Hvem vinder finalen.... Grækenland eller Portugal?
synes det er stort at de hold der åbnede turneringen også lukker den.... Grækenland vandt jo den kamp, men tror nu de får det svært... Men da mit hjerte lige nu banker lidt for Grækenland.. så... håber jeg...
En på mit arbejde har satset 100 kr. på at Grækenland bliver europamester - han gjorde det bare inden EM gik i gang. Hvis grækerne vinder, er han 60.000 kr. rigere! Mere spændende kan en kamp vist ikke blive :)
Jeg kalder det tysk og giver Otto "Rehakles" skylden for at bringe den spillestil til et hold der burde have teknisk kvaliteter til mere. Naturligvis har da opnået noget, de er stærke på kontra'er og står 11 mand i feltet når de forsvarer, det er hamrende kedeligt at se på, og derfor håber jeg de får klø.
Ja, resultaterne er klasse, men måden de er opnået på er absolut ikke noget der tiltaler mig.. I et EM hvor den generelle trend ellers har været positiv fodbold hvor diverse hold ikke har været bange for at have bolden synes jeg at det er sørgeligt at et af de få hold der spiller med livrem og seler blive belønnet for det ved at nå til finalen og muligvis bliver Europamestre på det. Andre hold der spillede på den måde røg heldigvis tidligt ud (Italien, Tyskland) men man kan konstatere at Grækenland har formået at få modstanderne til at spille næsten lige kedeligt som dem selv og har vundet på det.. Trist..
Grækenland sutter max røv. De spiller ligeså kedelig som italienerne og nordmændene. 100% forsvar og så score de på dødbolde eller modstandernes forsvarsfejl. Det er kynisk men ofte effektivt, og så er det røøøøv kedeligt at se på. Synes ikke der har været noget ved nogen af frækenlandskampe, måske med undtagelse af den mod Rusland hvor de selv skulle skabe kampen og derfor spillede atypisk men sjovere. Håber ikke de vinder, for det vil bare medføre at flere og flere hold går over til den taktik og så er der ikke meget ved at se fodbold mere. Det var federe da Danmark blev rend sættere med offensiv fodbold, tekniske detaljer og hurtige, smarte, indøvede dødbolds detaljer. Det styrede men er ved at forsvinde igen. Hovedsageligt p.g.a kedeligt defensivt bold som burde være forebeholdt små lande som malta.
Jeg synes godt vi kan se tilbage på et godt EM, både for Danmark og selve slutrunden generelt..... selvfølgelig var d ikke alle kampe der var lige gode, men langt de fleste holdt et godt niveau...
Italien var den eneste skandale på grund af deres opførsel (Snotti og deres presses kup forsøg - samt deres paranoide 2-2 forfølgelse)
Det jeg vil huske den her slutrunde er tendensen fra Champions League fortsætter - de store blev slået ud af de små, og det er kun godt for udviklingen i fodbold....
Nyd finalen Portugal-Grækenland.... Jeg vil iklæde mig de græske farver (symbolt sagt naturligvis) endnu en gang og lade mit uofficielle halvgræske hjerte banke for dem...
#171 ks 21 år siden
#172 bobber 21 år siden
-
#173 Martindan 21 år siden
synes det er stort at de hold der åbnede turneringen også lukker den.... Grækenland vandt jo den kamp, men tror nu de får det svært... Men da mit hjerte lige nu banker lidt for Grækenland.. så... håber jeg...
#174 Michael Andersen 21 år siden
#175 ks 21 år siden
#176 Martindan 21 år siden
Sejr over Portugal, uafgjort over Spanien, sjer over Frankrig og sjer over Tjekkiet.. det er klasse.
#177 ks 21 år siden
#178 filmz-Pollux 21 år siden
#179 rimmer 21 år siden
Det er kynisk men ofte effektivt, og så er det røøøøv kedeligt at se på. Synes ikke der har været noget ved nogen af frækenlandskampe, måske med undtagelse af den mod Rusland hvor de selv skulle skabe kampen og derfor spillede atypisk men sjovere. Håber ikke de vinder, for det vil bare medføre at flere og flere hold går over til den taktik og så er der ikke meget ved at se fodbold mere. Det var federe da Danmark blev rend sættere med offensiv fodbold, tekniske detaljer og hurtige, smarte, indøvede dødbolds detaljer. Det styrede men er ved at forsvinde igen. Hovedsageligt p.g.a kedeligt defensivt bold som burde være forebeholdt små lande som malta.
GO PORTUGAL.... For fodboldens skyld.
#180 Martindan 21 år siden
Jeg synes godt vi kan se tilbage på et godt EM, både for Danmark og selve slutrunden generelt..... selvfølgelig var d ikke alle kampe der var lige gode, men langt de fleste holdt et godt niveau...
Italien var den eneste skandale på grund af deres opførsel (Snotti og deres presses kup forsøg - samt deres paranoide 2-2 forfølgelse)
Det jeg vil huske den her slutrunde er tendensen fra Champions League fortsætter - de store blev slået ud af de små, og det er kun godt for udviklingen i fodbold....
Nyd finalen Portugal-Grækenland.... Jeg vil iklæde mig de græske farver (symbolt sagt naturligvis) endnu en gang og lade mit uofficielle halvgræske hjerte banke for dem...
God kamp og go Grækenland!!