Gravatar

#1 filmz-Dennis 21 år siden

Jeg tager evermind på ordet og opretter en tråd for de trætte, glade, stolte Filmz fædre, der måtte være her på Filmz.dk.

Tanken er at vi kan præsentere os som fædre, vores børn (evt billeder) og smide tips og råd til hinanden, så vi kan få vores film interesse til at passe sammen med børnene på bedst mulig måde.

Min dreng hedder Bertram og er 15 måneder. Har ingen interesse for TVet overhovedet. R der nogen der har nogen erfaring med Teletubbies eller andet der kan fange hans opmærksomhed.?
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#2 filmz-yoshimura 21 år siden

Tjah, jeg har en datter på knap tre måneder, som hedder Alma, og hun har selvsagt ikke meget interesse i tv.

Jeg har nu heller ingen planer om at plante hende foran tossekassen foreløbig, da det som regel anbefales, at børn slet ikke ser tv i hvert fald det første år af deres liv. Der er ingen grund til at foregribe begivenhedernes gang - hun skal nok få set rigeligt af fars film, når den tid kommer (og hun får smag for asiatiske horrorfilm).

Det kan være, der kommer billeder senere.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#3 El vez 21 år siden

Hvad nu hvis man anser sine film som værende ens små børn, tæller det? I så fald har jeg nogle billeder.. ;)

Nå spøg til side, fed ide med denne tråd.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 filmz-Dennis 21 år siden

Jeg er enig yoshim. Men nogen gange kunne det være meget rart at passificere, sådan en bulderbasse der laver konstant ballade. :-)
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#5 Old Son 21 år siden

Bare vent, de skal nok komme til at holde af tossekassen. Jeg har Hector på 6 og Arthur på 4 år - Hector er mest vild med at spille GameCube, men Arthur kan næsten ikke klare sig uden et dagligt skud tegnefilm.

Jeg har haft gode erfaringer med at se udvalgte Ghibli-film sammen med dem. Jeg oversætter dialogen løbende, og det fænger faktisk deres interesse. Vi har set Kiki's Delivery Service og Totoro - Hector har endda lært flere engelske gloser fra sidstnævnte film, og kan huske hvornår i filmen de kommer. Mononoke og Grave of the Fireflies skal de nok ikke se foreløbig...
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Jeg har 1 pige på 22 år, som hedder Stephanie, 2 drenge på 16 år (Collin) og 18 år (Justin) og sidste skud på stammen var et barnebarn på nu godt 2 uger, der kommer til at hedde Cameron. Alle børnene samler på film omend med meget forskellig smag.

Alle børnene er vokset op i VHS'ens og Laserdiskens årtier (slut 80 erne og 90'erne) med forældre og bedsteforældre, der altid har elsket og samlet på film og taget dem ofte med i biografen.

De har ikke arvet min brede interesse for film, men fx går den ene op i animation og den anden går op i et godt gys. Fælles for dem er dog er, at de mest er til engelsk sprogede film og falder helt bagover hvis jeg fx smækker "Hero" eller andre asiatiske film på.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 inflector 21 år siden

#6 dvs. at du levede før end der gik mennesker på månen, det er jo helt forrykt at forestille sig ;)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#8 Spanner 21 år siden

#6 er Stephanie lækker?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

# 7 Tjaaaa og du var jo for lille til at opleve Star Wars i biografen i deres oprindelige pragt, så det kan vel komme up på et ;)

# 8 Hun ligner meget Shannon Elizabeth i udseende, men ikke personlighed, der er hun sin helt egen. Lidt i stil med SE på dette billede: (undskyld kan ikke huske HTML-koden) ... http://www.imdb.com/gallery/granitz/2187/Events/21... ... så om hun er din type skal jeg ikke kunne svare på :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 filmz-lbw 21 år siden

#1 Min dreng, Marcus (på 23 mdr.), gad heller ikke se tv i starten. Det var først efter han bemærkede at ældre børn blev fanget af det, at det blev spændende (ca. ved 14-15 mdr.)

Hans prioriterede liste ser vist sådan ud:
1. Reklamer (typisk TV2)
2. TeleTubbies (der er udkommet 3 stks. på DVD for nyligt)
3. Peter Plys (Disney klassikeren)
4. Alt med dyr han kan genkende

Vi forsøger selfølgelig at minimere kiggeriet, men det er rart at kunne parkere ham en gang i mellem. Det er nok heller ikke en dårlig idé at snakke med børnene, om det der sker på skærmen.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.

Skriv ny kommentar: