Gravatar

#51 gi-jones 11 år siden

Cinemaxx Århus viser den i 48fps - eller HFR som de kalder det. Jeg skal i hvert fald se giraffen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#52 MMB 11 år siden

Altså, stort set alle 3D biografer viser den i 48 FPS. Det er sværere at finde ud af, hvilke der ikke gør det.
Gravatar

#53 gi-jones 11 år siden

Det gør CinemaxX nu også :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#54 MMB 11 år siden

gi-jones (53) skrev:
Det gør CinemaxX nu også :)

Har du et link, der understøtter dette?
Gravatar

#55 Slettet Bruger [3083186144] 11 år siden

#54 -

Se evt. det nyhedsbrev, jeg postede tidligere. Direkte copy/paste fra en mail fra dem.
Gravatar

#56 MMB 11 år siden

utyske (55) skrev:
#54 -

Se evt. det nyhedsbrev, jeg postede tidligere. Direkte copy/paste fra en mail fra dem.

Men siger din post ikke, at de netop viser den i 48 FPS? De siger da ikke, at de viser den i 24 FPS?
Gravatar

#57 Kochie 11 år siden

" I CinemaxX kan filmen opleves som den var skabt i RealD 3D HFR og tilbydes desuden i RealD 3D og 2D.

Forsalget starter den 2. december kl. 11.00."
Gravatar

#58 Slettet Bruger [3083186144] 11 år siden

#56 -

For ca. 10 år siden blev det ikke en rigtig jul uden en "Ringenes Herre"-premiere. Nu er det endelig jul igen! 12. december har Peter Jacksons første del af en ny trilogi i Midgård-universet premiere: "Hobbitten: En Uventet Rejse". Denne første film, som foregår før "Ringenes Herre", handler om Bilbo (Martin Freeman), som af Gandalf (Ian McKellen) bliver sendt afsted på en rejse med en flok dværge for at kæmpe mod dragen Smaug.

Peter Jackson har udnyttet de nye digitale muligheder og har sat antallet af billeder pr. sekund op til det dobbelte! I stedet for de normale 24 billeder pr. sekund er filmen optaget med 48 billeder pr. sekund. Teknologien kaldes HFR (High Frame Rate, som nok bedst kan oversættes med 'hurtige billeder'). Resultatet er, at filmen på lærredet bliver endnu mere skarp og levende når kameraet panorerer eller der er hurtig action på lærredet. Med et mere flydende billede forstærkes illusionen i hidtil uset grad og billederne bliver ufatteligt naturtro. I CinemaxX kan filmen opleves som den var skabt i RealD 3D HFR og tilbydes desuden i RealD 3D og 2D.
Gravatar

#59 MMB 11 år siden

Kochie (57) skrev:
" I CinemaxX kan filmen opleves som den var skabt i RealD 3D HFR og tilbydes desuden i RealD 3D og 2D.

Forsalget starter den 2. december kl. 11.00."

Ok, tak. :) jeg havde ikke lige tænkt over, at RealD 3D og 2D var ensbetydende med, at det ikke var 48 FPS.

utyske (58) skrev:
#56 -

For ca. 10 år siden blev det ikke en rigtig jul uden en "Ringenes Herre"-premiere. Nu er det endelig jul igen! 12. december har Peter Jacksons første del af en ny trilogi i Midgård-universet premiere: "Hobbitten: En Uventet Rejse". Denne første film, som foregår før "Ringenes Herre", handler om Bilbo (Martin Freeman), som af Gandalf (Ian McKellen) bliver sendt afsted på en rejse med en flok dværge for at kæmpe mod dragen Smaug.

Peter Jackson har udnyttet de nye digitale muligheder og har sat antallet af billeder pr. sekund op til det dobbelte! I stedet for de normale 24 billeder pr. sekund er filmen optaget med 48 billeder pr. sekund. Teknologien kaldes HFR (High Frame Rate, som nok bedst kan oversættes med 'hurtige billeder'). Resultatet er, at filmen på lærredet bliver endnu mere skarp og levende når kameraet panorerer eller der er hurtig action på lærredet. Med et mere flydende billede forstærkes illusionen i hidtil uset grad og billederne bliver ufatteligt naturtro. I CinemaxX kan filmen opleves som den var skabt i RealD 3D HFR og tilbydes desuden i RealD 3D og 2D.

Tak, men du highlighter da det forkerte. :)
Gravatar

#60 Kochie 11 år siden

#59: Ja, nu vil jeg da lige være sikker: Vil 2D ikke automatisk være 24 fps? Ja, jeg ved det ikke, jeg gik bare ud fra det, da det virkede logisk.
Men der er jo intet ved det her, der er logisk :D

Skriv ny kommentar: