Gravatar

#61 filmz-Bruce 17 år siden

#58 Aaah ja, troede faktisk først det var en normal roman. Men kunne lyde interessant at få fingrene i. Må se om den nye udgave bliver betalbar.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 filmz-ab 17 år siden

Tja Bruce. Superhelte film er ihvertfald godt på vej op synes jeg, især med den suveræne Batman Begins, som hører til blandt mine all time favoritter, og lader til at blive overgået? Spider Man 2 høstede også mange roser, og er absolut også i særklasse. Blot for at nævne, efter min mening, de to bedste.

Watchmen ser jeg frem til. Jeg elsker Zack Snyder. Han forstår at udtrykke sig visuelt som ingen anden. Bare se på 300. Han er ikke den store fortæller, men han udtrykker sig klogt igennem billeder, som jeg finder fedt og originalt. Så nej, han fucker det ikke up :-)

Næ, tænkte nok du ikke var enig med mig ang the matrix. Men den har et mesterværk status, og vil formentlig også huskes om 40 år. Den film satte jo nye standarder, så jo. Præcis som Terminator 1+2, Die Hard og Aliens, blot for at nævne nogle underholdnings mesterværker som vil huskes. Min pointe er bare, at den slags ligeså godt kan huskes, som de lidt mere finkulturelle/tunge film. De vil måske aldrig være blandt top 10 of all-times listen når den laves af "de kloge hoveder" (hvem end det så er?), men huskes, dét vil de.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#63 Juhler 17 år siden

Ang. The Matrix er den jo netop specielt, fordi den var nyskabende, og skabte nye standarder for action scener. Netop derfor kan jeg blive ved med at se den igen og igen, den var også med i en større artikel i Empire for noget tid siden, om de 50 mest nyskabende film nogensinde, hvor de fleste af de gamle mesterskaber som bruce nævner også er med, som jeg med skam må indrømme jeg ikke har set særligt mange af...

Om The Dark Knight også er med i sådan en liste om mange år ved jeg ikke, men jeg er ikke i tvivl om at den nok skal score de højeste karakterer hos mange, mine forventninger er meget høje til den, og er også sikker på de skal blive indfriet.
Gravatar

#64 filmz-Bruce 17 år siden

I underholdnings actiongenren er Batman Begins, Matrix og Die Hard også blandt mine favoritter, hvor jeg mener sidstnævnte måske er den bedste actionfilm nogensinde. T2 så jeg fornylig og omend underholdende, var den langt fra at leve op til den originale imponerende oplevelse. Det er primært en film, som blev holdt op af sine state of the art effekter for den tid. 300 var en visuel flot oplevelse, men derudover var der ikke meget mere end Chippendales, med bundesligahår på steroider i røde badebukser og høj stemmeføring i den historie.

Efter 2-3 årtier bliver film helt automatisk sorteret fra på kritikernes lister, som ikke klarer tidens tand. Alien, Blade Runner og Die Hard er nogle af de få nyere værker, som hører hjemme på sådanne lister.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#65 Juhler 17 år siden

Lige for at supplere titlen på dette topic, så ligger The Dark Knight stadig nummer 1, på 9,5 med 46,915 stemmer, så den skal nok overlade pladsen til Godfather igen, men jeg tror den forbliver højt placeret i meget lang tid!
Gravatar

#66 filmz-ab 17 år siden

Terminator 2 synes jeg faktisk på mange måder lever op til den første. Men rigtigt nok, at det er dens imponerende effekter, som også satte nye standarder, der trækker op. Men synes også handlingen, og alt andet er supergodt udført. Men jeg er også kæmpe Cameron fan :-) Og jo, Die Hard ER den bedste actionfilm, ihvertfald den mest originale. Der er nu mange flere jeg kan nævne :-)

Mht 300, så er jeg selvfølgelig ikke enig.

The Dark Night har stadig 9.7 på imdb, og ikke 9.5
Gravatar

#67 Juhler 17 år siden

Hvis du går ind på listen står der 9,5, det gør der i hvert fald ved mig...
Gravatar

#68 filmz-ab 17 år siden

okay, der er rigtigt. Men ved user-rating står der 9.7
Gravatar

#69 Åkepool 17 år siden

#64 - Synes nu stadig at "T2" holder hele vejen. men det kommer nok ikke bag på så mange :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#70 akerman 17 år siden

Det er vist fordi top 250 beregnes på en anden måde - der tager man kun top 1000 votes eller imdb staff med, eller også vægter de højere.

Skriv ny kommentar: