Ja, nu er det snart ved at være Hobbit tid, og jeg har endnu ikke fundet ud af, om jeg skal se den i 48 FPS eller 24 FPS. Er der nogen, som har noget begavet at sige mht., hvilket format man bør vælge? Jeg har godt læst reaktionerne fra CinemaCon.
Er det i øvrigt muligt at se en oversigt over, hvilke biografer som viser i 48 FPS og hvilke i 24 FPS?
Alle 2D visningerne bliver så vidt jeg ved i 24 FPS, men er der også nogle 3D visninger i 24 FPS?
Jeg siger 48fps i 3D. Men jeg er også under den opfattelse, at film skal ses på den måde, som instruktøren mener den skal ses. Ligner det lort, men er det en blot nogenlunde fin film, skal jeg nok give den en chance i 24fps og i 2D på et andet tidspunkt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Lido i Vejle har lige offentliggjort at de viser filmen i 48 fps efter at have opgraderet. Jeg skal se filmen i Århus - enten Cinemaxx eller Biocity - såfremt en af de to viser 48 fps skal det gives en chance.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Hvad Jackson selv har sagt, er netop at det er vigtigt at se helheden for at kunne vænne sig til det nye look. Jeg siger ikke det er sandhed, men jeg vil gerne høre nogen vurderinger af den fulde oplevelse frem for bidder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg siger 48fps i 3D. Men jeg er også under den opfattelse, at film skal ses på den måde, som instruktøren mener den skal ses. Ligner det lort, men er det en blot nogenlunde fin film, skal jeg nok give den en chance i 24fps og i 2D på et andet tidspunkt.
Jeg er som regel også enig i, at man skal se den som instruktøren vil se den. Problemet er lidt, at jeg ikke har lyst til at bruge de første 20 minutter af filmen på at vænne til formatet (hvis det altså er nødvendigt?!).
Jeg glæder mig ret til filmen og har ikke lyst til at se noget, som ligner lort første gang. :P
#1 MMB 11 år siden
Er det i øvrigt muligt at se en oversigt over, hvilke biografer som viser i 48 FPS og hvilke i 24 FPS?
Alle 2D visningerne bliver så vidt jeg ved i 24 FPS, men er der også nogle 3D visninger i 24 FPS?
Kom med jeres råd og evt. jeres egne planer. :)
#2 Lord Beef Jerky 11 år siden
#3 Collateral 11 år siden
#4 elwood 11 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 Collateral 11 år siden
#6 Snaden 11 år siden
#7 JannikAnd 11 år siden
#8 Thomsen 11 år siden
#9 Snaden 11 år siden
Oh you
#10 MMB 11 år siden
Jeg er som regel også enig i, at man skal se den som instruktøren vil se den. Problemet er lidt, at jeg ikke har lyst til at bruge de første 20 minutter af filmen på at vænne til formatet (hvis det altså er nødvendigt?!).
Jeg glæder mig ret til filmen og har ikke lyst til at se noget, som ligner lort første gang. :P