"Ikiru" og "Breaking The Waves" er jeg helt knust over. La Marseillaise scenen i "Casablanca" giver mig også altid en klump i halsen og ligeså scenen i "Requiem for a Dream" hvor moderen forklarer sin situation.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Har vist aldrig grædt over en film, men da jeg var knægt, fik jeg da en klump i halsen til "E.T.", det hjalp nok ikke, at min yngre fætter sad ved siden af mig og faktisk græd :)
Ellers blev jeg meget rørt første gang jeg så "Elefantmanden".
Der er sikkert et par stykker til, også i nyere tid, men kan ikke lige komme på dem.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jo for søren da, scenen i "The Basketball diaries" hvor Leonardo, helt fucked up på stoffer, står og prøver at overtale sin mor til at lukke ham ind, men hun vil ikke, det er sgu en hård scene.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#9: Jeg er også med på Donnie Darko-vognen - virkelig sørgelig slutning, selvom den dog er ret heroisk på sin vis :) Og som jeg også skriver på min blog, så gør Pans Labyrint virkelig et stært indtryk. Især slutningen, samt da doktoren dør, de scener rører mig utrolig dybt!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
A Beautiful Mind, My Life Without Me, Schindler's List, The Secret Life of Words, Casablanca, Magnolia, LOTR:ROTK, etc. Jeg blir sgu let rørt af de fordømte film... :-)
#11 elwood 18 år siden
Der Untergang rørte mig sku også dybt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 Benway 18 år siden
#13 Åkepool 18 år siden
Ellers blev jeg meget rørt første gang jeg så "Elefantmanden".
Der er sikkert et par stykker til, også i nyere tid, men kan ikke lige komme på dem.
#14 Åkepool 18 år siden
#15 Æsop9000 18 år siden
#16 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#9: Jeg er også med på Donnie Darko-vognen - virkelig sørgelig slutning, selvom den dog er ret heroisk på sin vis :)
Og som jeg også skriver på min blog, så gør Pans Labyrint virkelig et stært indtryk. Især slutningen, samt da doktoren dør, de scener rører mig utrolig dybt!
#17 filmz-Munk 18 år siden
- Schindlers Liste
- Shawshank Redemption
- Legendernes Tid
- Steve Carell
#18 McPeter 18 år siden
#19 filmz-Bruce 18 år siden
[url= 1[/url]
[url= 2[/url]
[url=
[url= a Wonderful Life[/url]
Og ovre i tragedierne: