Gravatar

#11 cyberzed 19 år siden

Som jeg fik postet i den gamle (døde) tråd fik jeg set Nightmare Before Christmas, and i like it :)
Total god humor med Jack der ikke synes det er fedt at skræmme folk længere og så går en tur og finder dørene til the holidays. Jeg var helt flad da Lock, Stock & Barrel (muligvis stavet forkert) kommer tilbage med the easter bunny istedet for santa "claws".

5/6
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#12 inflector 19 år siden

Så Old Boy i går og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal mene om den. Den visuelle side er fejende flot og er virkeligt noget for sig. Det samme kan siges om lyd siden som også er fantastisk. Skuespillet er ligeledes i top og alle er overbevisende. Historien er jeg lidt forvirret over og jeg tror lige at jeg skal se den igen, for det var ærlig talt lidt for meget for min tømmermands plagede hjerne. Største minus må være tekstningen, som er tvdanmark værdig, glemte ord og stavefejl plager den voldsomt og det er meget synd. Desuden er teksterne på skærmen i meget kort tid, så man er nød til at være på tæerne for at følge med.
Vil se filmen igen, inden jeg kommer med en anmeldelse af selve handlingen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#13 filmz-Kadann 19 år siden

Jeg fik slået over på TCM her i nat og faldt over et par film som lige fangede:

Never So Few:
En ganske glimrende, lille krigsfilm med bl.a. Frank Sinatra og Steve McQueen i hovedrollerne. Selvfølgelig led filmen lidt af at TCM sendte den i 4:3, men stadig glimrende underholdning, som klart viser at "ol' blue eyes" havde masser at byde på som skuespiller.
4/6

Village of the Damned:
En glimrende thriller, som John Carpenter har lavet et remake af i 1995. Specielt børnene viser en ret skræmmende omgang skuespil og stemningen i filmen er fantastisk pga. den klaustofobiske følelse, da størstedelen af filmen foregår i en lille landsby.
Jeg fristes til til at sige at denne udgave er bedre end Carpenters udgave.
4/6
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#14 filmz-Bruce 19 år siden

School Of Rock.

Kunne godt li' Jack Black i High Fidelity, men jeg bryder mig ikke om hans overgearede karakter i denne. Han er simpelthen "for høj" og hans troværdige intensitet i førnævnte bliver en fuser i denne. Synd, for jeg havde læst mange gode anmeldelser af den.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 filmz-yoshimura 19 år siden

#14: Jeg er enig. Black var fed i HF, men School of Rock klæder ham ikke. Den er i øvrigt alt for "pæn" efter min mening - han plejer jo at være langt grovere end som så, men her har han ikke rigtigt fået lov til at boltre sig rent verbalt. En tynd kop te, som man kun med lidt god vilje kan give 3/6.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#16 El vez 19 år siden

Så fik jeg også kigget igennem min Seinfeld Sæson 1-3 Box!
Jeg har med stor iver set frem til at sætte mine klamme fingre på denne udgivelse, der indeholder de tre første af de i alt ni sæsoner af den bedste sitcom i universet.

Den har været længe undervejs og det har ikke været uden problemer, biskuespillerne var nemlig ikke meget for at skulle hives ind fra højre og deltage i interviews og på kommentarspor uden at få noget for det. Heldigvis blev problemerne løst og ud fra denne boka, indeholdende piloten, sæson 1 på 5 episoder, sæson 2 på 13 episoder og sæson 3 på 22 episoder, har alle medvirkende, både for og bag kameraet, med stor iver deltaget i at stykke en fremragende dvd udgivelse sammen.

Rent teknisk er udgivelsen i 4:3 format og med et dolby stereo spor, dette kommer ikke som nogen overraskelse, billedkvaliteten er helt i top.

De fleste kender nok showet, kort fortalt går konceptet ud på at man følger standup komikeren Jerry Seinfeld til hverdag for at give en ide om hvor han får sit materiale fra. Alle figurer udover Jerry er spillet af professionelle skuespillere, men flere af dem er direkte baseret på virkelige mennesker og langt de fleste af de skæve situationer de kommer ud for, er direkte taget fra manuskriptforfatternes obskure oplevelser.

Man kan tydeligt mærke efterhånden som sæsonerne skrider frem, at historierne udvikler sig fra at være enkle lineære fortællinger til at være indviklede plots med separate sammenflettede storylines til hver karater, netop sidstnævnte endte med at blive Seinfeld showets varemærke og det er sjældent set så gennemført i det meget begrænsede format med afsnit på 21 minutter hvoraf et par minutter går med Jerrys stand-up show. Netop stand-up delen bliver sidenhen helt udfaset, for at have mere tid til selve historien. Der bliver også leget med flashbacks, voice-overs, fantasi-settings og mange andre koncepter der ikke i samme grad var blevet forsøgt i en sitcom.

Af ekstramateriale kan nævnes et tekst trivia-track samt en introduktion i form af interviews af cast/crew på samtlige episoder. Mange episoder har deleted scenes.

Udvalgte episoder har kommentarspor af følgende 'hold':
- Kreatørerne Jerry Seinfeld og Larry David.
Jerry og Larry er tydeligvis ikke vandt til at indtale kommentarspor, de har ikke forberedt sig og lidt svært ved at finde ud af hvad de skal sige. Det er småt med interessante anekdoter og der er mange pauser.
Det bliver bedre med hvert kommentarspor, det er som om de langsomt vænner sig til formatet, så der er sikkert mere at se frem til i de kommende udgivelser.
- Skuespillerne Michael Richards (Kramer), Julia Louis-Dreyfus (Elaine) og Jason Alexander (George).
Showests tre store biroller har ofte mere spilletid og flere replikker end Jerry. Derfor er der masser materiale og anekdoter fra de tre, de virker meget ivrige for at fortælle om afsnittene, men samtidig meget afslappede og glade for igen at se showet. Kommentarsporene med disse tre, er klart mine favoritter i denne udgivelse, de forklarer om mange sjove situationer under indspilningen og det er spændende at se hvor mange detaljer de selv opdager og kommenterer, som de genser afsnittene.
- Manuskriptforfatter Larry Charles.
Larry Charles er til tider lidt tørrere end de øvrige indtalere, men han er til gengæld den bedste til at udnytte kommentarsporets format. Han giver et mindre morsomt men meget mere teknisk interessant indblik i episoderne og hans proces som manusforfatter, men også mange interessante oplysninger om showet generelt.
- Instruktør og Set-designer, kan ikke lige huske navnene.
Dette kommentarspor er det tørreste af sporene. De to er gode til at supplere hinanden og lader til at være okay til at udnytte formatet, men de oplysninger de kommer frem til virker bare ikke specielt interessante.

Ellers byder settet på to lange og yderst morsomme blooper-reels (aka 'sjove fraklip') og en 'Making of..' på godt en time, som giver et grundigt indblik i hvordan det hele startede og hvordan showet gradvist udviklede sig fra en 'one night special' til en sitcom der kørte over 9 år.

Endnu et interessant program, er 'Kramer vs. Kramer', der handler om Kramer karakteren. Det fortæller hvordan karakteren primært var inspireret af Larry Davids nabo, Kerry Kramer, og sidenhen blev udviklet til perfektion af Michael Richards, der lagde sit eget særpræg og ikke mindst helt fantastisk morsomme fysik i rollen.

Alt i alt en fantastisk box, med al det ekstramateriale man kunne ønske sig. Der er interviews og anekdoter fra alle medvirkende og man føler virkelig at de alle (måske bortset fra Larry David) har været meget glade for at arbejde på showet og de fleste har givet mere end 100%, det eneste man måske kunne ønske sig, var at nogle af kommentarsporene var blevet forberedt lidt bedre.

Jeg kan ikke vente med at se resten.

Indhold: 10/10
Extras: 9/10
Overall: 10/10
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#17 El vez 19 år siden

Glemte lige et lille billede og den udgivelse jeg har anmeldt kan fås hos cd-wow til godt 400kr, det er en del billigere end R1, der iøvrigt først udkommer om en uges tid.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#18 El vez 19 år siden

The Last Of The Mohicans
Så stod den på nyligt indkøbte Den Sidste Mohikaner (R2DK), en efterhånden gammel kending, som tilsyneladende bliver bedre og bedre hver gang jeg stifter bekendskab med den.

Nogen dyb eller kompliceret historie ser man sjældent i Manns film, men på alle andre punkter leverer han 110% i "Mohicans", ikke mindst når det kommer til de flotte actionscener hvor man allerede lige fra starten får set hvor svært det kan være at nedlægge gale indianere der udnytter terrænet og stormer frem, hvis ens metode er fastlåste angrebsmynstre og forladergeværer. Ikke alle karaktererne er sort/hvide, det er endnu en af forcerne, selvom man i Magua har måske filmhistoriens bedste eksempel på at man ikke skal pisse en Huron af, ved at sende ham i fangelejr, myrde hans børn og lade hans kone finde en anden mand - så bliver resultatet nødvendigvis en mere-end-gennemsnitligt bitter indianer. Den rå stil klæder virkelig filmen godt, og man kan ikke lade være med at tænke, at Mel G nok har luret stilen lidt af, da han skulle kreere Braveheart tre år efter.

Filmen har også et helt fantastisk score, der slet ikke bærer præg af at komponisten blev skiftet ud undervejs i forløbet - det har ikke den store alsidighed, men til gengæld en ørehænger af et tema, der snildt kunne være John Williams værdigt, omend der i så fald mangler en blæser eller 30 :)

Den danske dvd udgivelse byder på et flot transfer i 2.35:1, det lider under en anelse snavs og et blødt billede, men ikke noget der kan sætte skår i den dejlige billedside.

Lydsiden er noget for sig, selvom separationen ikke er noget at råbe hurra for, ligger lydsporet alligevel et godt stykke over gennemsnittet. Eksplosioner såvel som de dybe toner i scoret sætter ofte gang i subwooferen og man bliver på ekstremt overbevisende facon, ligesom med billederne, trukket ind i filmens univers og det forlader man ikke før rulleteksterne er trillet forbi.

Dvd'en indeholder et isolated score som eneste ekstramateriale. Det er naturligvis bedre end ingenting, og med et score som dette, er det klart at foretrække frem for en tam dokumentar eler promo-materiale.
En ting man kunne savne, er muligheden for at vælge mellem Org. og Director's Cut, eneste måde at opleve DC er ved at købe R1 udgaven, der så til gengæld kun indeholder denne.

Filmen: 9/10
Billede: 8/10
Lyd: 9/10
Ekstramateriale: 5/10

Alt i alt en skrabet sag, men det er vel næppe overraskende når vi taler tidlige Warner udgivelser. Til gengæld er billede og lyd i den gode ende, alt i alt en fin udgivelse.

Overall: 8/10
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 filmz-Kadann 19 år siden

Tombstone: The Director's Cut
Endelig fik jeg taget mig sammen til at få set denne glimrende film igen, efter jeg har fået købt den lækre Vista Series udgave af filmen.

Denne udgave indeholder, som titlen antyder, et nyt cut af filmen. Der er tilføjet visse scener hist og her, som ikke gør filmen specielt meget længere, så man behøver ikke at frygte en omgang "Wyatt Earp", hvor man bliver lullet i søvn. De scener der er tilføjet, giver en bedre forståelse af handlingen og man kan sagtens se at de mangler i det originale cut, når man har fået set scenerne.

Billedet og lyden er naturligvis helt i top og indpakningen er ganske enkelt for lækker, så den kan sagtens anbefales til alle fans af denne glimrende film. :)

6/6 herfra, både filmen og DVD-udgivelsen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#20 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 16, 17 og 18 Pew for pokker nogle gode mini anmeldelser El vez :)

# 19 også god omtale fra dig Kadann - Ja, det er en udemærket western. Jeg kan specielt godt lide Val Kilmers Doc Holiday ift. Dennis Q. i "Wyatt Earp". Han er en alt for overset skuespiller. Jeg har selv overvejet at købe den udgave, selvom jeg nok syntes at 6/6 er vel højt for en popcorn film som den, jeg giver filmen 4/6 og måske 5/6 når jeg har set den udgave, for der er stadig langt til fx The Good .., Django osv.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: