Hmm ja, der er klart et par tudefilm imellem. Jeg har nok mest grædt over menneskerskildringer, hvor protagonisternes eller 'verdens' kynisme udstilles. De film, hvor man sidder med en kold følelse i sækken - hvor mennesker forvandles til kyniske individer eller knækkes i en ligeglad verden. Derfor har jeg en svaghed for Clint Eastwood. :)
Og så har jeg et eller andet med tabte venskaber - så den film jeg har grædt mest over, er nok "Once Upon A Time In America".
Umiddelbart har følgende film ellers rørt mig:
"The Fountain" "Døde Poeters Klub" "Elefantmanden" "Brokeback Mountain" "Umberto D." "Resten af dagen" "Arven" "Breaking The Weaves" "Pianisten" "In The Mood for Love" "Million Dollar Baby" "Mystic River"
#73 Det er da at græde af grin, mere wacky tegnefilm skal man længe lede efter. :)
Hmm, ja jeg græder da ofte til diverse film og serier. Og det er der jo egentlig ikke noget som helst pinligt ellet vattet over bare fordi man er en mand. Blir sgu så irriteret når jeg hører folk der mener, at det kun er forbeholdt kvinder at la' tårene få frit løb.
At man fælder et par tårer viser jo blot, at man er dybt engageret i hvad man ser og på den måde for man, IMO, så også den bedste oplevelse ud af det.
Af film jeg lige umiddelbart kan huske som gjorde et stærk indtryk er :
Platoon :
Scenen hvor de angriber landsbyen. Især der hvor Kevin Dillon smadrer en handikappet dreng og hans bedstemor med sin geværkolpe og senere da Tom Berenger skyder en lille piges mor ned for øjnene af hende.
Det var sgu barske sager.
Carlito's Way :
Afslutningen på banegården efterfulgt af Joe Cockers smukke sang "You Are So Beautiful" :
Donnie Darko :
Har alt i sig til på sigt at blive en klassiker. En mesterlig film, hvor tårene får frit løb til en både mega trist, men også opløftende slutning hvor man ser Donnie's indflydelse på sine omgivelser til tonerne af en meget dyster udgave af "Mad World" :
Avarsel! Afslutningen på filmen
Elephantman :
Det er sgu bare så trist det her klip fra en af mine absolutte ynlingsfilm. Al den modgang og smerte Merrick har oplevet hele sit liv kommer til udtryk her og man kan ikke andet end at blive dybt rørt :
Ellers ser resten ud som mange andres lister :
"Million Dollar Baby" "Brokeback Mountain" "Dancer In The Dark" "Whats Eating Gilbert Grape"
For blot at nævne et par stykker.
Og 3 klip fra Buffy The Vampire Slayer :
Amends :
Kan ikke la' være med at græde lige der hvor Gellars stemme bryder sammen..."and i hate it". Og så falder snefnuggene tilsidst. Ah damm, det er både rørende, smukt spillet og go' gammeldags romantik samlet i 1 scene :
The Body :
Ku' kun finde et kort klip. Hele scenen i huset indtil ambulancen ankommer, er suverændt godt spillet og afsnittet som helhed meget anderledes instrueret, end hvad jeg har set før både i serier og på film :
Skal kun ses hvis man har set det før, da klippet viser en ret stor afsløring i sæson 5 :
og fra sæson 6, Seeing Red :
Igen, en ret stor spoiler.
De to personer har lige fundet sammen igen efter en længere krise. Alt synes at være perfekt og så sker det her :
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
En af de film, jeg snøfter mest over er nok The Notebook. Jeg bliver bare generelt altid trist ved tanken om at blive gammel og ende sit liv på den måde, også selvom man ikke selv er klar over det...Snøft.
Derudover kan jeg også fælde en tåre over slutningen på A.I.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
#71 filmz-lbw 18 år siden
#72 Bohemian 18 år siden
LOl
#73 filmz-Narniabæver 18 år siden
#74 dolphinfriendly 18 år siden
Og så har jeg et eller andet med tabte venskaber - så den film jeg har grædt mest over, er nok "Once Upon A Time In America".
Umiddelbart har følgende film ellers rørt mig:
"The Fountain"
"Døde Poeters Klub"
"Elefantmanden"
"Brokeback Mountain"
"Umberto D."
"Resten af dagen"
"Arven"
"Breaking The Weaves"
"Pianisten"
"In The Mood for Love"
"Million Dollar Baby"
"Mystic River"
#73 Det er da at græde af grin, mere wacky tegnefilm skal man længe lede efter. :)
#75 jessup 18 år siden
#76 chronaden 18 år siden
går stærkt ud fra du joker :D?
#77 filmz-Narniabæver 18 år siden
Det er lige til at græde af grin over så sjov det er!
#78 filmz-Narniabæver 18 år siden
#79 NightHawk 18 år siden
At man fælder et par tårer viser jo blot, at man er dybt engageret i hvad man ser og på den måde for man, IMO, så også den bedste oplevelse ud af det.
Af film jeg lige umiddelbart kan huske som gjorde et stærk indtryk er :
Platoon :
Carlito's Way :
Afslutningen på banegården efterfulgt af Joe Cockers smukke sang "You Are So Beautiful" :
Donnie Darko :
Har alt i sig til på sigt at blive en klassiker. En mesterlig film, hvor tårene får frit løb til en både mega trist, men også opløftende slutning hvor man ser Donnie's indflydelse på sine omgivelser til tonerne af en meget dyster udgave af "Mad World" :
Avarsel! Afslutningen på filmen
Elephantman :
Det er sgu bare så trist det her klip fra en af mine absolutte ynlingsfilm. Al den modgang og smerte Merrick har oplevet hele sit liv kommer til udtryk her og man kan ikke andet end at blive dybt rørt :
Ellers ser resten ud som mange andres lister :
"Million Dollar Baby"
"Brokeback Mountain"
"Dancer In The Dark"
"Whats Eating Gilbert Grape"
For blot at nævne et par stykker.
Og 3 klip fra Buffy The Vampire Slayer :
Amends :
Kan ikke la' være med at græde lige der hvor Gellars stemme bryder sammen..."and i hate it". Og så falder snefnuggene tilsidst. Ah damm, det er både rørende, smukt spillet og go' gammeldags romantik samlet i 1 scene :
The Body :
Ku' kun finde et kort klip. Hele scenen i huset indtil ambulancen ankommer, er suverændt godt spillet og afsnittet som helhed meget anderledes instrueret, end hvad jeg har set før både i serier og på film :
Skal kun ses hvis man har set det før, da klippet viser en ret stor afsløring i sæson 5 :
og fra sæson 6, Seeing Red :
Igen, en ret stor spoiler.
De to personer har lige fundet sammen igen efter en længere krise. Alt synes at være perfekt og så sker det her :
#80 e-male 18 år siden
Derudover kan jeg også fælde en tåre over slutningen på A.I.