Gravatar

#11 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg har s'gu også stor tiltro til Liverpool i år.. Godt nok har de ikke lavet de vilde signings (udover en lækker forstærkning til højrebacken, selvfølgelig), men kontinuitet er dælme heller ikke at kimse af.. Et allerede sammentømret hold, der viste sidste sæson, at de kan slå alle :)

De må dælme godt nok bare gerne købe en klasse angriber til at spille sammen med Torres..

Hvis Alonso ryger, er der en stor mangel på midtbanen.. Selvfølgelig er der stadig Gerrard og Masch (som må siges at have hver sine åbenlyse evner i modsatte retninger :D), men garderingen derefter er ikke god nok.. En Lucas kan sagtens være up-and-coming, men det er ikke godt nok (og så har han vel også sine evner i det defensive lig Masch..) Idéen om at bytte Alonso med Sneijder ser jeg som yderst spændende.. Især fordi, at nok er jeg glad for Alsonso, men Sneijder har været super yndlings-spiller i de sidste 2-3 år, og sidste sæson var jo nærmest en katastrofe for ham.. Når man nu har set (især under EM) hvad han kan præstere..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 Kruse 16 år siden

Jeg tror at Chelsea eller United snupper titlen i år. Arsenal har faktisk et rigtigt stærkt hold, som med Arshavins ankomst virker stærke offensivt. Men uden en defensiv midtbanespiller ved siden af Cesc, ser det meget problematisk ud. Liverpool mangler stadig efter min mening det sidste, som de har gjort i mange år efterhånden. De har muligvis den bedste angriber i Premier League i Fernando Torres, men hvis han bliver skadet ser det meget sort ud. For meget kommer til at afhænge af mål fra hans fod.

Men det bliver helt sikkert en spændende sæson, som på forhånd faktisk kan virke lidt uforudsigelig. Det bliver spændende at se hvilken retning de forskellige hold går mod.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 HonoDelLoce 16 år siden

heTTeh (12) skrev:
Jeg tror at Chelsea eller United snupper titlen i år. Arsenal har faktisk et rigtigt stærkt hold, som med Arshavins ankomst virker stærke offensivt. Men uden en defensiv midtbanespiller ved siden af Cesc, ser det meget problematisk ud. Liverpool mangler stadig efter min mening det sidste, som de har gjort i mange år efterhånden. De har muligvis den bedste angriber i Premier League i Fernando Torres, men hvis han bliver skadet ser det meget sort ud. For meget kommer til at afhænge af mål fra hans fod.

Men det bliver helt sikkert en spændende sæson, som på forhånd faktisk kan virke lidt uforudsigelig. Det bliver spændende at se hvilken retning de forskellige hold går mod.

Problemet med Arsenal er bare, at de allerede har solgt to profiler - og stadig ingen hentet ind.. Og jeg gider simpelthen ikke høre mere på, at "vi stoler på Bendtner - han skal nok løfte Ade's arv", for det viser han simpelthen bare slet ikke nok til.. Eduardo har overhovedet ikke været i nærheden af at virke som en top-angriber efter sin virkeligt uheldige skade, og Van Persie er jo den hollandske ekvilant til Mr. Glasben DK, Krohn-Dehli.. Når man så samtidigt sætter sin lid til den spiller i hele PL, der kan stå mindst imod de fysisk stærke forsvarer, i Nasri, og en englænder, der ikke kan så meget mere end at løbe sindssygt hurtigt i Walcott, krydret med en masse 17-18 årige, som ganske vidst er spændende, men stadig er langt fra klar til fast spilletid i noget der bare minder om PL, så må man altså se sig henset til ikke at være meget mere end en udviklingsklub..

Og jeg synes det er synd, for jeg kan skide godt lide Wengers principper med at bringe de unge frem, samt hans evne til at se uudforsket potentiale (eller - i hvert fald uudnyttet ditto) i spillere, som han derved kan få forholdsvis billigt.. Desværre er han bare ikke kynisk nok til at blande det med et par klasseindkøb, helst af den rutinerede slags.. Jovidst, Arshavin var da nok så dyr, og da heller ikke kun 17 år gammel - men erfaring med hårdt arbejde, det har han dælme ikke meget af..

United har også klart sat til i dette transfervindue.. Jeg giver gerne Valencia, at han er en dygtig og stadig ung spiller, men noget substitut for Ronaldo, det er han altså ingenlunde.. Owen er en kæmpe lotto-seddel.. Som Liverpool-dreng har jeg det svært ved at ønske ham held og lykke United, men alligevel håber jeg s'gu inderst inde på det bedste for ham.. Med Valencia og Owen som de to spillere, man må se som de to direkte erstatningskøb for Ronaldo og Tevez, der er det dog stadig et skridt ned af stigen.. Selvfølgelig har Ferguson prøvet at afhænde holdets største profiler før, og alligevel klaret det godt, men jeg har sværere ved at se det ske i år mere end nogensinde før.. Spillere som Scholes, Giggs og Neville bliver bare overhovedet heller ikke yngre, og med en Nani, som bare intet viser af det potentiale, vi alle troede, han havde, samt en Rooney, der af en eller anden grund ikke må få lov at spille sin yndlingsposition, efterfulgt af en ualmindelig doven-virkende Berbatov og selvfølgelig lotto-sedlen Owen, så ser det svært ud.. Men Nani kan eksplodere, Owen og Rooney kan finde et godt samspil og Berbatov kan arbejde på indstillingen - og så ser det jo meget bedre ud :)

Chelsea har jeg ualmindeligt svært ved at vurdere.. De virker s'gu lidt som PL's svar på Brøndby.. Jovidst har de spillerne til at gøre det godt (og også godt nok til at slutte aller øverst i tabellen) - men de roder for meget.. AAAALT for meget.. Trænerskifter, negative spiller-udtalelser, profiler der udtaler, at de vil væk i tide og utide.. Næh, ikke i år.. Måske efter lidt kontinuitet blandt både spillere og stab..

Med alt dette sagt, så er det selvfølgelig igen igen igen igen i år blandt The Big Four (plus City......) man skal lede efter sæsons bedste.. Sådan er det jo.. Men igen i år tror jeg mest den kommer til at stå mellem United og Liverpool.. Med City som dark horse, for det er virkelig en masse klasse-køb de har gjort sig.. Men om det holder at prøve at købe sig til suverænitet - det vil vise sig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 Kruse 16 år siden

#13: Til din kommentar om Arsenal:

Jeg siger ikke at de er førsteudfordrer til titlen...Bestemt ikke! Jeg synes nu stadig væk at du undervurderer dem lidt. Du siger at Arsenal har solgt to store profiler, men det vil jeg bestemt ikke kalde dem hvis jeg skal vurdere dem på sidste sæson. Toure var en skygge af sig selv, og har faktisk været på en lang nedadgående kurve som startede i forrige sæson. Han er bare ikke hvad han har været. Der er Gallas en noget bedre forsvarsspiller og LANGT mere sikker. Toure og Gallas var bestemt ikke de bedste venner, og deres konflikter med hinanden blev simpelthen for meget. En af dem skulle væk for at skabe bedre stemning i forsvaret, og Toure var det svageste led. Vermaelen har jeg store forventninger til, men han er dog et ubeskrevet blad, så jeg håber at Wenger så det rigtige i ham. Adebayor var efter min mening en af de dårligste spillere sidste sæson, kun overgået af Eboue og Silvestre. Han var LANGT fra det niveau han havde forrige sæson. Han vraltede ligeglad rundt på banen, og han lavede stort set ikke andet end at stå i off side. Bendtner spillede en betydelig bedre sæson end Adebayor og scorede også omkring det samme antal mål i sidste sæson. Så Adebayor er heller ikke det store tab.

Jeg er faktisk glad for at de begge er smuttet, da det uden tvivl vil fjerne den uro der var i omklædningsrummet på grund af deres kontroverser. Eduardo virker meget stærk her i pre-season, og virker til at være tilbage i den form som han var inden den slemme skade. Rosicky er endelig tilbage og virker til at være i ganske god form. At Arsenal har fået de to spillere tilbage fantastisk, og det giver klart holdet en ny dimension. Din vurdering af Nasri og Walcott synes jeg også rammer noget ved siden af. Nasri viste sidste sæson at han klart har niveauet til topfodbold i Premier League, og kronede det altså med nogle fantastiske præstationer bl.a. kampen med United hvor han scorede to mål. Han minder på mange måder om Pires i dribblestyrke, selvom han dog endnu ikke scorer mål på samlebånd som Pires. Walcott har andet en sin imponerende hurtighed. Han er bestemt også en god dribbler, og jeg synes at hans solo-tur mod netop Liverpool i forrige sæson illustrere dette. Jeg tvivler på at Rommedahl med al sin hurtighed kunne gøre det samme.(Jeg regner med at du ikke har set alt for mange af Arsenals Premier Leauge kampe, og det er derfor at jeg valgte dette eksempel.) Det er rigtigt at han stadig mangler lidt, bl.a. er han bestemt ikke den bedste målskytte, men jeg synes bestemt ikke at han er så dårlig som du gør han til.

Når det så er sagt, så tør jeg heller ikke håbe på højere end en 4. plads for Arsenal. Får vi en skade i forsvaret og Gallas eller Vermaelen bliver ukampdygtig, ja så er afløserne simpelthen ikke gode nok. Og Arsenal plejer bestemt ikke være heldige med skader.

At kalde Arsenal for en udviklingsklub synes jeg dog er helt hen i vejret. Arsenal er stadig en fast del af toppen i Premier League, og har faktisk den fjerde bedste indtægt i verden af alle fodboldklubber. Det er godt nok 5 år siden at Arsenal sidste vandt Premier League(som Liverpool aldrig har vundet), men Arsenal er stadig med i titelræset hvert år. Det var kun i sidste sæson at Arsenal hurtigt røg ud af ræset.

---------------------------------------- Det var nok om Arsenal ;)

Man City:

Selvom at det er et stort og ambiøst projekt de har gang i, så tror jeg ikke vi kommer til at se dem som den store udfordrer til Big-4 før til næste sæson. Der er kommet mange nye spillere til, og jeg tror at det kommer til at tage en halv sæson før det rigtigt bliver spillet sammen. Meget afhænger også af hvordan de får store ego'er, som alle vil være stjernen, til at spille sammen. Adebayor, Robinho og Tevez er alle gode spillere, men det er også spillere der falder igennem når det går deres hold dårligt. Og der er ingen af dem der vil sidde på bænken.

Jeg mener også at hvis Man City skal have succes, bliver de nødt til at få fat i en bedre træner end Mark Hughes. Han har simpelthen ikke niveauet til en storklub.

Manchester United:

Jeg er enig med dig at det er et helt andet hold, end det der vandt ligaen sidste sæson. Men de har stadig Alex Ferguson, som efter min mening er en af de bedste trænere nogensinde, og med ham bag roret, er jeg sikker på at United nok skal gøre det godt i denne sæson. Selvom jeg dog gerne vil se dem fejle ;)

Chelsea:

Der er jeg tilgengæld enig med dig. De er en lidt speciel faktorm, for som du siger, så har de en utrolig stærk trup, men manglen på kontinuitet kan blive afgørende for dem. Jeg synes dog stadig at de virker stærkere end Liverpool :)

Mit gæt på en slutstilling:

1. Man Utd
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Aston Villa.
6. Man City/Everton

PUHA, det blev til en lang post, og jeg fik ikke engang alt med som jeg gerne ville skrive, men det kan være at det kommer på et andet tidspunkt :P
Gravatar

#15 dyg 16 år siden

@honodelloce - Angående Sneijder, så ser det ud til, at han ryger til Inter. Men jeg er lidt spændt på om Aquilani (staveplade) kan blive en værdig afløser for Alonso.

Jeg er selvfølgeligt ked af, at Alonso ryger, men han har også sine mangler og han har også haft et par gevaldige formdyk, så det er ikke ubetinget negativt, at der bliver mulighed for noget nyt blod.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16 Åkepool 16 år siden

#11 - De kommer nok ikke til at købe en klasseangriber, til at spille ved siden af Torres, for det ser ud til, at Benitez har forelsket sig i den formation der hedder Torres med verdens bedste, Gerrard lige bag sig.

Desuden har Pool bare ikke lige så meget mønt at rutte med i år, som de andre topklubber har, desværre. Det kan vi hovedsagligt takke de to tykpandede Americanos for, de har jo mere gæld end de har formue.

At Alonso smutter, ser jeg ikke som et kæmpe tab, han er i mine øjne en kende overvurderet (ikke at han på nogen måde er dårlig). Det er straks værre hvis Mascherano virkelig smutter til Barcelona, for han er godt nok alle sine penge værd.

#14 - Nej, Liverpool har aldrig vundet Premier league, men det er bare et navn. Hvis den skiftede navn til Mogenstrup ligaen imorgen, så kunne jeg sige, at Arsenal aldrig har vundet den.
Liverpool er 18 gange Engelsk mester (en rekord de desværre nu deler med Scum), hvor mange gange er Arsenal Engelsk mester? ;)

BTW, husker i midt i al den snak her, at lave et drømmehold til gruppen, på www.drommeholdet.dk ?

YNWA
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17 Åkepool 16 år siden

Og så var det iøvrigt en pinsel, at se Pool få røvfuld af Espanyol igår.

Udover Stevie's to skud på træværket, havde Liverpool jo intet at byde på. Forsvaret sejlede ind imellem og ja, det kan forsvares med, at de spillede med Mikel San Jose i midterforsvaret sammen med Carragher, men det viser jo så, at de er yderst sårbare, hvis (som det var tilfældet igår) at mere end en af de tre førstevalg er skadet.

Iøvrigt så har majoriteten i en afstemning på Liverpools hjemmeside, stemt for at de helst vil se et midtforsvar bestående af Carragher og Agger (36%). Næstmest populær er Agger/Skrtel kombinationen (35%) og 3. og sidst Carragher/Skrtel (28%). Så man kan hermed konkludere, at Agger er mest populære midtforsvarer i Liverpool :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18 HonoDelLoce 16 år siden

Du kan aldrig bare stille det op i hvor mange mål Ade scorede i forhold til Bendtner :) For det første er der vigtigheden af kampene, for det andet er der vigtigheden af de enkelte mål.. Og Ade er altså stadig milevidt foran Bendtner når det kommer til presset i vigtige kampe - det viste han også et par gange sidste sæson, husker da specielt et mål i CL :)

Jeg er enig med dig i, at han kan virke.. Ja, ugidelig og slå lidt op i banen.. Men man skal være Arsenal-fan for at sige, at han ikke altid har gjort det :) Nu gik det ikke så godt for jer sidste sæson, og så leder man efter grunde uden at lede de rigtige steder :) Det er rutinen i mangler, og det er faktisk det, det meste af min kritik af Arsenal går på - og den hopper du let og elefant hen over ;) At de er den fjerde-bedst indtjenende klub har jo sådan set absolut nada med deres fodboldsmæssige status at gøre.. Husker en opgørelse for et par år siden (ved ikke om den stadig gælder) hvor Benfica var verdens største klub - baseret på deres fan-klub-størrelse og indtjening på denne.. Den kan vi da så godt lade stå lidt

- mht City, så pointerer jeg nu også, at de er en dark horse.. Jeg har absolut ingen idé om hvor de står og hvordan det vil gå dem - og ja, det kan man da med rette sige om alle holdene, men det er s'gu ekstra svært med dem :)

- mht United, så er der nemlig den enorme faktor, der hedder Alex Ferguson - det er solely pga ham jeg selv nævner, at titelræset bliver mellem United og Liverpool :)

Nej, jeg ved godt at ham Benitez har en forkærlighed for at bruge Gerrard i en slags Jon Dahl-rolle.. Og den klæder ham da sådan set også meget godt.. Men det er stadig bare ikke nok kun at have én virkelig kvalificeret til pladsen på toppen..

Ydermere kan jeg brokke mig i timevis over Kuyt på den højrekant.. For satan, hvor er han da pivringe, mister ufatteligt mange bolde og - så er han oven i købet så grim, at man kunne foranledes til at tro, at han er i familie med Ribery.. - desværre har han det jo med at dukke op i de vigtige kampe og score afgørende mål, så min kritik af ham kommer hurtigt til at klinge lidt hult :D

At de ikke har så meget mønt at punge ud af er jo svært at argumentere imod.. Men det lykkedes dem da fint at finde det store rum i pungen, da der skulle købes højreback - og jeg tvivler på at de allerede dengang var sikre på at score mønt på Arbeloa.. Når så Benitez selv går ud og fortæller om, hvordan han regner med at der kommer 3 klasseforstærkninger, så virker det jo endnu mere som om, at der måske er LIDT guld i lommen at handle med.. Desværre er hele verden jo af lave lige for tiden - og mens det betyder at næsten ingen har den store pung at bruge af, så har Real Madrid vel også mere eller mindre enhændigt sørget for, at de store spillere, der kunne tænkes at være til salg, koster så meget, at selv Mærsk har svært ved at tælle nullerne..

Jeg så ikke kampen mod Espanyol, men jeg kan da fornemme, at jeg ikke er gået glip af noget fancy :D Regner til gengæld stærkt med at se kampen mod Atletico Madrid her i den kommende weekend.. Bare lige for at fejre, at der så kun er en uge tilbage til PL start ! :D
Gravatar

#19 Kruse 16 år siden

#18: Jeg er helt enig med dig i at Arsenal mangler rutine. Det kan der ikke slås tvivl om. Efter The Unbeaten-sæsonen, 2003-2004, skulle der et generationsskifte til. Det har dog ikke været den flydende overgang som det skulle være, bl.a. på grund af at det nye stadion har været dyrt, og man derfor i en overgang har været nødt til at købe billige unge spillere, istedet for at blande de unge med erfarne spillere. Det er heller ikke der jeg er uenig med dig. Det er bare at fordreje virkeligheden ved at kalde Arsenal en udviklingsklub. Arsenal har i mange år været en storklub i England, og har i de fleste sæsoner i mange år sluttet på placereringer højere end Liverpool. Jeg siger ikke at det nuværende Arsenal hold er bedre end det nuværende Liverpool hold, men at kalde Arsenal et udviklingshold bare fordi at størstedelen af den nuværende trup er unge, er helt hen i vejret. Arsenal er ligeså meget en storklub som Liverpool er. Det var bare min pointe.
Gravatar

#20 filmz-jonasgr 16 år siden

Jeg håber at Newc.... nå nej de rykkede jo ned. Ellers bliver det nok Chelsea jeg kommer til at håbe på, pga. at de har ansat Carlo Ancelotti som træner. For Chelsea bliver første prioritet CL og dernæst ligaen. Det kan godt være at det måske kommer til at koste dem i sidste ende.

Så kan folk nok gætte hvilket hold jeg godt kan lide :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: