Gravatar

#51 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 50 Hvis du køber denne måneds udgave af EKKO hos din boghandel, eller hos fx Arnold Busk.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#52 El vez 19 år siden

Ringu
Så kunne jeg ikke holde mig i skindet og måtte smide Ringu fra mit nyervervede Ring 1,2,0 + Sleeping Bride (R2UK - Tartan) boxset på - jeg blev ikke skuffet!

Jeg vil ikke skrive for meget om filmen, da den helst skal opleves og kun bliver bedre hvis man ikke ved noget om handlingen i forvejen, men lad mig bare slå fast at det var denne film der for alvor satte gang i den nye bølge af asiatiske horrorfilm, og det kan snildt forstås, for sjældent er en historie blevet gjort uhyggelig med enkle midler. Jeg mener ikke Ringu er den bedste af de asiatiske gysere, men den er helt sikkert en milepæl og lad os håbe at hollywood også kan tage ved lære af denne genfødte genre, istedet for blot at lave remake på remake. Det skal dog siges til dens forsvar at den amerikanske remake bestemt har sin berettighed, man har brygget lidt om på historien så den er blevet mere lettilgængelig for et vestligt publikum, men originalen er nu den fedeste efter min mening.

Billedet på denne dvd er i 1.85:1 anamorphic. Det er en smule ringere end det Dreamworks præsenterede på deres R1 skive, som hidtil har været min foretrukne udgivelse af filmen. En anelse edge enhancement kan antydes, begge transfers er en smule grynede, men det er i småtingsafdelingen og ikke noget der ødelægger oplevelsen på nogen måde. Det er måske endda med til at understøtte den dystre og kolde stemning i filmen.

Den absolutte force på denne dvd må siges at være lydsporet, hvor jeg blev meget overrasket over et helt fantastisk velmixet DTS spor. R1 skivens DD5.1 spor var jeg ellers godt tilfreds med, men dette spor har en helt anderledes dynamik og understøtter billederne meget bedre. Separationen er perfekt og surround-effekterne er helt sublime, der skal ikke herske tvivl om, at dette er et af de allerbedste DTS spor jeg har oplevet, fuldt på højde med Gladiator og LOTR:EE lydsporene.

Kenji Kawais musik, hvis man kan kalde det det, udnytter også samtlige surround-kanaler. Det er et meget specielt score der virkelig går ind under huden på én og viser innovativitet der leder tankerne hen på Goldsmiths ældre scores.

Ekstramateriale er der desværre ikke rigtig noget af på skiven.

Filmen: 9/10
Billede: 7/10 (Dreamworks R1: 8/10)
Lyd: 10/10 (Dreamworks R1: 7/10)

Man kunne måske godt have ønsket sig en dokumentar eller et kommentarspor, men filmen er præsenteret på noget nær optimal vis og det er jo det allervigtigste - og så er der tre film mere i boxen at gå igang med!

Overall: 8/10
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#53 McPeter 19 år siden

->Filmz.dk-Admins:
Har I overvejet at 'ansætte' El vez og/eller Kadann som DVD-anmelder? De spytter dem jo ud på stribe alligevel og jeg synes personligt at de kvalitativt er ret gode. Der går jo nogle gange et godt stykke tid imellem jeres DVD-anmeldelser og det er jo ikke fordi der ikke er nok at tage fat på... :-)

Mvh
Peter
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#54 El vez 19 år siden

Mange tak for komplimentet :)

Jeg plejer nu ikke gå så meget i dybden med selve indholdet, hvilket jeg vil mene er nødvendigt for en rigtig anmeldelse. Jeg går i mine reviews mere op i de tekniske aspekter, men det kunne jeg kunne sikkert godt lokkes til at lave om på, hvis der skulle skrives nogle officielle anmeldelser.

Nu er de dvd'er der bliver anmeldt på sitet udelukkende danske R2, så vidt jeg har forstået, og velsagtens også alle nogle filmselskaberne har sendt ud som anmeldereksemplarer, eller bliver der også foretaget "interesseanmeldelser"?

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 Morbid 19 år siden

Hvad med at lave en sektion med "Brugeranmeldelser" ?
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#56 DarkLight 19 år siden

Hvis valget står mellem officielle R2 anmeldelser og uofficielle anmeldelser om alle film, ved jeg godt hvad jeg vil foretrække :)

Ikke at jeg vil fratage de 2 herre en Staff-kontrakt :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#57 filmz-Bruce 19 år siden

Fik mig endelig taget sammen til at se Tora Tora Tora i SE versionen fra 1970. Som ww2 geek, ved jeg egentlig ikke, hvorfor jeg aldrig har taget mig sammen til at se denne film om Pearl Harbor, har måske afskrevet den som en dårligt lavet 70'er ting, men hold da op, hvor har jeg taget fejl.

Filmen er et samarbejde mellem 2 instruktører, en amaerikansk (Richard Fleischer) og en japansk (Kinji Fukasaku), som hver især skildrer historiens gang fra deres nationale synspunkt. Det er en fantastisk balancegang og det virker. Udfaldet er kendt, men opbygningen er spændende og det er forfriskende ikke at se japanerne portrætteret som et bundt krigsliderlige kamikaze'er. Filmen har alt det som den nye Pearl Harbor skulle ha' haft og endnu vigtigere, har INTET af det som Pearl Harbor desværre har. Candy Floss a la kærlighed udpenslet i en sådan grad så vore kærester nemmere sluger kampscenerne. Og så agerer både amerikanere og japanere som man ville forvente man agerede efter den tid.

Mht. kampscenerne har jeg altid været imponeret over intensiteten, visualiseringen og ikke mindst lyden i Pearl Harbor. Well, et 4.1 lydspor og 34 års gamle kampscener uden CGI, har nu lykkedes at ændre på det. For det første er lyden, trods det, at det ikke er standard 5.1 lyd, rigelig god til at gi' een bas i røven, når det gælder. For det andet er billedet så fantastisk restaureret, at jeg måtte nive mig nogle gange i låret for at være sikker på jeg så rigtigt. Det er pisseflot.

Sidst men ikke mindst. Vi snakker RIGTIGE fly! Rigtige Zero'er, rigtige Kitty Hawks, rigtige stunts, INGEN CGI. Tro mig! Fotograferingen fra Zero'erne letter i daggryet til de når deres mål er så eminent (og lyden når de letter ligeså), at Michael Bay kan nulre med CGI herfra til dommedag. Det gøres ikke bedre. En flyveplads som bliver bombet, er så realistisk, at jeg er sikker på, at en stuntmand bogstavelig talt løber for livet. Det er absolut førsteklasses stuff!

Ok, ikke mere fra mig. En virkelig opløftende oplevelse og een af de bedste WW2 krigsfilm jeg nogensinde har set og helt sikkert den bedste om Pearl Harbor nogensinde.

Film: 8/10
Billede: 9/10
Lyd: 7/10

Filmen i S.E. version, er tilgængelig hos Axelmusic til den latterlige pris af kun 79,95. Er du skuffet over Axels julekalender, så prøv lykken her!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 filmz-derb 19 år siden

Fik set collateral. God film, men bliver desværre skudt i stykker til sidst i filmen. Virkede mere som om filmen bare skulle afsluttes fordi der ikke var mere tid. Skuffende.

3/6
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#59 filmz-Bruce 19 år siden

Gimme Shelter
Dokumentarfilm om 10 dage i Rolling Stones koncertkalender i 1969, fra succes i Madison Square Garden, kulminerende med den fatale gratis koncert i Altamont med 300.000 tilskuere, terroriseret af Hells Angels.

Criterion har fænomenalt restaureret billed og lyd på denne udgave. Det er en film i filmen, hvor man ser Mick Jagger og Charlie Watts nogle uger efter begivenhederne følge klipningen af dokumentaren. Som tilskuer suges man derefter ind i koncerterne og ser momenterne udspille sig.

Lyden i DTS er fænomenal og man nyder de få numre fra Madison. Men i filmens 2. halvdel bliver det interessant. Vi ser de hektiske dage førend koncerten, hvor man regner med mellem 50-100.000 tilskuere og Altamont stedet besluttes i sidste øjeblik. Men det var en katastrofal logistisk beslutning. Der var næsten ingen parkeringsmuligheder og 300.000 valfartede hertil, med håbet om en ny Woodstock. Man havde dog ikke regnet med H.A.

En fantastisk dokumentar, som stadig virker meget rystende idag.

9/10

Terminal
Har set så mange divergerende udmeldinger om denne film, så det var på tide selv at se den.

Spielberg er ved at bevæge sig et sted hen, jeg ikke ønsker at se ham. Filmen har en flot opsætning, flot koreograferet fly terminal, men stereotype karakterer, uengageret skuespil af især Zeta Jones og glamouriserede, men useriøse handlingsforløb, lader Hanks, som spiller godt, i stikken. Spielberg ønsker at fortælle mere end hvad godt er og virke sjov, hvilket aldrig bli'r til andet end tuttenuttet familiemorsom humor.

Havde man været mere positiv, hvis instruktøren var ukendt? Muligvis, men Spielberg er Spielberg og det her er bare ikke godt nok.

5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 McPeter 19 år siden

Ja, så fik jeg set ROTK EE. Jeg tror ikke jeg vil skrive så meget om den da I sikkert allesammen selv lige har købt den. Men som forventet så var den ingen skuffelse! Har lige udnævnt den til at være den bedste DVD-udgivelse jeg ejer, på trods af jeg endnu ikke har set alt extra-materialet.

Fantastisk film - den bedste af de tre IMHO.
6/6 eller 10/10 eller 100/100 - uanset hvilken skala man bruger så får den top-karakter! :-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: