Der er i det hele taget ikke mange tv-serier der er bedre end The Office (UK), og den amerikanske udgave er da helt ved siden af. I den originale er det sjove netop at de underspiller deres roller så meget. Det virker ægte. De har helt droppet dette koncept i den amerikanske til fordel for overdrevent fjollede og bevist idiotiske karakterer, som på ingen måde er hverken underspillede eller virker ægte. Som Le Samouraï så rigtigt siger, så er der virkeligt intet valg.
Jeg fulgte den engelske udgave af "The Office" mere eller mindre fra start, og fra start til slut var jeg - ligesom millioner af andre - fuldstændig overvældet. Sammen med mageløse "Arrested Development" (eller "Familie på livstid", som den hedder på dansk), er det en af TV-historiens absolut største, mest underholdende og originale komedieserier. Jeg fældede endda et par tårer under seriens 'X-Mas Special', hvilket jeg er sikker på, andre fans også gjorde :-)
Så ligesom mange andre var jeg enormt skeptisk overfor en amerikansk fortolkning af serien, især fordi originalserien også havde været en stor succes i USA, hvorfor en remake virkede endnu mere unødvendig. Det virkede som noget opportunistisk pladder, der ville blive cancelled hurtigt.
Nu har jeg så hørt så mange positive ting om 'The Office', altså den amerikanske udgave, fra folk hvis mening jeg respekterer meget, så jeg købte for nylig både første og anden sæson. Jeg havde set halvandet afsnit på DR2, og syntes egentlig det var hæderligt, men meget jævnt og til tider kedeligt. Ganske harmløst. Men efter at være kommet lidt i 2. sæson er jeg virkelig begyndt at 'varme op' til seren. Den har sgu ret mange fede elementer, fantastiske præstationer (Carell fortjente den Golden Globe) og herlige jokes.
Mange - også folk herinde - har helt ret i, at en af den engelske udgaves største styrker, var dens banebrydende, underspillede natur. Men jeg kan egentlig meget godt lide, at den amerikanske serie ikke er helt i samme dur. På flere punkter minder de om hinanden, men jeg synes det er godt, at de ikke går efter at ramme den fuldstændig samme stil, så serien i stedet bliver sin egen og en mere forfriskende og original oplevelse. Faktisk synes jeg, at seriens største svaghed nok er forholdet mellem Jim og Dawn, som var hjertet af den engelske series fortælling, men som her netop virker som et påtaget element - blot en obligatorisk inkludering fra den engelske serie.
Oh well, jeg er kun startet på 2. sæson, og håber det løbende bliver bedre. Thumps up indtil videre :-)
#15, hehe, det behøver man jo nødvendigvis ikke at være pige, for at synes :-) Det var netop en scene mellem de to i den engelske udgave, som fik mig til at fælde et par tårer. Men måske skulle jeg egentlige holde den slags for mig selv... ;-)
#14 Var faktisk på vej til at skrive et indlæg med flere af de samme synspunkter som dig :)
Jeg ser normalt ikke serier, kun sit-coms. Jeg har jeg kun set US versionen (er kommet til slutningen af sæson 2), og kan godt lide de lidt overspillede karakterer. Dele af "mockumentary" stilen har aldrig rigtig fanget mig, i den forstand at jeg ikke synes det bliver 100% realistisk (selvom de forsøger nok så godt på at gøre det så realistisk så muligt), og jeg er aldrig i tvivl om at jeg sidder og ser en tv serie, så på den led vil jeg nok tro at jeg er mest glad for US versionen. Personligt vil jeg hellere se typer der er overspillede og mere karikerede. Jeg er mere til Drengene fra Angora end f.eks. Klovn.
Jeg kan dog godt lide den lidt rå, underspillede form som en mockumentary har, med håndholdt kamera der "fortæller", kiggen i kameraet, de ikke altid perfekte udtalte replikker osv. Et godt eksempel er da Michael Scott(bossen) ringer ind til Pam (sekretæren), men bliver nødt til at smutte da han er "up till my ears in work", hvorefter kameraet filmer gennem persiennerne til hans kontor mens han sidder og leger med en legetøjsbil :)
Og jeg synes faktisk Pam og Jims forhold fungerer ret godt.
Min karakter: 8/10 (p.g.a. lidt ustabilitet og enkelte halvkedelige afsnit)
Syns nu også den amerikanske version er oki sjov.. dog ik i de afsnit hvor historien var taget fra den engelske (det skete mest i sæson 1) for da de først begyndte at skrive nye historie blevet det meget beder!
Af amerikanske mockumentaries, så synes jeg Christopher Guest tager prisen. Hans Best in Show, Waiting for Guffman og A Mighty Wind er absolut herlig humor, hvor man tager hundeejere, amatørskuespillere og folkemusikere under kærlig behandling.
Kan lige nu fåes i 3-pack til kun 12£, hvilket 7.5, 7.4 og 7.2 på IMDB vist indikerer er en super pris!!!
Undskyld afstikkeren :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 PredatorX 19 år siden
#12 davenport 19 år siden
#13 PredatorX 19 år siden
#14 The Insider 19 år siden
Så ligesom mange andre var jeg enormt skeptisk overfor en amerikansk fortolkning af serien, især fordi originalserien også havde været en stor succes i USA, hvorfor en remake virkede endnu mere unødvendig. Det virkede som noget opportunistisk pladder, der ville blive cancelled hurtigt.
Nu har jeg så hørt så mange positive ting om 'The Office', altså den amerikanske udgave, fra folk hvis mening jeg respekterer meget, så jeg købte for nylig både første og anden sæson. Jeg havde set halvandet afsnit på DR2, og syntes egentlig det var hæderligt, men meget jævnt og til tider kedeligt. Ganske harmløst. Men efter at være kommet lidt i 2. sæson er jeg virkelig begyndt at 'varme op' til seren. Den har sgu ret mange fede elementer, fantastiske præstationer (Carell fortjente den Golden Globe) og herlige jokes.
Mange - også folk herinde - har helt ret i, at en af den engelske udgaves største styrker, var dens banebrydende, underspillede natur. Men jeg kan egentlig meget godt lide, at den amerikanske serie ikke er helt i samme dur. På flere punkter minder de om hinanden, men jeg synes det er godt, at de ikke går efter at ramme den fuldstændig samme stil, så serien i stedet bliver sin egen og en mere forfriskende og original oplevelse. Faktisk synes jeg, at seriens største svaghed nok er forholdet mellem Jim og Dawn, som var hjertet af den engelske series fortælling, men som her netop virker som et påtaget element - blot en obligatorisk inkludering fra den engelske serie.
Oh well, jeg er kun startet på 2. sæson, og håber det løbende bliver bedre. Thumps up indtil videre :-)
#15 Winniepooh 19 år siden
#16 The Insider 19 år siden
#17 duuk74 19 år siden
Var faktisk på vej til at skrive et indlæg med flere af de samme synspunkter som dig :)
Jeg ser normalt ikke serier, kun sit-coms.
Jeg har jeg kun set US versionen (er kommet til slutningen af sæson 2), og kan godt lide de lidt overspillede karakterer. Dele af "mockumentary" stilen har aldrig rigtig fanget mig, i den forstand at jeg ikke synes det bliver 100% realistisk (selvom de forsøger nok så godt på at gøre det så realistisk så muligt), og jeg er aldrig i tvivl om at jeg sidder og ser en tv serie, så på den led vil jeg nok tro at jeg er mest glad for US versionen. Personligt vil jeg hellere se typer der er overspillede og mere karikerede. Jeg er mere til Drengene fra Angora end f.eks. Klovn.
Jeg kan dog godt lide den lidt rå, underspillede form som en mockumentary har, med håndholdt kamera der "fortæller", kiggen i kameraet, de ikke altid perfekte udtalte replikker osv.
Et godt eksempel er da Michael Scott(bossen) ringer ind til Pam (sekretæren), men bliver nødt til at smutte da han er "up till my ears in work", hvorefter kameraet filmer gennem persiennerne til hans kontor mens han sidder og leger med en legetøjsbil :)
Og jeg synes faktisk Pam og Jims forhold fungerer ret godt.
Min karakter: 8/10 (p.g.a. lidt ustabilitet og enkelte halvkedelige afsnit)
#18 filmz-Bartman 19 år siden
#19 filmz-Bruce 19 år siden
Kan lige nu fåes i 3-pack til kun 12£, hvilket 7.5, 7.4 og 7.2 på IMDB vist indikerer er en super pris!!!
Undskyld afstikkeren :)
#20 PredatorX 19 år siden
Du er ikke den eneste! Jeg stor-tudede
Ja jeg skal klart have set Mighty Wind.