Gravatar

#31 BN 11 år siden

Snaden (30) skrev:
Der kan du se, BN. Det skal nok gå alt sammen. ;)

Ja, det lyder det til. Men det ville ikke gå uden det der "cinematic layer" - film skal helst se film-agtige ud. Mener jeg.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 JannikAnd 11 år siden

BN (29) skrev:
Det lyder virkelig lovende. Et "cinematic layer"! I så fald har jeg tillidt til projektet.

Tusind tak for den information.
Velbekomme! Jeg har dog mine forbehold over for udtalelsen. Det er muligt, at der er blevet ændret en smule på det færdige look, men jeg har svært ved at forestille mig, at Jackson - som i høj grad har skabt et navn på teknisk innovation - skulle vise noget, der var så ufærdigt, når det netop var en teknisk demo. Men men... Det lyder da meget lovende, under alle omstændigheder.

BN (31) skrev:
Ja, det lyder det til. Men det ville ikke gå uden det der "cinematic layer" - film skal helst se film-agtige ud. Mener jeg.
Det afhænger selvfølgelig af værket. Men jeg giver dig ret; jeg er også meget stor tilhænger af bibeholdelsen af det grynede filmlook. Jeg kan sige mange negative ting om en instruktør som Nolan, men han har min dybeste respekt for sit mådehold. Det er sgu sejt, at han decideret klunser alle de filmruller, han kan komme i nærheden af, så han fortsat kan skyde på film, hvis produktionen en dag skulle ende. Det er hans atomfrygt :)
Gravatar

#33 Highland Park 11 år siden

Legenden Douglas Trumbull om højere frame rates i film:
http://douglastrumbull.com/ skrev:
I have been developing a new technical approach to digital photography and projection, which is now enabled by both digital cameras and digital projectors. For the sake of compatibility, I have used 60 as the most comfortable and compatible frame rate in order to retain long-term viability. However, I have been shooting at 120 fps, using a 360-degree shutter in the camera. This makes it possible to digitally merge any number of adjacent frames in order to recover the appropriate amount of blur necessary for 24 fps display. Keep in mind that the movie medium we are accustomed to has used a 160-200 degree shutter, resulting in the "texture" that we know as movies (not television). Having shot material at 120 frames with a 360-degree shutter, it is a simple and perfect conversion to digitally merge three frames into one, and delete the next two frames, thus resulting in a 24 frame movie without any artifacts, and while retaining the normal blur. This patented process will provide a compression of visual data that will bring immense improvement to the viewing experience, and also offers the unique opportunity to "embed" 60 fps object motion within a 24 fps overall "look", thus preserving the cinematic texture while enabling unblurred fast action.

Since most digital projection systems such as RealD use an alternating left-right cadence in their polarization technique, it makes sense to utilize this same cadence in photography as well. This way there are virtually no artifacts in projection, and what is perceived by the viewer is as close to reality as possible. Thus, it is possible to delete every odd or even frame from a dual stream of 120 fps material, so that a perfect temporal sequence of motion is viewed, while also providing 3D without any objectionable artifacts. Other current processes such as that being used by Peter Jackson have missed the important factor that the only way to get a real improvement is to stop double-flashing the frames, as will happen with the HOBBIT.

Debat om udviklingen (med deltagelse af Trumbull):
[url=]"Great Frame Rate Debate - Part 1 - Fundamentals"[/url]
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#34 Thomsen 11 år siden

Interessant video. Tak for den! :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#35 MMB 11 år siden

Klovborg Kinos nyhedsbrev:
Hobbitten nærmer sig, og flere gæster har spurgt om vi viser den i 48 Bill/sek. Efter at have set en række testfilm i Las Vegas og London, mener vi ikke det giver en større oplevelse; vi har allerede ypperlig
3D teknologi, og de færreste vil være istand til reelt at se forskel. Det er mere et reklamestunt, end en reel
teknisk billedforbedring. Hobbitten er den eneste film på markedet med 48 bill/sek, så vi afventer gæsternes reaktion, før vi bestiller den optimale løsning, som er 60 bill/sek.
Gravatar

#36 Michael Andersen 11 år siden

Det jeg så var også med cinematic layer (hvad det så end er) på. Om man kan lide det nye format eller ej, det er en ting, men den såkaldte videoeffekt er der altså stadigvæk.

Dobbelt så mange billeder i sekundet er en anderledes måde at se film på. Det er ligesom hele pointen. Det er lidt som at tage en rude (som ikke er perfekt ren) ud en vinduesramme, så man ser tingene mere klart og realistisk, men den "beskidte" rude er også en stor del at det vi kalder for filmlooket. "Hobbitten" i 48 ligner derfor slet ikke de tre Ringenes herre-film.

Nogle vil være glade for det, andre ikke og nogle vil helt sikkert bare være ligeglade, men at fornemmelsen af hjemmevideo skulle være helt væk passer ikke.

I del 2 til videoen i #33 siger Trumbull:

"I love high frame rates, because I like to make simulation rides and reality-based experiences that are looking to be as realistic as they possibly can, but 24 frames is what I call the “texture” of feature films. And I don’t think anybody’s really ready to see what you would categorize as a feature film shot at 60. And that was one of the tests I did when I was at Showscan; we shot a fully dramatic short film with sets, props, actors, the whole thing at 60 and it was very disturbing. Because it was like live news, or sports, or something."
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#37 BN 11 år siden

#36:

... Og dermed vendte min skepsis tilbage.

Det Trumbull siger angående "live news, or sports", bekræfter de "fordomme", jeg hele tiden har haft. Jeg tror, at jeg bare vil "nøjes med" 24fps-udgaven.

Kejserens nye klæder lader til at være alt for svære at få øje på.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#38 MMB 11 år siden

Haha, jeg er også i vildrede. :P Det virker dog som en god beslutning at lave denne tråd trods alt. :)
Gravatar

#39 Slettet Bruger [3083186144] 11 år siden

Tja, jeg regner nu med at give det en chance. Det er jo ikke fordi man taber noget ved det, udover måske at smide penge efter at se "The Hobbit" en ekstra gang, fordi man gerne vil se den i 24 fps i stedet.
Gravatar

#40 MMB 11 år siden

utyske (39) skrev:
Tja, jeg regner nu med at give det en chance. Det er jo ikke fordi man taber noget ved det, udover måske at smide penge efter at se "The Hobbit" en ekstra gang, fordi man gerne vil se den i 24 fps i stedet.

For mig vil det første syn af en film nu altid være noget magisk. :)

Skriv ny kommentar: