Gravatar

#1 filmz-Dennis 22 år siden

Til alle jer som handler på nettet og gerne vil have Region 1 film, så forstår jeg ikke hvorfor så få af jer handler oversøs. Jeg har i lang tid handlet med www.dvdboxoffice.com, som er et Canadisk firma. Fordelene er.: (imho)

- de er billige grundet kursen på Candiske Dollars pt 4,81
- fragten er inkluderet
- de bliver sendt via Tyskland, så man skal ikke betale afgifter.
- god og bruger nem hjemmeside.

Det eneste er at man skal vente imellem 7 - 14 dage på filmen. Men jeg har lige købt LOTR TTT EE til 279 dkk. Leveret efter 6 dage
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#2 filmz-vassago 22 år siden

Det er rart at du har postet - der er sikkert mange der finder det hjælpsomt, og jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme - men jeg har altså lige en kommentar til din post fordi at jeg ved at der er bedre muligheder...

Som du selv skriver:

"Til alle jer som handler på nettet og gerne vil have Region 1 film, så forstår jeg ikke hvorfor så få af jer handler oversøs."

Det skulle så vidt jeg ved ikke være tilladt at købe R1 i EU lande, og alt salg må så derfor på den ene eller anden måde være oversøisk - ergo handler alle (stort set) der køber R1 oversøisk.

- de er billige grundet kursen på Candiske Dollars pt 4,81

Den canadiske dollars er ret stabil, så man opnår ikke fordele ved at handle i canadiske dollars. Det ville man have gjort hvis det havde været US dollars - men det ved forhandlerne godt, og prisen er derfor nu ofte også i Pund Sterling.

Pris eksempler;

X2-SE
dvdboxoffice - 177.3 kr
futureent - 171.1 kr
cd-wow - 171.1 kr

LOTR-TTT (4 disc)
dvdboxoffice - 283 kr
futureent - 267.4 kr
cd-wow - 267.4 kr

dvdboffice er dyrest.

- fragten er inkluderet

Det er de også de andre steder

- de bliver sendt via Tyskland, så man skal ikke betale afgifter.

Det gælder også for de andre sider.

- god og bruger nem hjemmeside.

Synes de andre steder er noget mere overskuelige.

- Så er der også Axelmusic, som ofte har nogle gode tilbud. De kan ikke altid matche prisen på premierefilm - men fordelen ved at handle med dem er klart at de befinder sig i Danmark, og skulle der gå noget galt, eller skulle du ikke føle dig tilfreds, eller skulle du ryge ud i nogle problemer med forhandleren - så står du langt langt bedre rent juridisk.

Men vi lever da i en fri verden (næsten) - og det står selvfølgelige en frit hvor man vil handle, jeg ville bare lige skrive at der var andre steder der var billigere, samt havde de samme andre fordele.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 dyg 22 år siden

#1 - Tak for hintet. Endnu et sted at købe film, det er jo altid rart.

#2 - Godt skrevet.
Jeg handler også for det meste ved cd-wow og axelmusic, har endnu aldrig haft problemer med dem (Jo, en enkelt forsinkelse, men det er alt).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 filmz-Dennis 22 år siden

Vassago tak for info. Det første du skriver er rigtigt, jeg mente bare at mange i forummet handlede hos danske eller svenske mellem handlere.
Men jeg gir dig ikke ret i følgende.
-Det der netop er farligt ved pund sterling er at kursen ændrer sig konstant og da de først trækker pengene når de sender filmen er der næsten altid en overkurs du betaler. (får du kurssikring?)
- De pris forskelle du har skrevet er vist flue knepperi. Vi skal jo ikke reklamere for de forskellige sites, kun informere. Men hvis du tjekker kursener idag og stiller fæølgende film op.:

Bruce Almighty koster hos futureent 181 dkk
T3 koster 181 dkk

begge film koster 177 dkk på dvdboxoffice. Så jeg ved ikke hvilken kurs du bruger.

Så ja det er en (næsten) fri verden vi lever i, men de billigere sites du taler om og din personlige holdning til hvad der er mest overskueligt, skal vist tages med et gram salt
Gravatar

#5 filmz-vassago 22 år siden

Jeg bruger nationalbankens middelkurs.

Det er rigtigt at de film du nævner er billigere - jeg valgte bare 2 film som jeg vidste mange ville investere i. Jeg ved ikke om det kan kaldes flueknepperi - der er da større forskel på de film jeg har valgt end dem du har valgt.

begge film koster 177 dkk på dvdboxoffice. Så jeg ved ikke hvilken kurs du bruger.

Ja jeg har jo nok brugt den samme som dig eftersom at vi har fået det samme...

Så ja det er en (næsten) fri verden vi lever i, men de billigere sites du taler om og din personlige holdning til hvad der er mest overskueligt, skal vist tages med et gram salt

Nu var de film jeg havde valgt jo billigere, og jeg valgte bare nogen jeg vidste ville blive store sællerter - det har så været rent tilfældigt at de var billigere. Jeg opfatter det lidt provokerende din 'gram salt' udtalelse - skal man så også tage din udtalelse - god og bruger nem hjemmeside med et gran salt?

Til sidst mht til kurserne - så er den engelske pund ret stabil, mindst ligeså stabil som den canadiske. Den britiske pund er de sidste 2 år dykket en del, hvilket kun kommer forbrugerne til gode. Graf her - den canadiske er her. (Husk lige at vælge 2 eller 5 år)

Får du kurssikring?
Gravatar

#6 filmz-Funkymonkey 22 år siden

Tja nu har jeg handlet over nettet i næsten 2 år, men jeg har dog aldrig handlet et udenlandsk sted, så jeg vil lige høre om nogle ville hjælpe mig med at opklare et par punkter. Ved handel med Visa hos en forretning i USA, hvilken kurs bliver pengene så trukket efter og er der andre tal jeg burde være opmærksom på?
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#7 filmz-vassago 22 år siden

Du skulle gerne blive trukket den kurs der er gældende for den pågældende dag du køber varen - og beløbet skulle gerne først blive trukket når de afsender varen.

Andre steder er kursen den der er gældende for den dag de afsender varen.
Gravatar

#8 filmz-Dennis 22 år siden

Til Vassago

Hvorfor føler jeg at du på en eller anden måde at du vil have ret? At de beskrevne sites du nævner skal overgå det jeg skriver? Du kan da ikke fortælle mig at de titler du nævner bliver solgt mere end de titler jeg nævner. Det jeg prøver at sige er, at man skal searche forskellige sites fordi nogen er billige på nogen titler og andre er billige på andre titler.
Det med kursen er ikke rigtigt. Imho kan du ikke bruge valutakurser.dk. De bruger kurser som bankerne bruger og de er ikke ens med den hjemmeside. Pundet er mere svingende end CAD. Det kan bevises ved at en DVD købt til 16.99 Pund var 177dkk i oktober måned, med 186 dkk i november. Så hvis du ikke syntes, som i dit første indlæg, at 6 dkk er flueknepperi, må pundets svingninger da være vigtige for dig. Se linket her.:

http://likv.sydbank.dk/sydbank_investering/kurser/...

Du skal ikke kigge på kurverne, men den % vise svingning. Det med et gram salt var bare for at sige til dig, at det kommer an på hvilke film du vælger, hvilke sider der er billigst. Hvad overskuelighed og brugervenlighed angår, så er det din PERSONLIGE mening at du syntes de sider du nævner er bedre end det jeg nævner.

For at slutte denne lille batalje af, så var det ikke for at diskutere hvilke sider der er bedst, men for at informere om at der er andre steder end de sider der er blevet nævnt. Og ja det kan godt være at Axel Music har nogle tilbud indimellem, men de priser de tager på nye film er horrible. (R2)

PS. Du nævner at du står juridisk bedre ved at handle med Axel. Det er ikke korrekt. Der gælder de samme regler for handler oversøisk. (se kreditkortregler)
Gravatar

#9 filmz-Dennis 22 år siden

Til Vassago

Du har ret. CAD har indefor den sidste tid svunget ligeså meget som det engelske pund.

Derfor kan vi jo blive enige om, ligesom med så meget andet, så skal man kigge sig for og se hvilke kurser man bliver afregnet, hvad transit tiden er, om fragten er inkluderet. En side har ikke altid de billigeste film. Ser jer om på de forskellige sites
Gravatar

#10 filmz-Dennis 22 år siden

Til #2

PS. Så starter du dit første indlæg med at sige du "ved der er sites der er bedre"
Dine sites er ikke bedre. Det er det der kaldes personlig mening. De sites du nævner er billigere på ENKELTE titler. Så du skal ikke trække din personlige mening om handel på internettet ned over hovedet på folk.

Skriv ny kommentar: