Gravatar

#101 Ispep 11 år siden

BN (99) skrev:
Min negative eller blot forbeholdne/ligegyldige holdning er kommet EFTER at have set et eller to afsnit; ikke FØR

Det lyder på mig, at du ikke for alvor har givet serierne Mad Men, Games of Thrones og Deadwood (m.fl.) en chance. De kræver større indlevelse, tålmodighed og fordybelse end blot skimme et par afsnit. Jeg nægter lidt at tro på, at der ikke findes tilfredsstillende indhold og kvalitet for en der går op i fortællinger, som du tilsyneladende gør. Hvis du atter tager hul på serierne, som du giver udtryk for, så se en hel sæson færdig og vurdér, om det har været tiden værd - det giver altså et mere dækkende billede end 1 eller 2 sølle afsnit og det kan jeg selv (og andre) bekræfte, da serier, i hvert fald de gode, bare kræver lidt mere. Desuden, så kan jeg også anbefale dig Breaking Bad, som visuelt er en af de flotteste serier, og indholdet burde du helt klart også finde særdeles lokkende og appellerende med masser af menneskeligt drama, omkostninger, moralske valg m.m. som går langt dybere end nogen film jeg lige kan komme i tanker om på stående fod. Bryan Cranston er fuldstændig forrygende i hovedrollen, som efter min mening hører til blandt de allerbedste og mest komplekse præstationer nogensinde spillet, og tåler altså en sammenligning med de største præstationer på film.

Hvis du er mere til eventyr/sci fi, som jeg ved, at du er, så burde du tjekke den forholdsvis korte serie Firefly - underholdning af den bedste slags!
Gravatar

#102 Høegh 11 år siden

1. Deadwood

og...

The Wire, Band of Brothers og Treme i ingen bestemt rækkefølge

Det er ikke en top-10 og BoB er reelt set en mini-serie, men fuck'it.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#103 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (101) skrev:
Firefly - underholdning af den bedste slags!
YES!!!!! Dialoger i verdensklasse, hvis man elsker der er lidt kant og glimt i øjet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#104 Ispep 11 år siden

Kan umiddelbart heller ikke se hvad Jeg, Claudius og Deadwood har tilfælles, uden at man kan hive sådanne eksempler om samtlige film/serier i historien. Nuvel, jeg kan også finde bestemte ting/emner/problemstillinger lige rigeligt fortærsket, men jeg kan ikke genkende dette skulle være tilfældet med Deadwood - tværtimod!
Gravatar

#105 BN 11 år siden

Ispep (101) skrev:
serierne Mad Men, Games of Thrones og Deadwood (m.fl.) ..... kræver større indlevelse, tålmodighed og fordybelse end blot skimme et par afsnit.

"skimme"?????????????????????????????????????????????????????????

Og du siger, JEG har fordomme?

Ispep (101) skrev:
Jeg nægter lidt at tro på, at der ikke findes tilfredsstillende indhold og kvalitet for en der går op i fortællinger, som du tilsyneladende gør.

Ja, "nægter at tro på" er en yderst rammende beskrivelse af den måde hvorpå du anskuer mine forbehold overfor moderne serier.

Ispep (101) skrev:
Hvis du atter tager hul på serierne, som du giver udtryk for, så se en hel sæson færdig og vurdér, om det har været tiden værd - det giver altså et dækkende billede end 1 eller 2 sølle afsnit og det kan jeg selv (og andre) bekræfte, da serier, i hvert fald de gode, bare kræver lidt mere.

Så man skal se en hel sæson, før man får øje på kvalitet??

Men jo, det vil jeg da (i første omgang) prøve med 'Mad Men', altså at se en hel sæson. Så må man håbe, at indholdet/plottet forbedres markant undervejs, for det vil godt nok være surt bagefter at skulle konstatere, at man har brugt så meget tid på en serie, der kun er okay/middelmådig, og som man absolut ikke føler behov for at gense!

Ispep (101) skrev:
Desuden, så kan jeg også anbefale dig Breaking Bad

Noteret. Kender den ikke, andet end af overfladisk omtale.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#106 BN 11 år siden

Hr. Nielsen (100) skrev:
Næ, for påstanden var da din!

Ja, men jeg orker ikke at skulle være den der begynder med et emne, som for mig vil være yderst tids- og koncentrations-krævende at skulle sætte ord på. ;-)
Gravatar

#107 Ispep 11 år siden

Hr. Nielsen (103) skrev:
YES!!!!! Dialoger i verdensklasse, hvis man elsker der er lidt kant og glimt i øjet.

Jep, det må siges og tilmed en frisk blanding af sci-fi og western, som fungerer ret godt. Og så bryder den lidt de kedelige klicheer man som regel finder i tilsvarende spillefilm. Heltene er også mere kyniske, egoistiske og mindre polerede, men ikke uden charme og udstråling.
Gravatar

#108 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (107) skrev:
Jep, det må siges og tilmed en frisk blanding af sci-fi og western, som fungerer ret godt. Og så bryder den lidt de kedelige klicheer man som regel finder i tilsvarende spillefilm. Heltene er også mere kyniske, egoistiske og mindre polerede, men ikke uden charme og udstråling.
Du skal ikke høre et eneste argument imod så sande ord!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#109 Ispep 11 år siden

BN (105) skrev:
Så man skal se en hel sæson, før man får øje på kvalitet??

Chancerne er større. Nu gives der jo ingen garantier på hverken film eller tv-serier, men jeg vil da mene du vil stå lidt stærkere, hvis en sæson er set - også for debattens skyld, for man kan altså ikke danne sig et ordentligt indtryk/billede af tingene blot med to afsnit. Du har f.eks. heller ikke uddybet din kritik af serierne udover blot at have konstateret "de har ikke fænget mig". Så uanset hvad, så vil du med en hel sæson måske have fået bedre indsigt og dermed bedre og dybere argumentation.

BN (105) skrev:
Kender den ikke, andet end af overfladisk omtale

Her er traileren:

Stop traileren ca. på 1.20sec og nyd det flotte billede med solnedgangen. Det er altså filmisk kvalitet :D
Gravatar

#110 BN 11 år siden

Hr. Nielsen (100) skrev:
Lad mig se....Hmmm....kunne det være.....jo det må være fordi DET ER DEM JEG KONSTANT HAR HENTYDET TIL!!!! :-D

Jeps, men ikke dem jeg specielt har haft i tanke, i nogle tilfælde faktisk overhovedet ikke. og det er altså MIN mening om serier, der er til debat! ... *rækker tunge*

Hr. Nielsen (100) skrev:
Det er der så en mening, om end en jeg intet fatter af. Underlig og ikke ret typisk dig at lukke den slags tynde argumenter ud??? At du ikke kan lide den nuvel, men at antyde den er ringe, fordi du har 'set det før og bedre') synes jeg er ret mærkeligt

Lad mig først lige rette en misforståelse: jeg har hidtil forvekslet 'Game of Thrones' med 'The Tudors'. Så alt hvad jeg indtil har sagt om 'Game of Thrones', har med andre ord gjaldt 'The Tudors'. (Derfor sammenligningen med 'I, Claudius'.)

Men bortset fra det, så skyldtes min "set det før og bedre"-replik jo, at IspepsiCola øjensynligt nævnte 'Game of Thrones' som eksempel på en serie, der fortjener eller allerede har fået samme historiske status som 'The Godfather' og andre filmklassikere. Jeg mener, hvis en serie rangerer så højt, bør den da være noget særligt, og ikke bare noget man har set før og bedre. ..... Men nuvel, jeg forvekslede altså 'Game of Thrones' med 'The Tudors'. My bad.

Ispep (104) skrev:
Kan umiddelbart heller ikke se hvad Jeg, Claudius og Deadwood har tilfælles

Det var ikke dé to serier jeg sammenlignede. Det var 'Game of Thrones' og 'I, Claudius'. Men jeg har i mellemtiden taget mig selv i en tanketorsk, nemlig at jeg forvekslede 'Game of Thrones' med 'The Tudors'. Både 'The Tudors' og 'I, Claudius' handler om de royales hof hvor alle mulige intriger og magt- og rænkespil går for sig - den ene foregår i oldtidens Rom; den anden i Renæssancens England.

Skriv ny kommentar: