Gravatar

#31 Riqon 16 år siden

#29 -

For det første, så drejer det sig om én scene. Så selv hvis du har ret, så er det et halvt minut, man lige skal lukke øjnene. :)

For det andet, så er det en joke-scene. Den er decideret ment som et comic relief, sådan som jeg forstår den - og sidst jeg så den, blev der grinet godt og grundigt af dem, jeg så den med.

For det tredje, så er "den interne logik" vist ikke, at det er hver eneste gang han piller i fortiden, nutiden bliver ændret, kun når han ændrer ved særlige knudepunkter, der forårsagede trauma for én eller flere af hans venner. Hvilket giver mening for det er vel disse øjeblikke i vores liv, der har betydning. (Derfor sker der heller ingen forandring, da han besøger sin far, eller da han tager en kniv fra skuffen i køkkenet.)

#30 - Nej, ikke sådan nogen. Og dog, tid og rum.. Hmmmm...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#32 Patriarch 16 år siden

Mener bestemt ikke det er en joke scene. Er ret overbevist om at det skal være ret chokerende hvad den lille dreng gør i klasseværelset.

Jeg husker ikke alle de andre gange han laver ting om. Men hele "Butterfly Effect" teorien er jo netop at selv de mindste ting forsager store ændringer. Altså at en sommerfulgs blafren med vingerne i Brazillien forsager en tornado i Texas. Og så må det siges at være noget af en ændrig han laver. Tænk over effekten. Tænk over hvordan andre børn påvirkes af det, overvej også om ikke han ville ryge på et behandlingshjem. Med andre ord så ville han ændre meget bare DEN dag. Altså er det fuldstændig utænkeligt at hans nutid skulle være den samme.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#33 filmz-DocDoom 16 år siden

Det er ej heller imo ikke en joke-scene på nogen måde. Jeg kan godt se plothullet, men det ødelægger ikke filmen for mig.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#34 Riqon 16 år siden

#32 - Okay, jeg giver mig, at det havde ændret historien :) En anden dum detalje er, at han i starten af filmen faktisk tegner lige netop den tegning, men at han spøjst nok ikke gør det med hænderne.

Men så lukker man øjnene de 30 sekunder. No problem. Eller bruger det som tissepause ;)

Tror dog stadig det er ment som en joke. Bare hør på Evans tonefald, da han kalder på læreren, og bemærk den anden fange i fængslet, der pludselig ser stigmata og tror, han har været i kontakt med Jesus. være ment som en joke.
Gravatar

#35 chronaden 16 år siden

Er enig i de mange plothuller, men finder den herlig alligevel.

Kommer jeg i helvede nu? :(
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#36 Zabriskie 16 år siden

Ja...
Le temps détruit tout
Gravatar

#37 HonoDelLoce 16 år siden

Nej...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#38 filmz-DocDoom 16 år siden

Måske...
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#39 Riqon 16 år siden

Ja, men du får dog en vandflaske med for det med plothullerne.

Skriv ny kommentar: