Gravatar

#81 nakalay 19 år siden

nr. 2: Hvis jeg nu siger, at titlen på filmen deler en numerisk fællesnævner med 9/11. ;)
nr. 10: Prøv evt. at google hans navn og profession.
nr. 15: Nu er det jo ekstremt begrænset, hvor mange kendte danske film og filmmagere Danmark har haft i "sort-hvidæraen". Jeg ser i reglen ikke danske film, men gættede den snildt.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#82 Guts 19 år siden

Jeg vil vædde med at når jeg endelig gætter nr.2, at så vil opleve den vildeste Aha-oplevelse....men jeg kan simpelthen ikke gætte det!!!
Kan åbenbart ikke se skoven....
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#83 Yoda 19 år siden

Angående film nr. 2:

Filmen har såvel musik af Richard Strauss som Johann Strauss, og er baseret på et litterært forlæg af Arthur C. Clarke.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#84 Guts 19 år siden

#83:

sagde det jo....! AHA!!! Nu er jeg med! Fatter ikke at jeg ikke kunne se det! Anyways....mange tak for hjælpen! Kan godt se hvad I mente med Jeres hints!
Gravatar

#85 Yoda 19 år siden

Kein problem! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#86 Guts 19 år siden

Er der nogle der kan hinte de andre jeg mangler??!

Det er : 6,13,25,30 & 33
Gravatar

#87 Yoda 19 år siden

06: Det er en komedie af en kendt neurotiker!
13: Det er en filmatisering af en af litteraturhistoriens klassikere, der er skrevet på tysk, men ikke af en tysker!
25: En nyere "apokalypse" film.
30: Partnerbytte og 70'er lir med en dygtig taiwaneser bag kameraet.
33: En film fra 1975 instrueret af en af Australiens bedste!

Gravatar

#88 Guts 19 år siden

1000 tak!!!!

Det hjalp!!

Har dog stadig problemer med nr 13!!
Gravatar

#89 Yoda 19 år siden

Filmen er en fransk/italiensk/tysk/jugoslavisk co-produktion fra 1968 med en af filmhistoriens bedste og mest interessante instruktører bag kameraet. Den er fra 1968, og hovedrollen spilles af en skuespiller, hvor én af hans bedste skuespilspræstationer kan beskrives som "psykopatisk" god. Han døde iøvrigt af en AIDS relateret sygdom i 1992
Gravatar

#90 e-male 19 år siden

Nogen der kan hjælpe med 29 og 34, fordi jeg ved bare at jeg har set dem, men kan ikke huske i hvilke film.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."

Skriv ny kommentar: