Gravatar

#161 Snaden 11 år siden

Hahaha...jeg elsker Mads Brügger. Nu får jeg bare endnu mere lyst til at se den i 48fps.

Han uddyber, at filmen minder om noget »i retning af DR's Gøngehøvdingen møder Barda-træf«.

Bwahahahahaha
Gravatar

#162 JannikAnd 11 år siden

Gordon Kennedy var begejstret for HFR. Fortryder du nu, Foeller?
Gravatar

#163 MMB 11 år siden

JannikAnd (162) skrev:
Gordon Kennedy var begejstret for HFR. Fortryder du nu, Foeller?

Kun hvis Timm Vladimir også er med om bord på HFR-vognen!
Gravatar

#164 Highland Park 11 år siden

Nu er du også så heldig at have Morten Messerschmidt som modgift.

»Men ærligt talt - historien minder foruroligende om noget, vi har set tre gange før ...«

DF gentager da ellers gladeligt historien, foruroligende eller ej.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#165 DjBeau 11 år siden

Så fik jeg set den i 3D 48fps.

Jeg holder fast i min tidligere kommentar om, at det er en tilvænningssag, og at vi ville synes, det så fint ud, hvis det altid havde været sådan. Men fuck, hvor ser det ringe ud, når jeg nu engang er vant til 24fps. Det ligner mest af alt en af de der dårlige BBC-dokumentarer, hvor de indspiller semi-fiktive scener, der illustrerer historien. Det er indtil videre meget svært at abstrahere fra.

Som andre også har nævnt, får det cgi'en til at se falsk ud, hvilket ikke har noget med tilvænning at gøre. Der er nogle meget dygtige mennesker, som har studeret mennesker og dyrs anatomi ned til selv de mindste muskelgrupper og derfor kan animere bevægelse utroligt livagtigt. Men der er bare så mange små detaljer i vores bevægelsesmønstre, som er meget svære at opfatte og kopiere - og det skinner tydeligt igennem, når der ikke længere kun er 24fps til at "sløre" billedet. Desuden synes jeg, som det også allerede er nævnt, at en eventyrfilm ikke skal ligne virkeligheden (i dette tilfælde en lidt hyper-real virkelighed, som egentlig ikke rigtigt ser så virkelig ud alligevel).

Det hjalp heller ikke, at jeg ikke er 3D-fan, så jeg håber, jeg får muligheden for at se filmen i 2D 48fps.

Ikke desto mindre sætter jeg pris på, at man forsøger at udvikle mediet.

Derudover er filmen ret ligegyldig.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#166 Muldgraver 11 år siden

DjBeau (165) skrev:
en eventyrfilm ikke skal ligne virkeligheden

Skulle man ellers ikke tro, at jo mere dragen eller alfen ser ud til at befinde sig i virkeligheden, jo nemmere er den at tro på som faktisk, og jo stærkere må eventyrligheden synes?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#167 Outbound Sith 11 år siden

Muldgraver (166) skrev:
Skulle man ellers ikke tro, at jo mere dragen eller alfen ser ud til at befinde sig i virkeligheden, jo nemmere er den at tro på som faktisk, og jo stærkere må eventyrligheden synes?
Nej, det må da være lige omvendt: Du kan se "Jurassic Park" og tro på, at dinosaurerne er virkelige for personerne i filmen. Men hvis der spankulerede en T-Rex rundt nede i den lokale park, ville det formentlig forekomme meget uvirkeligt for de fleste. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#168 gi-jones 11 år siden

Ikke for mig...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#169 Outbound Sith 11 år siden

Tak, Jonas. (Din røv med øre... :P)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#170 gi-jones 11 år siden

Det er først når de begynder at tale, at jeg finder det urealistisk :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: