indlægget til:
"Jeg har til anledningen oprettet en tråd på tagwallen, der hedder "Spredehaglstilsvining Deluxe - nu gratis!", hvor I kan fortsætte..."
Af en eller anden grund fandt de bare ikke rummet. :( Det gjorde derimod en del andre af filmz' brugere, og hoveddelen af deltagerne lader både til at kunne se trådens ironiske distance og hygge sig. Og et par enkelte giver endda udtryk for, at det letter... ironi eller ej. :) I bund og grund er det min fornemmelse, at brugerne af tråden i reglen ikke er folk, som i forvejen befinder sig på et verbalt gulvniveau, men derimod personer, der ellers er velfungerende og seriøse brugere af siden. Personer, som både kan se det morsomme i tråden og fyre deres svadaer af med glimt i øjet. Det kan godt være, det er en ren spamtråd, men jeg tror ikke, den vækker et eller andet slumrende i allerede velfungerende filmz-brugere (hvis de da findes? :P), som bliver begyndelse på enden for filmz som et seriøst forum.
Som du selv siger: Smag og behag. Elsk tråden eller had den eller elsk at hade den. Den er her!
Forts.
#40 SpielbergFreak 21 år siden