Man kan da godt se en gyser fra 70'erne selvom man selv er fra 80'erne og få et chok? Som man kan se en 'ny' film og få et chok! Man behøver ik være 3 år gammel for at have fået et chok fra ex. The Others (2001) eller Signs (2002)...
#51 - Det siger jeg skam heller ikke. Jaws var fx jo allerede en halvgammel film, dengang den forskrækkede mig.
Men gyseren er en genre, der oftest virker stærkere på os, jo yngre vi er. Derfor er det da en oplagt tanke, at de chokeffekter, vi husker som de voldsomste, er nogle vi har set i en ung/yngre alder. Selvom jeg fx sagtens kan få myrekryb af børnefødselsdagsvideoen i Signs, så har den altså ikke den samme effekt for mig, som de gysere, jeg så, dengang jeg var, skal vi sige mellem 11 og 18.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
The Sphere da Dustin hoffman bliver angrebet af den undersøiske slange udenfor habitatet, tog mig fuldstændig by surprise - selv anden gang jeg så den.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Det er det noget der kan anbefales? Selvom den gamle er lidt fjollet til tider, synes jeg at det er god underholdning, men har ikke fået set noget af den nye.
#51 filmz-bullseye 21 år siden
Man kan da godt se en gyser fra 70'erne selvom man selv er fra 80'erne og få et chok? Som man kan se en 'ny' film og få et chok! Man behøver ik være 3 år gammel for at have fået et chok fra ex. The Others (2001) eller Signs (2002)...
#52 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Men gyseren er en genre, der oftest virker stærkere på os, jo yngre vi er. Derfor er det da en oplagt tanke, at de chokeffekter, vi husker som de voldsomste, er nogle vi har set i en ung/yngre alder. Selvom jeg fx sagtens kan få myrekryb af børnefødselsdagsvideoen i Signs, så har den altså ikke den samme effekt for mig, som de gysere, jeg så, dengang jeg var, skal vi sige mellem 11 og 18.
#53 filmz-bullseye 21 år siden
#54 Michael Andersen 21 år siden
#55 Hasselguff 21 år siden
#56 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#57 Patriarch 21 år siden
#58 Spanner 21 år siden
i lige måde
#59 Spanner 21 år siden
#60 filmz-Kadann 21 år siden
Det er det noget der kan anbefales? Selvom den gamle er lidt fjollet til tider, synes jeg at det er god underholdning, men har ikke fået set noget af den nye.