Gravatar

#51 Michael Andersen 17 år siden

#50 Hvis det betyder at jeg er blevet gift med en hvis Megan, skuespillerinde kendt fra "Transformers", så er det i orden ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#52 filmz-ab 17 år siden

Jamen jeg synes du tager fejl, Bruce og som der blev sagt, så virker det snobbet det du siger. En superhelte film kan, ligesom alle mulige andre film, godt være et sandt mesterværk der sagtens kan måle sig med film som f eks kubricks Rumrejsen bare for at nævne en. Genren er vel fuldstændig underordnet her min ven. Og med den nye serie Batman, som Nolan har startet, så er der i den grad potentiale til at fortælle ALT, lige fra det menneskelige drama, til temaer som selvtægt kontra retfærdighed osv osv. Den nye Batman sku også eftersigende være utrolig vedkommende og politisk stærk film, så jeg kan ikke forstå dit syn. (se hvordan det endte med filmen The Matrix, det er også et episk mesterværk der sagtens kan hamle op med alle de film du nævner) For mig KAN alle genre være mesterværker og måles lige. Så jeg synes det er noget fis du skriver, undskyld mig.

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#53 filmz-ChesterB 17 år siden

altså nu er the dark knight ved at have fået næsten 50.000 stemmer og den er kun steget. 9,7 ud af 10! hvis jeg skulle tage et gæt ville jeg sige at den nok bliver i top 10 i et stykke tid mange år frem. men nr 1 det vil jeg sq ikk sige noget om. 9,7!
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#54 filmz-Bruce 17 år siden

#51 Solgt til den herre :)

#52 Du behøver skam ikke undskylde. Jeg er ikke fornærmet :) Ja en superhelte film kan være et potentielt mesterværke, måle sig med eller overgå Kubricks 2001 eller andre af de film jeg vil kalde, "de store". Det er blot ikke set endnu og jeg tror ej heller The Dark Knight kommer "derop" og vil blive husket 40 år efter sin premiere, når filmsites- og kritikere udformer deres top-10 film. Hvis det er snobbet at tro, jamen så ved Allah jeg er en snob :) Det stemmer fint overens med min grundtro i min signatur :)

Og din opfattelse af Matrix som et episk mesterværk, deler jeg så ikke.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#55 El vez 17 år siden

#bruce, hvis du gerne vil forholde dig åben overfor superheltegenren, så prøv at læse "Watchmen". Det er litteratur af høj klasse og har så meget politisk og karaktermæssigt på hjerte at du helt sikkert vil synes om den (hvem ved, du vil måske endda være vild med Nixon som præsident i 1985 ;)
Den lægger op til en film der, hvis filmatiseringen fungerer, kan komme i betragtning som en af de helt store.

Uanset om Zack Snyder fucker det up eller ej (og det gør han jo nok, men lad os nu se), er denne graphic novel et mesterværk jeg tror kan udvide din horisont om lige præcis dette emne - hvis jeg ikke mente det før mener jeg ihvertfald nu at superheltehistorier sagtens kan være vedkommende og multifacetterede.

Hvis du ikke er åben for ideen eller hvis du synes tegneserier er fjollede, ja så har jeg spildt 5min af mit liv med dette indlæg - men uanset hvad, synes jeg du bør give den en chance. Det kan selvfølgelig også være du har læst den - i så fald kunne det være interessant at høre hvad du synes.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#56 filmz-Bruce 17 år siden

#55 Jeg har altid været glad for tegneserier, men jeg indrømmer, at det er et univers jeg ikke har udforsket de sidste 20 år. Jeg havde alt i Serie Magasinet. Læste Agent X9, Spirit, Modesty Blaise, Batman, Superman, Spiderman (de gamle), de to franske Mirage fly piloter osv og jeg tror jeg sluttede et par år efter at Batman havde fået en renæssance med rigtigt gode mørke og dystre historier med en flot streg.

Jeg har hørt meget godt om Watchmen, men mit problem er, at jeg har så meget på "ventelisten" og desværre giver mig så lidt tid til at læse skønlitteratur, men som regel altid ender med historie eller biografier og sker det endelig, så har jeg det svært med sci-fi i bogform, men ryger som regel på krimier og thrillers med et politisk islæt a la John Le Carré eller udspekulerede legender som Umberto Eco kan tænke dem.

Jeg er nok mest til sci-fi i comic book form eller som filmatisering, men jeg takker dig for hintet. Er den udkommet i tegneserieform, i en god streg?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#57 El vez 17 år siden

Yes, den er udkommet som samlet værk i flere udgaver - Michael Andersen og jeg skriver lidt om de forskellige udgivelser i denne tråd:
http://filmz.dk/forum/item/32981/

Hvis du i øvrigt ikke får halvfed på af den teaser, får du det ihvertfald efter du har læst den. Der er en grund til at Watchmen er at finde på Time Magazines roman- (ikke tegneserie) top 100. Giv den en chance - bump den op på din to-do liste og lad Eco og co. vente lidt.

Det skal lige siges at jeg absolut ikke er tegneserienørd. Formatet har faktisk aldrig sagt mig det helt store, men da en del af Watchmen også er ren tekst er den også svær at sætte i bås med 'almindelige' tegneserier :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#58 evermind 17 år siden

Det lyder for mig, som om du (mis-)forstår Watchmen som en roman i ord og ikke billeder - eller også er jeg bare træt? :)

Hvorom alting er, er det skam en "rigtig" tegneserie, men med al den tyngde i plot og karakterer, som du finder i de bedste romaner, og den fås i Fantask, Faraos Cigarer, på biblioteket og hvor du nu ellers pusher dine tegneserier.

Og det kan kun gå for langsomt med at få den læst. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#59 evermind 17 år siden

Hov, jeg skulle lige tygge mig igennem hele tråden, førend jeg svarede bruce, og så blev mit svar vist overflødiggjort i mellemtiden, hehe.

Men hermed også et kraftigt vink med en vognstang herfra. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#60 akerman 17 år siden

Filmen bliver den nye etter. I hvert fald et halvt år, er min spådom. Det er rigtigt at film har været oppe og snuse til førstepladen, men INGEN har ligget på 9.7 med over 50.000 stemmer - det er fuldstændigt uhørt.

Jeg tror den bliver der på længere sigt. Uanset om den er et mesterværk eller ej.

Skriv ny kommentar: