Nu skal jeg til Berlin igen, og festivalen viser på førstedagen en fire en halv times lang film af instruktøren Takahisa Zeze. Jeg kender ham ikke, og håber på, at en eller anden filmzer derude, har set nok af manden til, at kunne hjælpe mig med min investering af tid i hans abnormt lange film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Han er mest kendt for at lave pinku eiga (softcore sexfilm), men med noget kunstnerisk kant og nogle surrealistiske elementer.
De "almindelige" film, han har lavet, har været hit and miss. Ingen af dem har været fantastiske.
Personligt ville jeg nok tage chancen, fordi denne slags projekter efterhånden er sjældne. Men jeg er også generelt interesseret i, hvad der sker i den japanske indie-verden.
Men jeg ville ikke anbefale andre at bruge fire en halv time på Takahisa Zeze med mindre det er en af hans syrede pinku eiga.
#2 Tak for et fyldestgørende svar, der desværre ikke gjorde mig meget klogere. Traileren ser da fin nok ud, men jeg forstår ikke sproget, så historien blev jeg ikke meget klogere på... men den kan ende either way. Jeg tror sgu jeg tager chancen med den.
#3 Jeg havde godt set, at den ville dukke op... det kommer meget an på, om der er noget oveni. De der repremierer bliver typisk vist en eller to gange, og selvom det er en fantastisk film, og ville være interessant at se i 4K, så vil jeg stadig foretrække at se noget jeg ikke har set før.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2 mr gaijin 14 år siden
Han er mest kendt for at lave pinku eiga (softcore sexfilm), men med noget kunstnerisk kant og nogle surrealistiske elementer.
De "almindelige" film, han har lavet, har været hit and miss. Ingen af dem har været fantastiske.
Personligt ville jeg nok tage chancen, fordi denne slags projekter efterhånden er sjældne. Men jeg er også generelt interesseret i, hvad der sker i den japanske indie-verden.
Men jeg ville ikke anbefale andre at bruge fire en halv time på Takahisa Zeze med mindre det er en af hans syrede pinku eiga.
Her er traileren for hans nye film:
http://heavens-story.com/trailer.html
Hvis det ikke siger dig noget, så spring det over.
#3 MMB 14 år siden
Lord Beef Jerky-> Har du planer om at se denne her: http://www.berlinale.de/en/presse/pressemitteilung...
? :D
#4 tiany 14 år siden
Inden jeg trykkede på dit link, tænkte jeg: "Scorsese har da ikke lavet en ny film, så hvad kan Foeller være så interesseret i?"
Jeg burde have vist det :D
#5 MMB 14 år siden
Hehe :)
Men Hugo Cabret og hans George Harrison dokumentar kommer begge senere i år. :)
#6 Lord Beef Jerky 14 år siden
#3 Jeg havde godt set, at den ville dukke op... det kommer meget an på, om der er noget oveni. De der repremierer bliver typisk vist en eller to gange, og selvom det er en fantastisk film, og ville være interessant at se i 4K, så vil jeg stadig foretrække at se noget jeg ikke har set før.
#7 MMB 14 år siden
Men, men, men, men Paul Schrader præsenterer jo filmen! Her snakker vi jo om manden, der har skrevet både Taxi Driver og Raging Bull. HALLELUJA.
Læs nærmere her:
http://www.berlinale.de/en/programm/berlinale_prog...
#8 Lord Beef Jerky 14 år siden
#9 MMB 14 år siden
Overvejer kan jeg ikke bruge til noget! Interview og billeder derimod...
#10 Lord Beef Jerky 14 år siden