Gravatar

#1 Martindan 21 år siden

Nu var jeg inde med kæresten igår og se M. Night Shamalyans The Village...

En film vi begge havde set frem til da vi begge er vilde med hr. Nights forrige værker..

Og hold kæft en skuffelse... man sad med en ligeyldig følelse da filmen var overstået..

den startede så godt og sluttede bare så skidt...

Tror jeg har det sådan fordi man ser tingende således:

Der skabes en stor hype omkring uhyrerne, og spændingen bygges op.. god start.....

Så ser man endelig et uhyre - dårligt kostume tænker man så..

men det er da jo en grund til..

dada.. der er ingen uhyrer... det er bare ældrerådet i kostumer...

Synes godt han kunne have gemt den twist helt til sidst..

man sidder jo netop ikke og frygter for uhyrerne da Ivy går ind i skoven, da man ved at det er ælrerådet der er dem...

Derfor falder opgøret med uhyret til jorden, da selvom de prøver at minde om der går rygter om at der fandtes uhyrer i skoven, nok kan regne ud at det blot er en i forklædning.. Selvom scenen da skræmmer til dels, sidder man alligevel med visheden om at det er et menneske hun er mod og ikke et uhyre og gør den derfor aldrig helt skræmmende...

Synd... Filmen kunne - hvis han blot havde rykket den afsløring til sidst i filmen - have været en god film... men slutningen, både med at de er flygtet ind i dyrereservatet og bor derinde som særlinge - overdrivelsen af storbyens farer - og manglen på de uhyrer som filmen hyper op, gør den skuffende..

Men det er jo bare min mening...
for cryin' out loud......
Gravatar

#2 Martindan 21 år siden

nogen vil måske sige at den er en slags samfundkritisk af det moderne USA et samfund styret af frygt.. men.. det redder altså ikke filmen for mig..

ville jeg se samfundskritisk propaganda ville jeg ha valgt Fahrenheit af Moore...
for cryin' out loud......
Gravatar

#3 El vez 21 år siden

Jeg tror svaret er langt simplere:
Hvis du havde sat dig ind for at se et godt drama istedet for at forvente en gyser fra M. Night Shyamalan, havde du sansynligvis haft en bedre oplevelse, men efter de trailers der har været fremme, kan jeg ikke bebrejde dig.

Jeg nød dog filmen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 filmz-bullseye 21 år siden

Nød også filmen fuldt ud! Jeg sad da rimelig skræmt, da monstret (Adrian) løber efter Ivy inde i skoven! Ja, vil også mene, at idet du forventer en gyser, er der store chancer for at blive skuffet... M. Night's intention med filmen var heller ikke at lave en decideret gyser, men at skræmme folk på et lidt mere psykologisk plan!
Gravatar

#5 davenport 21 år siden

Jeg synes det største twist i hans film, er at de ikke handler om det man forventer. Ligesom i Signs. Det handler om præstens forhold til sin afdøde kone og den efterladte familie, ikke rumvæsnerne som han må se bort fra, i et sideplot.

Jeg nød Village og var godt underholdt. Det var en fantastisk film IMO.

Og hende klovnen i morgenTV der gav den 3 stjerner, det var uacceptabelt. Hun kommenterede ikke lyden, som er dunder tung og den urtolig smukke visuelle side.
Hvad laver man som anmelder, når man ikke har forstand på film?

Nå, det er en anden snak. Jeg synes i hvert tilfælde den var suveræn.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 filmz-bullseye 21 år siden

Så også Go' Morgen Danmarks anmeldelse af filmen, hun havde slet ikke styr på filmens opbygning eller skuespillet (nævnte kun Bryce Dallas Howards præstation), hvor jeg vil mene Joaquin Phoenix gav en lige så god fortolkning af karakteren Lucius Hunt. Hun fokuserede på ligegyldige fakta og hoppede egentlig meget rundt i filmen. Kan godt være den er svær at anmelde uden at afsløre for meget, men ham den anden anmelder var en del bedre end hende! IMO
Gravatar

#7 SpielbergFreak 21 år siden

***Spoiler***Spoiler***Spoiler***Spoiler***Spoiler***

ØV ØV og atter ØØØVVV!!!

M. Night Shyamalan er en genial instruktør ingen tvivl om det.
Bryce Dallas Howard var eminent, Joaquin Phoenix var kanon,
Adrien Brody var ligeledes rigtig god og Brendan Gleeson var som altid en fryd, dog var han ikke så meget med. William Hurt havde den samme rolle som han altid har og Sigourney Weaver var tør og kedelig.

Jeg vil sige med det samme, at jeg er SUPER skuffet! Traileren til denne film er nok den trailer jeg har set flest gange, for bl.a, at se væsnet det løber under vagttårnet, de røde tegn på dørene og alt det andet mystiske og dystre.
Sådan var filmen ikke, jeg havde ikke forventet en gyser det er ikke det, men det skulle have været rigtige uhyrer og ikke nogle gamle fjolser i kostumer, i et nutids naturreservat.

Det var bare på ingen måde det jeg (eller resten af verden) havde regnet med. Som Martindan også siger, så var jagten på Ivy ikke skræmmende på samme måde, som hvis det rent faktisk havde været et mystisk væsen, eller hvis man bare ikke havde vist det var Adrian Brody, før han lå i hullet. Men så havde det jo ikke været rigtige væsner alligevel.

Da William Hurt førte sin blinde datter ind i det forbudte skur, og hun opdagede monsterkostumerne, der knækkede filmen totalt!

Jeg kan godt lide når der er twists i filmen, men at der lige pludselig kommer en politibil kørende var bare en så stor drejning i filmen, at det var plat.

Jeg ved ikke rigtigt mere hvad jeg skal sige, men jeg tror dette bliver en fyldt tråd med elskere vs. hadere af denne film.

***Spoiler***Spoiler***Spoiler***Spoiler***Spoiler***

En sidste ting. Kameraføringen og klipningen var, som Shyamalans andre film, meget flot. Musikken var også rigig rigtig flot og virkede, som den skulle. Og hele lydsiden var generelt rigtig go.

Overall var teknikken i TOP, men ligesom Signs, var The Village en stor skuffelse. Men med film som Unbreakable og Sixth Sense (som er to fantastiske film), må hans næste film da være go.
Gravatar

#8 azathoth 21 år siden

#7: John Hurt????? Du mener vel William Hurt, ikke? ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#9 SpielbergFreak 21 år siden

er rettet..

Tak:O)
Gravatar

#10 El vez 21 år siden

*spoiler*

Ja jeg tror man kan konkludere at mange folk bliver skuffede hvis overraskelseselementet bunder i noget virkeligt frem for noget overnaturligt :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: