#31 Lad mig sige, at efter tosserne Gitte Seeberg og Jørgen Poulsen er skredet, Saxobank direktøren er gået med i partiet og man siger nej til euro'en, så er jeg MEGET tilbøjelig til at overveje NA igen. Jeg har altid godt kunnet lide Anders Samuelsen og da regeringen ikke fører liberal borgerlig politik, ja så kan det ikke blive værre end nu!
Og der skulle have stået "at folk som mener, at film som Dark Knight er den bedste nogensinde" i #30!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#29"hvem skal i øvrigt være dommeren, der skal bestemme, hvad for nogle værker der er de bedste?" Det skal du være. Det skal vi hver især selv være. Top-X lister kan være gode til anvisninger, men så heller ikke meget mere.
#30"Der burde være en ekstra karakter i enhver skala forbeholdt de store mesterværker. Ingen tvivl om, at Batman vil kunne score top karakteren 6, men nogle 6'ere er og bliver 7'ere, når de sammenlignes med andre 6'ere. Batman vil kunne underholde helt uforligneligt, men en 7'er det bliver den aldrig!" For pokker, bruce :D Det var okay hvis du havde set filmen, men det har du ikke, så det der er jo snobberi af værste skuffe :)
#33 Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg var en snob i den henseende og jeg tager gerne tæskene for det :) En superhelte film kan aldrig komme op i filmenes olympiske superliga for mig og så kan den være nok så perfekt indenfor sin genre.
Jeg skal være den første til at skrige Alahu Akbar, hvis jeg tager fejl ;)
#21: kvalitetskonkurrence kontra popularitetskonkurrence:
Så er der åbent for endnu en god gammel diskussion: Hvornår er noget kvalitet? Nogle ville nok forsvare det synspunkt, at de to kriterier er (delvist) sammenfaldende :-)
#35 Gammel dskussion, altid interessant, men altid umulig at komme i mål med :)
Indenfor bilverdenen vil man kunne påvise kvalitet ved at teste fejl pr. 1000 enheder. Indenfor mad vil vores smagssans hurtig kunne opspore rådent kød, men allerede ved "velsmagende" er vores sans helt og aldeles vores egen og diskussionen subjektiv.
Vi har kun vores egen subjektive ammunition at skyde med, som arv og miljø i fællesskab har opmagasineret og så er det ellers religionskrig på meninger for resten :) Og tak da for dette forum, hvor vi kan komme af med dem!
Jeg lægger ud! Mozart FTW!
#37 Hey hey, det minder om dagens tour etape, hvor Simon Gerrans tog sejren til sidst uden at tage nogen føringer i udbrydergruppen. Du må også op og trække ;)
#34 Hvis vi stadig var i tidsperioden, hvor Adam West var populær, ville jeg kunne forstå det, men det er vi heldigvis ikke mere :) Du må indrømme at superhelte-filmene bliver mere og mere superliga og mindre røven af 3. division og tiltrækker nu også "rigtige" instruktører og skuespillere frem for tegneserietyper som Arnold og Stallone. Der var også jo dengang i tegneseriebranchen, hvor de fleste havde den holdning, at tegnerserierne aldrig ville blive til store litterære værker. Det var før Alan Moores "Watchmen" og Frank Millers version af Batman fik ændret den holdning.
Hvordan kan du på forhånd vide at en film aldrig kommer helt op at ringe? :)
#35 Det er også en interessant diskussion, men bruce har allerede svaret :) Hvis et værk holder igennem generationer, er det er en kvalitet. Hvis noget sælger røven ud af bukserne er det også en bedrift. Jeg synes at Shakespeare er kvalitet, og at Dan Brown er det modsatte. Der er ingen tvivl om hvem af de to der sælger bedst, og hvem af dem har kritikertække. Hvad mener du? :)
#31 Slettet Bruger [3200108538] 17 år siden
#32 filmz-Bruce 17 år siden
Og der skulle have stået "at folk som mener, at film som Dark Knight er den bedste nogensinde" i #30!
#33 Michael Andersen 17 år siden
Det skal du være. Det skal vi hver især selv være. Top-X lister kan være gode til anvisninger, men så heller ikke meget mere.
#30 "Der burde være en ekstra karakter i enhver skala forbeholdt de store mesterværker. Ingen tvivl om, at Batman vil kunne score top karakteren 6, men nogle 6'ere er og bliver 7'ere, når de sammenlignes med andre 6'ere. Batman vil kunne underholde helt uforligneligt, men en 7'er det bliver den aldrig!"
For pokker, bruce :D Det var okay hvis du havde set filmen, men det har du ikke, så det der er jo snobberi af værste skuffe :)
#34 filmz-Bruce 17 år siden
Jeg skal være den første til at skrige Alahu Akbar, hvis jeg tager fejl ;)
#35 filmz-DocDoom 17 år siden
Så er der åbent for endnu en god gammel diskussion: Hvornår er noget kvalitet? Nogle ville nok forsvare det synspunkt, at de to kriterier er (delvist) sammenfaldende :-)
#36 filmz-Bruce 17 år siden
Indenfor bilverdenen vil man kunne påvise kvalitet ved at teste fejl pr. 1000 enheder. Indenfor mad vil vores smagssans hurtig kunne opspore rådent kød, men allerede ved "velsmagende" er vores sans helt og aldeles vores egen og diskussionen subjektiv.
Vi har kun vores egen subjektive ammunition at skyde med, som arv og miljø i fællesskab har opmagasineret og så er det ellers religionskrig på meninger for resten :) Og tak da for dette forum, hvor vi kan komme af med dem!
Jeg lægger ud! Mozart FTW!
#37 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#38 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#39 filmz-Bruce 17 år siden
#38 Sådan!
#40 Michael Andersen 17 år siden
Hvordan kan du på forhånd vide at en film aldrig kommer helt op at ringe? :)
#35 Det er også en interessant diskussion, men bruce har allerede svaret :) Hvis et værk holder igennem generationer, er det er en kvalitet. Hvis noget sælger røven ud af bukserne er det også en bedrift. Jeg synes at Shakespeare er kvalitet, og at Dan Brown er det modsatte. Der er ingen tvivl om hvem af de to der sælger bedst, og hvem af dem har kritikertække. Hvad mener du? :)