Gravatar

#11 filmz-ab 17 år siden

Nej, han har ikk set få film. Jeg kan hermed henvise til hans anmeldelser på scope.dk

Han hedder Thomas Nielsen, og har en profil der.

Iøvrigt en tåbelig kommentar fra din side. Hvad med at vente og se filmen først, måske er det rent faktisk fortjent? Filmen har modtaget hav af roser af de skarpeste anmeldere i usa.

Jeg tror iøvrigt også filmen falder lidt i rating, men håber det ikk, da jeg selv elsker den slags film, og tror den bliver så fed.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#12 filmz-Bruce 17 år siden

#11 Jeg regner da selv med, at filmen er fantastisk god og formentlig endda den bedste indenfor sin genre. Jeg har den største respekt for Christopher Nolan. Men en Batman film som nummer 1 på IMDB, foran verdens største filmkunstværker af Hitchcock, Kubrick, Wilder, Fellini, Kurusawa osv?!?! Nope, det er simpelthen ikke muligt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 filmz-ab 17 år siden

Tja.. Hvorfor er det ikke muligt? Måske er Nolans version mere end bare en Batman film. Den fortæller måske noget episk, eviggyldigt som er noget særligt. Det er det også har jeg hørt og læst. Nolan lader til at blive en af de største, han har ihvertfald været min favorit instruktør i nogle år.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#14 Benway 17 år siden

Når vi snakker filmkunstværker, så vil jeg mene, at denne liste er et betydeligt bedre bud på kvalitet end imdb-listen nogensinde bliver.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 JannikAnd 17 år siden

Jeg tvivler ikke et sekund på, at den er fremragende. Man skal naturligvis ikke være forudindtaget, men filmhistoriens bedste? Naahh.. Dertil er den simpethen for ubetydelig og uambitiøs.
Gravatar

#16 Yoda 17 år siden

Jeg er helt sikker på, at "The Dark Knight" vil forblive på IMDb's top 250, men næppe på førstepladsen.

Chancerne for, at den bliver på listen er store - og ikke kun fordi, at "Batman Begins" befinder sig på #102, men også fordi, at Christopher Nolans "Memento" og "The Prestige" er på listen som henholdsvis #30 og #89. Nolan er en instruktør, der endnu ikke har fejlet.

Men igen, når de første spontane glædesudråb har lagt sig, og alle de små fan boys har klikket "10" på livet løs, så vil statestikken gradvist ændre sig.

For der er dog stadig et godt stykke vej op til f.eks."The Godfather", der har næsten 290.000 stemmer på bagen, hvoraf de omkring 165.000 har givet den topkarakter. Men igen, jeg er på ingen måde i tvivl om, at "The Dark Knight" forbliver på top 250 - det bliver spændende at se, hvor den finder sit naturlige leje...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

#13 Jeg har ikke fantasien til at forestille mig, at en film om en superhelt, uagtet ensemblets skuespil, har mere episk indhold at fortælle indpakket i en historie om mørkets sorte ridder versus Jokeren, end de største værker i filmhistorien, uanset den dystre symbolik omkring gode og onde gerninger.

Jeg kan sagtens forstå, hvis man kan give filmen 10 indenfor sin genre og derfor også forstå, hvis den bliver nummer 1 på IMDB, al den stund, at filmen rammer et enormt publikum, som derfor stemmer filmen til tops. Men derfra og til at konkurrere med de store tunge film, som 2001, De 7 Samuraier, La Dolce Vita, Skyggernes Hær etc. det kan slet ikke komme på tale ... i min verden!

Men jeg skal nok ligge mig på knæ og bede om forladelse for min udtalelse, hvis jeg tager fejl!

#14 Enig!
Gravatar

#18 Steffan Rasmussen 17 år siden

Jeg hæfter mig ved, at Top 1000 voters kun har givet den 7,1 i gennemsnit, så de folk der virkelig har set film, giver den ikke nær så god en karakter.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#19 Yoda 17 år siden

Enig!

I øvrigt er det også interessant, hvorledes nogle film så tidligt i forløbet allerede udnævnes til "klassikere" og "mesterværker", hvor andre bliver det ad åre.

Ja, nogle film blev endog hånet og spottet af anmelderne, da de fik premiere, men er efterfølgende blevet hyldet som mesterværker. Tænk her blot på Hitchcocks uforlignelige "Vertigo" eller Michael Powells eminente "Peeping Tom", der stort set kostede ham karrieren, fordi man ikke i 1960 forstod genialiteten i filmen.

Gode film er som god vin. De bliver blot bedre og bedre med årene - og nogle ender endog som klassikere og mesterværker...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#20 filmz-Bruce 17 år siden

#18 Jep men der er kun 39 Top 1000 voters indtil nu og 7 har givet 1. Derfor tror jeg ikke, man skal lægge for meget i denne karakter og der er sikkert også tosser, som har stemt på 10.000 film, blot for at komme i betragtning til gruppen. Der er fan- og hate boys og ligesom nogle vil stemme en bestemt film op, vil nogle stemme den ned. Tiden vil afgjort være en afgørende faktor for at filmen finder sit reelle leje og så kan man ved demografisk snilde skære de største fanboy grupper fra.

#19 Ja Citizen Kane og Magnificent Ambersons blev heller ikke anerkendt i deres samtid. Oftest er de største værker forud for deres tid, ligesom 2001.

Skriv ny kommentar: