Gravatar

#21 SpielbergFreak 20 år siden

Hvad er det med den kildeopgivelse...?? Det er da ikke en gymnasieopgave det her, det er et stykke arbejde manden har siddet og lavet. Skal der også være indholdsfortegnelse og konklusionsbemærkninger???

Det er da klart at han har brugt kilder udefra, men er det virkelig så vigtigt at opgive hvad han har brugt?
Gravatar

#22 JannikAnd 20 år siden

Jeg menes ikke at have sagt, at DarkLight ikke skal sige sin mening. Men hvis det er med den tone hver gang, er jeg klart foruden - og jeg tror ikke, jeg er eneste om den mening.
Gravatar

#23 SpielbergFreak 20 år siden

Helt enig
Gravatar

#24 jessup 20 år siden

# 21 jeg er ikke enig med at der ikke skal være kildehenvisninger - jeg har før nævnt det for Filt. Jeg er ummidelbart uenig med ham i nogle af kristendoms fortolkningerne, som virker meget formålstjenstlige i forhold til filmene og jeg ved ikke nok om Gnostisismen til at bedømme om der er tale om virklig indsigt i emnet, eller om han har hamstret det fra andre analyser af Matrix filmene - men det ville selvfølgeligt ikke være problematisk hvis man så hvor han fik det fra.

Når det er sagt så glæder jeg mig til finalen da jeg ikke er overbevidst om at filmene samler trådene men det kan være Filt har set lyset. Filt har lagt meget arbejde i det og glimrende argumentation han han det meste af vejen, så der ikke svines unødigt som #13 er varm fortaler for.
This is just until June
Gravatar

#25 filt 20 år siden

#24, kilde/inspirations-anvisninger kommer når analysen er færdigt, selvfølgelig.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#26 El Capitan 20 år siden

Fuldstændig unødvendig kommentar....
Gravatar

#27 filmz-kaotmus 20 år siden

Du kommer ikke ind på, hvor meget Wachowski brødrene har stjålet fra Grant Morrisons "The Invisibles"?
Gravatar

#28 filt 20 år siden

#27, nu har jeg gennemsøgt IMDB, og kan ikke umiddelbart finde den film du nævner, og har aldrig hørt om den. Med hensyn til Wachowski-brødrenes "tyveri" fra andre værker, så er det jo på ingen måde nogen hemmelighed, at de har taget/lånt/ladet sig inspirere af bl.a. Akira, Ghost in the Shell, 1984, Videodrome, Total Recall, Alice in Wonderland, John Woo's Hong Kong-film, Sergio Leone m.m., så at tale om et decideret groft tyveri fra ét specifikt værk, vil jeg nu ikke mene.

Så skulle man jo næsten i højere grad beskylde Tarantino med Kill Bill, selvom jeg nu også mener at det ikke vil være på sin plads.
Gravatar

#29 El vez 20 år siden

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#30 filt 20 år siden

#29, tak, vil læse lidt af det senere.

Skriv ny kommentar: